fs1 50cc cilinder kopen

Opvoeren en modificeren van de FS1
paull
1250km gereden
1250km gereden
Berichten: 1381
Lid geworden op: 23 mei 2008, 14:51
Locatie: Zwolle

Bericht door paull »

geeltje schreef:Allemaal goede tips mannen, maar ik wil gewoon en plug en play cilinder kopen (fs1 50cc) die het gelijk goed doet,,, heb geen zin om te vijlen oid ,,met als resultaat cilinder erop en cilinder eraf met kans dat je em weer verklooit ,,

heb nog wel 2 oude liggen die aardig versleten zijn ,,, poorten zien er anders uit ,,, eentje is origineel denk ik ,,, als er geen goede fs1 cilinder te koop is laat ik 1 van de 2 honen.

martin


Staat er een tatoo op je cylinder hemd? Zoja gewoon lekker honen en een mooie prox zuiger bij JMPB halen. Dat is gewoon direct goed zonder vijlen etc. Ik snap dat jullie het leuk vinden, maar je geeft zelf al aan dat je geen zin hebt om te vijlen etc. Ik dus ook niet :P .
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18321
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Nogmaals, wat ik opmaak is dat z'n doel is om snel te gaan. Snel ga je niet met een originele cilinder, of je moet een originele FS1 hebben liggen.
paull
1250km gereden
1250km gereden
Berichten: 1381
Lid geworden op: 23 mei 2008, 14:51
Locatie: Zwolle

Bericht door paull »

Nogmaals, z'n doel is om lekker vooruit te gaan, zonder vijlen etc. We weten nog niet eens wat voor cyl die heeft liggen. En een uitgehoond 3e9tje met een prox 42mm zuigertje wil
echt wel rijden hoor
Gebruikersavatar
Triforce
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 4927
Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
Locatie: Zwolle

Bericht door Triforce »

paull schreef:Nogmaals, z'n doel is om lekker vooruit te gaan, zonder vijlen etc. We weten nog niet eens wat voor cyl die heeft liggen. En een uitgehoond 3e9tje met een prox 42mm zuigertje wil
echt wel rijden hoor


jah maar gaat niet harder dan 70 of 75 km/h, hij zal er wel heel hard naar toe gaan maar daar houdt het mee op
geeltje

Bericht door geeltje »

Vroeger kocht ik gewoon een imi fs1 cilinder en met een beetje goed afstellen rij ik 85/90 ermee ,,, maar wat ik nu allemaal lees is dat de nieuwe imi fs1 50cc ronde de 75 rijden en slecht zijn afgewerkt ,,, dan kan ik beter de ori f5b cilinder erop zetten met 16mm dan rij ik makkelijk de 70km ,,,

Heb pas weer na vele jaren een mooie originele 378 gekocht en weet niet wat de nieuwe cilinders doen,,,

Denk toch maar dat ik de oude fs1 cilinder laat honen met een vers zuigertje erin ,,, eer prox lijkt mij wel wat,,, worden gebruikt in allerlei crossers.

Ga morgen naar uitgeest daar zit een kart shop die cilinders kan honen.

De maat die op de kop van de zuigers staan,,, klopt dat een beetje ,,, weet dat de kreidlers zuigers er niet veel van klopt wat erop staat,,

martin
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18321
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Het beste is natuurlijk nameten met een micrometer. Mijn zuiger die ik had besteld (42,97mm stond erop) klopte wel met wat ik had gemeten.
fs-ael
2000km gereden
2000km gereden
Berichten: 2158
Lid geworden op: 17 jun 2006, 21:02
Locatie: Andel / Ael

Bericht door fs-ael »

de zuiger gewoon tegelijk met de cilinder wegbrengen

op 4 honderdste laten honen, dan komt het allemaal goed
https://myalbum.com/album/hNgVC9yA10T8" onclick="window.open(this.href);return false;
paull
1250km gereden
1250km gereden
Berichten: 1381
Lid geworden op: 23 mei 2008, 14:51
Locatie: Zwolle

Bericht door paull »

geeltje schreef:Vroeger kocht ik gewoon een imi fs1 cilinder en met een beetje goed afstellen rij ik 85/90 ermee ,,, maar wat ik nu allemaal lees is dat de nieuwe imi fs1 50cc ronde de 75 rijden en slecht zijn afgewerkt ,,, dan kan ik beter de ori f5b cilinder erop zetten met 16mm dan rij ik makkelijk de 70km ,,,

Heb pas weer na vele jaren een mooie originele 378 gekocht en weet niet wat de nieuwe cilinders doen,,,

Denk toch maar dat ik de oude fs1 cilinder laat honen met een vers zuigertje erin ,,, eer prox lijkt mij wel wat,,, worden gebruikt in allerlei crossers.

Ga morgen naar uitgeest daar zit een kart shop die cilinders kan honen.

De maat die op de kop van de zuigers staan,,, klopt dat een beetje ,,, weet dat de kreidlers zuigers er niet veel van klopt wat erop staat,,

martin


Goed bezig 8) Als hem naar 42 mm wil honen rij je toch net ff wat meer dan 50cc met 16mm wil dat nog wel eens een goede top krijgen. Die dingen zijn onderin sterk dus kun je wat zwaarder met je tandwielverhouding spelen.
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

fs-ael schreef:de zuiger gewoon tegelijk met de cilinder wegbrengen

op 4 honderdste laten honen, dan komt het allemaal goed
when men were men, and helmets were for divers
ginofs1
Tombo is mijn testpiloot
Tombo is mijn testpiloot
Berichten: 14483
Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
Locatie: hilversum

Bericht door ginofs1 »

YamaSam schreef:
fs-ael schreef:de zuiger gewoon tegelijk met de cilinder wegbrengen

op 4 honderdste laten honen, dan komt het allemaal goed


:wink:
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
nico
500km gereden
500km gereden
Berichten: 866
Lid geworden op: 24 mei 2007, 20:24
Locatie: putten

Bericht door nico »

ik heb met mij immi cilindertje nu ruim 2000 km mee gereden. nergens last van , en rijd nu nog steeds goed! allen moet er binnen kort nieuwe contact puntjes op. en af en toe heb ik last dat me bezinne kraantje verstopt raakt. maar dat is ongeveer om de 1500 km.

groeten nico,

ps mijn top snelheid is 78 hele km op de tom tom
fs-ael
2000km gereden
2000km gereden
Berichten: 2158
Lid geworden op: 17 jun 2006, 21:02
Locatie: Andel / Ael

Bericht door fs-ael »

ginofs1 schreef:
YamaSam schreef:
fs-ael schreef:de zuiger gewoon tegelijk met de cilinder wegbrengen

op 4 honderdste laten honen, dan komt het allemaal goed


:wink:


allemaal mee eens :?: :lol:
https://myalbum.com/album/hNgVC9yA10T8" onclick="window.open(this.href);return false;
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

euh, ik koop gewoon telkens een nieuwe imitatie,
heb het meestal lastig met wachten :mrgreen:

inrijden met die piston, het maalwerk ahw,
en dan een bewerkte piston erin (die evenveel kost als de cilinder :D)
when men were men, and helmets were for divers
geeltje

Bericht door geeltje »

Vanmiddag een ori fs1 cilinder die ik nog had liggen met een flinke stootrand en een kleine ondiepe krasje weggebracht , heb een originele 40,50 zuiger erbij geleverd, wordt van de week gehoond zal wat foto's posten zodra die terug is.

Heb ook opdracht gegeven de poorten wat aan te passen, dus groter maar de timing blijft hetzelfde, aan de uitlaatpoort wordt niks gedaan hoogte was 23,5mm. de andere imi fs1 uit de jaren 70/80 staat de uitlaatpoort op 24mm. en de spoelpoorten zijn optisch kleiner.

Kan em niet in graden meten omdat ik geen reserve blok heb liggen , maar als mijn cilinder eraf is zal ik de timing in graden meten.
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18321
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Mooi, ik ben benieuwd hoe het gaat lopen
Plaats reactie