waardeloze uitlaat

Opvoeren en modificeren van de FS1
geeltje

Bericht door geeltje »

Binnenkort maar es mijn originele imi uit de jaren 70 maar goed ontkolen,,, daar zat wel de echte fs1 geluid in,,, en kwamen vanmiddag brokken van 2 bij 1/2 cm. dik uit.

Hoe kan ik het beste ontkolen :?: met caustic soda (gootsteenontstopper)
GoM!cky
1000km gereden
1000km gereden
Berichten: 1145
Lid geworden op: 18 jan 2007, 23:03
Locatie: Hoepertingen België

Bericht door GoM!cky »

Ik begrijp niet dat u niet tevreden bent over de LUHAC snelle lage uitlaat...

Ik zal morgen proberen een filmpje te posten van mijn FS1 en dan heeft u een gedacht hoe deze bij mij draait en presteert trouwens!

Ik ben er zeer tevreden over... hij klinkt lekker brut en qua prestaties verre van slecht :D

PS: Ontkolen doe je het best met pure benzine, wel oppassen uiteraard!!
Gebruikersavatar
Aad
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1773
Lid geworden op: 03 mar 2007, 17:09
Locatie: Rijssen - Overijssel
Contacteer:

Bericht door Aad »

GoM!cky schreef:Ik begrijp niet dat u niet tevreden bent over de LUHAC snelle lage uitlaat...

Ik zal morgen proberen een filmpje te posten van mijn FS1 en dan heeft u een gedacht hoe deze bij mij draait en presteert trouwens!

Ik ben er zeer tevreden over... hij klinkt lekker brut en qua prestaties verre van slecht :D

PS: Ontkolen doe je het best met pure benzine, wel oppassen uiteraard!!


Inderdaad, ik snap ook niet wat er mis met die dingen is. Rijden prima!
koppel
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1781
Lid geworden op: 12 nov 2006, 16:22

Bericht door koppel »

zo'n LUHAC is ongeveer de beste immi pijp voor een fs1, nette rechte naad, goed chroom, perfect remake van een ori snelle (yamaha heeft ook deze pijp met schuine achterkant ori gemaakt), mooi geluid en prima prestaties.

zelf heb ik er ook nog een met een rechte achterkant, italiaans fabrikaat en een wat zwaarder geluid.

als ze scheuren ligt dat aan de montage....................je moet 'm spanningsvrij monteren en op beide punten vastzetten.
Andries
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1577
Lid geworden op: 03 feb 2007, 21:19

Bericht door Andries »

gewoon de demper eruit halen dan klinkt ie wel fijn :lol:
bij mij gingen de prestaties er trouwens niet zo heel erg op achteruit
GoM!cky
1000km gereden
1000km gereden
Berichten: 1145
Lid geworden op: 18 jan 2007, 23:03
Locatie: Hoepertingen België

Bericht door GoM!cky »

Hier een eerste filmpje "koude start"

http://www.youtube.com/watch?v=nyPJfPeieVM

Zometeen nog een kleiner filmpje wanneer hij wat warm gedraaid is :-)

Cheeeerss :wink:
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18321
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

koppel schreef:zo'n LUHAC is ongeveer de beste immi pijp voor een fs1, nette rechte naad, goed chroom, perfect remake van een ori snelle (yamaha heeft ook deze pijp met schuine achterkant ori gemaakt), mooi geluid en prima prestaties.

zelf heb ik er ook nog een met een rechte achterkant, italiaans fabrikaat en een wat zwaarder geluid.

als ze scheuren ligt dat aan de montage....................je moet 'm spanningsvrij monteren en op beide punten vastzetten.

Nou, sommige uitlaten krijg je never nooit niet spanningsvrij gemonteerd :shock: Soms zit dat draadeindje waar je uitlaatsteun aan komt echt helemaal niet in de buurt van je steun.
GoM!cky
1000km gereden
1000km gereden
Berichten: 1145
Lid geworden op: 18 jan 2007, 23:03
Locatie: Hoepertingen België

Bericht door GoM!cky »

Hier het 2e filmpje!

http://www.youtube.com/watch?v=VLQx2_7U9LA

Dus geeltje, ik rij al meer dan 1000 km met die LUHAC uitlaat die je hier ziet ;-)

En presteren doet hij ook, daar moet je niet aan twijfelen!

Cheeerss,
Micky
geeltje

Bericht door geeltje »

Dat ie niet goed loopt ligt niet helemaal aan de luhac uitlaat,,, vanmiddag weer de oude imi erop gezet en liep beter op maar nog niet naar mijn zin,,,

De mijne maakt ook die geluid met de luhac,,, vind ik dus niet mooi klinken,,, met de andere maakt die weer een echte fs1 geluid ,,, zal morgen een filmpje ervan maken, je zult horen dat het veel mooiere fs1 geluid is.
GoM!cky
1000km gereden
1000km gereden
Berichten: 1145
Lid geworden op: 18 jan 2007, 23:03
Locatie: Hoepertingen België

Bericht door GoM!cky »

geeltje schreef:Dat ie niet goed loopt ligt niet helemaal aan de luhac uitlaat,,, vanmiddag weer de oude imi erop gezet en liep beter op maar nog niet naar mijn zin,,,

De mijne maakt ook die geluid met de luhac,,, vind ik dus niet mooi klinken,,, met de andere maakt die weer een echte fs1 geluid ,,, zal morgen een filmpje ervan maken, je zult horen dat het veel mooiere fs1 geluid is.


Ik heb hier een originele snelle lage uitlaat liggen, dus die ken ik...en het verschil in geluid is zeer gering hoor...
geeltje

Bericht door geeltje »

Zo klinkt de mijne, vind het anders klinken dan de luhac.

http://www.youtube.com/watch?v=Xjah-2ZPqxU
mpro09
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 14285
Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bericht door mpro09 »

dat is wel gewoon het fs1 geluid :D

echt een mooi ding, ik zou er alleeen een andere spiegel opzetten :wink: :lol:
Gebruikersavatar
niels16
1000km gereden
1000km gereden
Berichten: 1194
Lid geworden op: 20 feb 2008, 19:41
Locatie: leeuwarden
Contacteer:

Bericht door niels16 »

over het spanningsvrij op hangen van fs1 uitlaten :wink:
speling op de achterbrug is vaak een boosdoener :shock: hoorde ik :roll:
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

niels16 schreef:over het spanningsvrij op hangen van fs1 uitlaten :wink:
speling op de achterbrug is vaak een boosdoener :shock: hoorde ik :roll:

wat heeft de achterbrug met de uitlaat te maken? :think:
when men were men, and helmets were for divers
Roberto.B
1250km gereden
1250km gereden
Berichten: 1431
Lid geworden op: 29 nov 2008, 12:52
Locatie: leeuwarden

Bericht door Roberto.B »

als de achterbrug speling heeft kan het stukje wat de flens houdt bij het cilinder,een stukje van de uitlaat afbreken,met als gevolg, meer geluid
Plaats reactie