athena cilinder

Opvoeren en modificeren van de FS1
jonnotje
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1983
Lid geworden op: 27 mei 2007, 11:34
Locatie: Tuitjenhorn
Contacteer:

Bericht door jonnotje »

gewoon tussen de 1:40 en 1:33 blijven. dat is meestal goed 8)
koppel
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1781
Lid geworden op: 12 nov 2006, 16:22

Bericht door koppel »

opgevoerde fs1'tjes worden erg heet, ze koelen slecht, dus er is een thermisch probleem wat je moet compenseren

stel de carburateur altijd rijker af dan strikt noodzakelijk, sproeier minimaal 170, gasnaald omhoog en luchtschroef ongeveer 1,5 tot 2 slagen naar buiten toe

meng euro 98 met 2takt olie 1:35

mijn bougie is altijd pikzwart, een ngk trekt dat niet, heb (en ik niet alleen) vreemde ervaringen met (nieuwe) ngk bougies...........vonken ineens niet meer, ook niet als je ze schoonmaakt

ga uit van ngk 9, ik ben destijds overgestapt op nippondenso (japans) maar je kan een vergelijkbare warmtegraad van bosch of champion nemen

het zal wel technisch niet helemaal kloppen wat ik zeg, maar heb op deze manier jarenlang hard (95 km per uur) en zonder problemen gereden.

oudere japanse tweetakt motoren waren zeer gevoelig voor de juiste bougie, met een verkeerde warmtegraad (te warm) brandde je gaten in je zuigers
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18321
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

euro 98 is alleen nergens voor nodig (serieus), alleen als je met hele hoge compressie gaat rijden.
Als je met B9HS gaat rijden heb je kans dat je bougie heel snel vet slaat (en dus overlijd), omdat deze hittegraad eigenlijk te koud is voor die setup.
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

als 8 echt te warm is, ben je wel al goed bezig met je blok ja :mrgreen:
when men were men, and helmets were for divers
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18321
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Ja, maar zover red je het niet met een standaard athena :mrgreen: Of je moet een achterlijk hoge compressie hebben
lorijn

Bericht door lorijn »

Ik ben zat van de warm lopers dus daarom ook een Athena wat ik al vertelde, maar als ik gewoon benzine ongelood tank 1 op 40 met sproeier ong 180 of 170! Ik stel de lucht schroef in op 1,5 tot 2 een hoe moet ik hem dan rijker af stellen met dat pinnetje hoger.

Hoe "koppel" dat zegt, is dat nodig of is midden ook wel een goede stand?

Bedankt voor het helpen.

PS: ik ga eerst even elektrisch nakijken dit weekend en de lagers van de krukas dan zet ik hem er pas op met gerust hard en dan gaan we het weer is opnieuw bekijken.
ginofs1
Tombo is mijn testpiloot
Tombo is mijn testpiloot
Berichten: 14483
Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
Locatie: hilversum

Bericht door ginofs1 »

euro 98 is er niet meer :cry:
en waar het nog is gaat het ook weg.
zit met mijn handen in het haar, moet dan maar een scheutje metanol in de tank van mijn fs1 en buggy mikken
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

ginofs1 schreef:euro 98 is er niet meer :cry:
en waar het nog is gaat het ook weg.
zit met mijn handen in het haar, moet dan maar een scheutje metanol in de tank van mijn fs1 en buggy mikken

:shock: :shock:
"da's KAK" zoals ze hier zouden zeggen!

iedereen aan de aceton :lol:
when men were men, and helmets were for divers
ginofs1
Tombo is mijn testpiloot
Tombo is mijn testpiloot
Berichten: 14483
Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
Locatie: hilversum

Bericht door ginofs1 »

metanol verdampt bij 63 graden dacht ik.
moet dan maar wat stoken uit suiker water denk.
hum dat kan ook een grote knal geven, beter dat Sam het doet :D
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

:lol: :lol:

in Bell's boekje staat ergens een mooi tabelletje van de alternatieven geloof ik,
eind sixties waren er die tot een kwart aanlengden met aceton...
benzon was hier in de buurt de gangbare zaak

met dergelijke mengsels kan je zwaar gaan compressie, op de duur heb je dan een diesel :)
when men were men, and helmets were for divers
mpro09
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 14285
Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bericht door mpro09 »

:lol: :lol:
koppel
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1781
Lid geworden op: 12 nov 2006, 16:22

Bericht door koppel »

voor de hilversummers; bij de gulf op de zeverijnstraat verkopen ze nog euro 98, en op de weg richting loosdrecht, ik dacht dat het een BP station was.
Gebruikersavatar
Triforce
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 4927
Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
Locatie: Zwolle

Bericht door Triforce »

koppel schreef:voor de hilversummers; bij de gulf op de zeverijnstraat verkopen ze nog euro 98, en op de weg richting loosdrecht, ik dacht dat het een BP station was.


de benzine stations hier in zwolle leveren het allemaal nog.
jonnotje
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1983
Lid geworden op: 27 mei 2007, 11:34
Locatie: Tuitjenhorn
Contacteer:

Bericht door jonnotje »

hier ook allemaal nog...
mpro09
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 14285
Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bericht door mpro09 »

op den duur gaat het weg de esso heeft het iig niet meer dan is het iest van beter 95 ofzo
Plaats reactie