athena cilinder
athena cilinder
Ik ben van plan om af te stappen van die immi cilindertjes en voor een 60cc athena te gaan, Ik wil graag sneller kunnen en de cilinder goed en lang kunnen berijden. Zit hier ook nog verschil in de aluminium cilinders hoog toerig of laag of sneller?
Hoe hard gaan athena cilinders + asso zuiger ong, iemand ervaring! Rijden ze fijn..
Hoe hard gaan athena cilinders + asso zuiger ong, iemand ervaring! Rijden ze fijn..
- Higherking
- 500km gereden
- Berichten: 958
- Lid geworden op: 14 okt 2007, 21:28
- Locatie: Beverwijk
Je hebt gelijk,! haha
ik wil niet meer anders rijden immi cilinders vindt ik prut,
ze zijn wat hoogtoerig vind ik zelf maar dat kan je veranderen met je uitlaat, een homoet bijvoorbeeld,
die van mij gaat 85 km per uur, maar dan moet je liggen op de tank en echt door trekken,
en 75km/u gaat perfect! lekker rechtop en genieten! ahha
ik wil niet meer anders rijden immi cilinders vindt ik prut,
ze zijn wat hoogtoerig vind ik zelf maar dat kan je veranderen met je uitlaat, een homoet bijvoorbeeld,
die van mij gaat 85 km per uur, maar dan moet je liggen op de tank en echt door trekken,
en 75km/u gaat perfect! lekker rechtop en genieten! ahha
- Higherking
- 500km gereden
- Berichten: 958
- Lid geworden op: 14 okt 2007, 21:28
- Locatie: Beverwijk
1j5 schreef:Die van mij gaan recht er op met mijn 80 kg gewoon een dike 80 km
wat van uitlaat?
mijn vorige athena helaas de want van los gelaten(te oud) ging met 4p ging net aan 80 recht op
en nu met homoet mb 75 recht op, en gaat niet harder dan 85 die uitlaat is echt onderin rij met 16/44 en nog op ze achterwiel trekken
- 1j5
- 500km gereden
- Berichten: 842
- Lid geworden op: 11 mar 2007, 07:37
- Locatie: sebaldeburen
Higherking schreef:1j5 schreef:Die van mij gaan recht er op met mijn 80 kg gewoon een dike 80 km
wat van uitlaat?
mijn vorige athena helaas de want van los gelaten(te oud) ging met 4p ging net aan 80 recht op
en nu met homoet mb 75 recht op, en gaat niet harder dan 85 die uitlaat is echt onderin rij met 16/44 en nog op ze achterwiel trekken
Gewoon een ouderweste snelle pijp met 16mm 150 sproeier en 44 /13
Maar als ik een athena koop is dat dus een dikke aanrader, ook kwa snelheid geen vast lopers meer? Als ik 65 wil rijden kost het dan heel veel moeite of hoe moet ik dat zien?
En maakt het nog uit of je er nog een asso zuiger bij neemt want die heb ik er dan bij en verder een snelle uitlaat 16 mm carb! Moet je wel 85 kunnen trekken?
En maakt het nog uit of je er nog een asso zuiger bij neemt want die heb ik er dan bij en verder een snelle uitlaat 16 mm carb! Moet je wel 85 kunnen trekken?
- Tombo
- 17500km gereden
- Berichten: 18323
- Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
- Locatie: Achterhoek
- 1j5
- 500km gereden
- Berichten: 842
- Lid geworden op: 11 mar 2007, 07:37
- Locatie: sebaldeburen
- Higherking
- 500km gereden
- Berichten: 958
- Lid geworden op: 14 okt 2007, 21:28
- Locatie: Beverwijk
- robertehendriks
- 100km gereden
- Berichten: 152
- Lid geworden op: 16 jul 2009, 17:13
- Locatie: leek
Mijn fs1 2f2 met 60cc F5B red met gemak 75 km/h, veel kracht onderin het lage toeren gebied. (rijd soepel met lage toeren, net als een standaard brommer, en brult als een echte fs1 in het hoge toeren gebied)
En zoals Tombo schreef:
ALs je hem fatsoenlijk afstelt loopt hij ook niet zomaar vast (wat overigens ook geld voor een willekeurige imitatie cilinder)
kortom, voor mij voldoet een 60cc imi F5B prima die je voor nog geen 40 euro compleet met zuiger kunt kopen.
Wel meer olie toevoegen bij het tanken goedkopere cilinders hebben meer smering nodig.
p.s. een dopje sla-olie geeft een heerlijke race geur
En zoals Tombo schreef:
ALs je hem fatsoenlijk afstelt loopt hij ook niet zomaar vast (wat overigens ook geld voor een willekeurige imitatie cilinder)
kortom, voor mij voldoet een 60cc imi F5B prima die je voor nog geen 40 euro compleet met zuiger kunt kopen.
Wel meer olie toevoegen bij het tanken goedkopere cilinders hebben meer smering nodig.
p.s. een dopje sla-olie geeft een heerlijke race geur
- Triforce
- 2500km gereden
- Berichten: 4927
- Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
- Locatie: Zwolle
robertehendriks schreef:Mijn fs1 2f2 met 60cc F5B red met gemak 75 km/h, veel kracht onderin het lage toeren gebied. (rijd soepel met lage toeren, net als een standaard brommer, en brult als een echte fs1 in het hoge toeren gebied)
En zoals Tombo schreef:
ALs je hem fatsoenlijk afstelt loopt hij ook niet zomaar vast (wat overigens ook geld voor een willekeurige imitatie cilinder)
kortom, voor mij voldoet een 60cc imi F5B prima die je voor nog geen 40 euro compleet met zuiger kunt kopen.
Wel meer olie toevoegen bij het tanken goedkopere cilinders hebben meer smering nodig.
p.s. een dopje sla-olie geeft een heerlijke race geur
ik zou niet onder de 1:30 gaan want hoe vetter je smeert hoe eerder je een vastloper krijgt omdat hij de olie niet weg kan werken
- Higherking
- 500km gereden
- Berichten: 958
- Lid geworden op: 14 okt 2007, 21:28
- Locatie: Beverwijk
-
- 1500km gereden
- Berichten: 1781
- Lid geworden op: 12 nov 2006, 16:22
mijn 2RU setup:
alu 60cc met asso zuiger
ori 2RU kop licht gevlakt, uitgedraaid tot 43 mm
16 mm 170 sproeier, extra luchtgaatjes in het deksel, standaard snelle schijf
snelle pijp met vaste bocht en rechte achterkant (uit italie), demper ingekort
standaard ontsteking met ori puntjes en nippondenso w27fsu bougie
euro 98 icm oliepomp en klein scheutje olie bij de tank
koppeling met extra stalen plaat
rijd hier al 13 jaar mee rond, geen problemen, veel trekkracht en max 80 km per uur (breed stuur, lange knipperlichten en brede spiegels, dus vang veel wind en weeg 80 kilo)
alu 60cc met asso zuiger
ori 2RU kop licht gevlakt, uitgedraaid tot 43 mm
16 mm 170 sproeier, extra luchtgaatjes in het deksel, standaard snelle schijf
snelle pijp met vaste bocht en rechte achterkant (uit italie), demper ingekort
standaard ontsteking met ori puntjes en nippondenso w27fsu bougie
euro 98 icm oliepomp en klein scheutje olie bij de tank
koppeling met extra stalen plaat
rijd hier al 13 jaar mee rond, geen problemen, veel trekkracht en max 80 km per uur (breed stuur, lange knipperlichten en brede spiegels, dus vang veel wind en weeg 80 kilo)
- robertehendriks
- 100km gereden
- Berichten: 152
- Lid geworden op: 16 jul 2009, 17:13
- Locatie: leek
Waarom zou je je oliepomp eruit willen hebben als die goed werkt?
In mijn 2f2 zit ook een pomp die je heel simpel kunt afstellen, ook in mijn andere yamaha rd350lc zit zo`n oliepomp wat probleemloos werkt.
Ook ik doe altijd een dopje olie in de tank, vermindert ook roestvorming in de tank.
60cc F5B imi veel trekkracht, ook met 2 personen.
In mijn 2f2 zit ook een pomp die je heel simpel kunt afstellen, ook in mijn andere yamaha rd350lc zit zo`n oliepomp wat probleemloos werkt.
Ook ik doe altijd een dopje olie in de tank, vermindert ook roestvorming in de tank.
60cc F5B imi veel trekkracht, ook met 2 personen.