athena cilinder

Opvoeren en modificeren van de FS1
lorijn

Bericht door lorijn »

Is het belangrijk als ik mijn Yamaha fs1 instel dat ik bij een Athena cilinder het clipje niet in heb midden houd maar dan één hoger?

Iets rijker afstellen, minder last van oververhitting?

Alvast bedankt.
lorijn

Bericht door lorijn »

Ik heb nu mijn Athena cilinder gemonteerd, heb toch gekozen voor een bougie met warmte graad 7 in plaats van 8. Hij is goed gemonteerd en hij heeft een mooi geluid en hij loopt ook goed. Moet ik nu voor de zeker heid nog het clipje van de carburateur 1 slag omhoog zetten? om hem wat rijker te maken?
Gebruikersavatar
Higherking
500km gereden
500km gereden
Berichten: 958
Lid geworden op: 14 okt 2007, 21:28
Locatie: Beverwijk

Bericht door Higherking »

lorijn schreef:Ik heb nu mijn Athena cilinder gemonteerd, heb toch gekozen voor een bougie met warmte graad 7 in plaats van 8. Hij is goed gemonteerd en hij heeft een mooi geluid en hij loopt ook goed. Moet ik nu voor de zeker heid nog het clipje van de carburateur 1 slag omhoog zetten? om hem wat rijker te maken?


ik zou toch echt voor een 8 kiezen. en je moet hem gewoon afstellen. ik rij met clipje helemaal omhoog.
ginofs1
Tombo is mijn testpiloot
Tombo is mijn testpiloot
Berichten: 14482
Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
Locatie: hilversum

Bericht door ginofs1 »

Higherking schreef:
lorijn schreef:Ik heb nu mijn Athena cilinder gemonteerd, heb toch gekozen voor een bougie met warmte graad 7 in plaats van 8. Hij is goed gemonteerd en hij heeft een mooi geluid en hij loopt ook goed. Moet ik nu voor de zeker heid nog het clipje van de carburateur 1 slag omhoog zetten? om hem wat rijker te maken?


ik zou toch echt voor een 8 kiezen. en je moet hem gewoon afstellen. ik rij met clipje helemaal omhoog.


omhoog betekend naald naar beneden, dus armer in het midden gebied :roll:
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
lorijn

Bericht door lorijn »

Nu snap ik hem niet, ik hoorde dat als je altijd met 7 rijdt je niet even naar warmte graad 8 gaat, omdat je ontsteking dan kapot kan gaan!

En mijn clipje zit nu in het midden is dat oké met een 180 sproeier? of zo niet wat kan ik er dan nog aan veranderen om hem beter te laten lopen.
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18321
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Ik weet niet wie dat gezegd heeft, maar dat is niet waar. Je moet er minstens een B8HS in zetten. Ga eens maar eens testrijden, dan merk je vanzelf of je sproeier te klein/te groot is
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

:lol: ja, zit je dan plots met je tanden op het stuur, was ie te klein! :lol:
when men were men, and helmets were for divers
Plaats reactie