athena cilinder

Opvoeren en modificeren van de FS1
lorijn

athena cilinder

Bericht door lorijn »

Ik ben van plan om af te stappen van die immi cilindertjes en voor een 60cc athena te gaan, Ik wil graag sneller kunnen en de cilinder goed en lang kunnen berijden. Zit hier ook nog verschil in de aluminium cilinders hoog toerig of laag of sneller?

Hoe hard gaan athena cilinders + asso zuiger ong, iemand ervaring! Rijden ze fijn..
Gebruikersavatar
Higherking
500km gereden
500km gereden
Berichten: 958
Lid geworden op: 14 okt 2007, 21:28
Locatie: Beverwijk

Bericht door Higherking »

Je hebt gelijk,! haha
ik wil niet meer anders rijden immi cilinders vindt ik prut,

ze zijn wat hoogtoerig vind ik zelf maar dat kan je veranderen met je uitlaat, een homoet bijvoorbeeld,

die van mij gaat 85 km per uur, maar dan moet je liggen op de tank en echt door trekken,

en 75km/u gaat perfect! lekker rechtop en genieten! ahha :D
Gebruikersavatar
1j5
500km gereden
500km gereden
Berichten: 842
Lid geworden op: 11 mar 2007, 07:37
Locatie: sebaldeburen

Bericht door 1j5 »

Die van mij gaan recht er op met mijn 80 kg gewoon een dike 80 km :lol:
Gebruikersavatar
Higherking
500km gereden
500km gereden
Berichten: 958
Lid geworden op: 14 okt 2007, 21:28
Locatie: Beverwijk

Bericht door Higherking »

1j5 schreef:Die van mij gaan recht er op met mijn 80 kg gewoon een dike 80 km :lol:


wat van uitlaat?
mijn vorige athena helaas de want van los gelaten(te oud) ging met 4p ging net aan 80 recht op

en nu met homoet mb 75 recht op, en gaat niet harder dan 85 die uitlaat is echt onderin rij met 16/44 en nog op ze achterwiel trekken
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18321
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Rijd je met die DTR ontsteking of met contactpunten?
Gebruikersavatar
1j5
500km gereden
500km gereden
Berichten: 842
Lid geworden op: 11 mar 2007, 07:37
Locatie: sebaldeburen

Bericht door 1j5 »

Higherking schreef:
1j5 schreef:Die van mij gaan recht er op met mijn 80 kg gewoon een dike 80 km :lol:


wat van uitlaat?
mijn vorige athena helaas de want van los gelaten(te oud) ging met 4p ging net aan 80 recht op

en nu met homoet mb 75 recht op, en gaat niet harder dan 85 die uitlaat is echt onderin rij met 16/44 en nog op ze achterwiel trekken


Gewoon een ouderweste snelle pijp met 16mm 150 sproeier en 44 /13
lorijn

Bericht door lorijn »

Maar als ik een athena koop is dat dus een dikke aanrader, ook kwa snelheid geen vast lopers meer? Als ik 65 wil rijden kost het dan heel veel moeite of hoe moet ik dat zien?

En maakt het nog uit of je er nog een asso zuiger bij neemt want die heb ik er dan bij en verder een snelle uitlaat 16 mm carb! Moet je wel 85 kunnen trekken?
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18321
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Asso zuiger zit er standaard bij, andere zuigers werken niet, want die zijn te kort (tenminste, wat ik me zo herinner), dus te weinig compressie. 65 km/h red je makkelijk. ALs je hem fatsoenlijk afstelt loopt hij ook niet zomaar vast (wat overigens ook geld voor een willekeurige imitatie cilinder)
Gebruikersavatar
1j5
500km gereden
500km gereden
Berichten: 842
Lid geworden op: 11 mar 2007, 07:37
Locatie: sebaldeburen

Bericht door 1j5 »

[quote="lorijn"]Maar als ik een athena koop is dat dus een dikke aanrader, ook kwa snelheid geen vast lopers meer? Als ik 65 wil rijden kost het dan heel veel moeite of hoe moet ik dat zien?


Als je echt snel wil is dit een aanrader anders zou ik voor een imi 60 cc F5B gaan
Gebruikersavatar
Higherking
500km gereden
500km gereden
Berichten: 958
Lid geworden op: 14 okt 2007, 21:28
Locatie: Beverwijk

Bericht door Higherking »

Tombo schreef:Rijd je met die DTR ontsteking of met contactpunten?


ik rij met die dtr ontsteking
Gebruikersavatar
robertehendriks
100km gereden
100km gereden
Berichten: 152
Lid geworden op: 16 jul 2009, 17:13
Locatie: leek

Bericht door robertehendriks »

Mijn fs1 2f2 met 60cc F5B red met gemak 75 km/h, veel kracht onderin het lage toeren gebied. (rijd soepel met lage toeren, net als een standaard brommer, en brult als een echte fs1 in het hoge toeren gebied)

En zoals Tombo schreef:
ALs je hem fatsoenlijk afstelt loopt hij ook niet zomaar vast (wat overigens ook geld voor een willekeurige imitatie cilinder)

kortom, voor mij voldoet een 60cc imi F5B prima die je voor nog geen 40 euro compleet met zuiger kunt kopen.
Wel meer olie toevoegen bij het tanken goedkopere cilinders hebben meer smering nodig.

p.s. een dopje sla-olie geeft een heerlijke race geur :lol:
Gebruikersavatar
Triforce
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 4927
Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
Locatie: Zwolle

Bericht door Triforce »

robertehendriks schreef:Mijn fs1 2f2 met 60cc F5B red met gemak 75 km/h, veel kracht onderin het lage toeren gebied. (rijd soepel met lage toeren, net als een standaard brommer, en brult als een echte fs1 in het hoge toeren gebied)

En zoals Tombo schreef:
ALs je hem fatsoenlijk afstelt loopt hij ook niet zomaar vast (wat overigens ook geld voor een willekeurige imitatie cilinder)

kortom, voor mij voldoet een 60cc imi F5B prima die je voor nog geen 40 euro compleet met zuiger kunt kopen.
Wel meer olie toevoegen bij het tanken goedkopere cilinders hebben meer smering nodig.

p.s. een dopje sla-olie geeft een heerlijke race geur :lol:


ik zou niet onder de 1:30 gaan want hoe vetter je smeert hoe eerder je een vastloper krijgt omdat hij de olie niet weg kan werken
Gebruikersavatar
Higherking
500km gereden
500km gereden
Berichten: 958
Lid geworden op: 14 okt 2007, 21:28
Locatie: Beverwijk

Bericht door Higherking »

Ik weet dat het stom is maar ik rij nu ook gewoon met me athena met me mengpomp:P haha, hoeveel smeert die eigelijk 1:20 of 1:25 enz?

als ik me oliepomp eruit haal, moet ik dan nog wat afsluiten in me blok?
koppel
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1781
Lid geworden op: 12 nov 2006, 16:22

Bericht door koppel »

mijn 2RU setup:

alu 60cc met asso zuiger
ori 2RU kop licht gevlakt, uitgedraaid tot 43 mm
16 mm 170 sproeier, extra luchtgaatjes in het deksel, standaard snelle schijf
snelle pijp met vaste bocht en rechte achterkant (uit italie), demper ingekort
standaard ontsteking met ori puntjes en nippondenso w27fsu bougie
euro 98 icm oliepomp en klein scheutje olie bij de tank
koppeling met extra stalen plaat

rijd hier al 13 jaar mee rond, geen problemen, veel trekkracht en max 80 km per uur (breed stuur, lange knipperlichten en brede spiegels, dus vang veel wind en weeg 80 kilo)
Gebruikersavatar
robertehendriks
100km gereden
100km gereden
Berichten: 152
Lid geworden op: 16 jul 2009, 17:13
Locatie: leek

Bericht door robertehendriks »

Waarom zou je je oliepomp eruit willen hebben als die goed werkt?

In mijn 2f2 zit ook een pomp die je heel simpel kunt afstellen, ook in mijn andere yamaha rd350lc zit zo`n oliepomp wat probleemloos werkt.

Ook ik doe altijd een dopje olie in de tank, vermindert ook roestvorming in de tank.

60cc F5B imi veel trekkracht, ook met 2 personen.
Plaats reactie