race krukas

Opvoeren en modificeren van de FS1
Plaats reactie
koppel
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1781
Lid geworden op: 12 nov 2006, 16:22

race krukas

Bericht door koppel »

iemand ervaring met de aangeboden race krukassen, top racing, almere heeft daarnaast nog een hele dure van 160 euries op z'n site staan.

ben benieuwd of het vermogen toeneemt en of ze zowel voor membraan als schijf uitvoering geschikt zijn.
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18323
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Waarom zou het vermogen moeten toenemen? :P
Twowheeler
7500km gereden
7500km gereden
Berichten: 7718
Lid geworden op: 29 mar 2009, 13:36
Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens

Bericht door Twowheeler »

Het vermogen zak er niet snel door toe nemen (betere spoeling misschien, maar zal niks schelen) het verschil zit hem toch vooral in het gewicht (reactie) en de kracht die het Aankan. Bedoeld voor snelle machines dus!
koppel
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1781
Lid geworden op: 12 nov 2006, 16:22

Bericht door koppel »

een volle krukas geeft meer vermogen, de carterruimte wordt kleiner, hierdoor bouwt de zuiger meer overdruk (spoelen) en meer onderdruk (aanzuigen) op...........

minder gewicht, meer stijfheid, perfect uitgeklokt en een lichtlopend big end lager zal ook bijdragen aan het vermogen
Gebruikersavatar
Triforce
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 4927
Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
Locatie: Zwolle

Bericht door Triforce »

koppel schreef:een volle krukas geeft meer vermogen, de carterruimte wordt kleiner, hierdoor bouwt de zuiger meer overdruk (spoelen) en meer onderdruk (aanzuigen) op...........

minder gewicht, meer stijfheid, perfect uitgeklokt en een lichtlopend big end lager zal ook bijdragen aan het vermogen


maar dat is allemaal zo klein dat je er niks van merkt, ik ben van een ori snelle naar een topracing krukas gegaan en ik merk daar geen verschil in.
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18323
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

koppel schreef:een volle krukas geeft meer vermogen, de carterruimte wordt kleiner, hierdoor bouwt de zuiger meer overdruk (spoelen) en meer onderdruk (aanzuigen) op...........

minder gewicht, meer stijfheid, perfect uitgeklokt en een lichtlopend big end lager zal ook bijdragen aan het vermogen

Een hogere carterdruk hoeft niet voor meer vermogen te zorgen, een lage carterdruk kan ook goed zijn.
Niels
Site Admin
Site Admin
Berichten: 11133
Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
Locatie: Den Haag

Bericht door Niels »

Inderdaad, het hele carterdrukverhaal van vroegâh is allang achterhaald :P
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18323
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Oldskool tjoening y0
koppel
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1781
Lid geworden op: 12 nov 2006, 16:22

Bericht door koppel »

hoezo achterhaald? volgens mij werkt een twee takt nog volgens dezelfde principes als pakmbeet 100 jaar geleden.

het effect zal wel meer/minder zijn indien lange of korte slag motor
FS1SE
1000km gereden
1000km gereden
Berichten: 1038
Lid geworden op: 07 jan 2007, 13:12
Locatie: playa del carmen

Bericht door FS1SE »

als je carter onder druk staat spuit je olie er via de overloop slang er uit
:D
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

FS1SE schreef:als je carter onder druk staat spuit je olie er via de overloop slang er uit
:D

het wordt gedoeld op de ruimte rond de krukas, niet de versnellingsbak :wink:
when men were men, and helmets were for divers
Niels
Site Admin
Site Admin
Berichten: 11133
Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
Locatie: Den Haag

Bericht door Niels »

koppel schreef:hoezo achterhaald? volgens mij werkt een twee takt nog volgens dezelfde principes als pakmbeet 100 jaar geleden.

het effect zal wel meer/minder zijn indien lange of korte slag motor


Het heeft niets te maken met het tweetakt principe, volgens mij had het te maken met het ontstekingspunt en detonatie enzo, waar het toch niet zo'n goed effect op had (weet ik niet meer 100% zeker).
fs-ael
2000km gereden
2000km gereden
Berichten: 2158
Lid geworden op: 17 jun 2006, 21:02
Locatie: Andel / Ael

Bericht door fs-ael »

het gaat trouwens om deze krukas

Afbeelding

die hoeft geen 160 € te kosten ik had de mijne voor 60 €

ik ga deze in een membraam blok gebruiken (die hebben minder carterdruk dan een roterend blok)

Als je naar scooter/moderne schakel krukassen kijkt zie dat die ook helemaal vol zijn

zo achterhaald zal het dan wel niet zijn

Afbeelding


maar moderne blokken hebben wel enorme spoel kanalen in het carter zitten

bij een fs1 is dit allemaal wat kleiner, dus zou een volle krukas zou de druk wat te hoog kunnen zijn ???
https://myalbum.com/album/hNgVC9yA10T8" onclick="window.open(this.href);return false;
Niels
Site Admin
Site Admin
Berichten: 11133
Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
Locatie: Den Haag

Bericht door Niels »

Ik dacht dat er in dat boek van Graham Bell iets stond over dat men vroeger echt heel erg hoge carterdruk wilde hebben, maar dat dat nu niet meer het doel is ofzo...
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18323
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Ja klopt, was een "oude" manier van tjoening. Maar wat arno ook zegt, van de spoelkanalen van een moderne schakelbrommert zijn 2x zo groot ofzo als een fs1 :P
Plaats reactie