athena cilinder

Opvoeren en modificeren van de FS1
Gebruikersavatar
robertehendriks
100km gereden
100km gereden
Berichten: 152
Lid geworden op: 16 jul 2009, 17:13
Locatie: leek

Bericht door robertehendriks »

Kan schaaf bromfietsen hem dan ook leveren? zie het niet op zijn website staan.
Wel de imi cilinders.
Gebruikersavatar
Higherking
500km gereden
500km gereden
Berichten: 958
Lid geworden op: 14 okt 2007, 21:28
Locatie: Beverwijk

Bericht door Higherking »

robertehendriks schreef:Kan schaaf bromfietsen hem dan ook leveren? zie het niet op zijn website staan.
Wel de imi cilinders.


Ja, gewoon even bellen, kan komt het goed
lorijn

Bericht door lorijn »

Ik heb vandaag mijn Athena cilinder opgehaald!
Morgen ga ik hem monteren, maar wat maakt een Athena 60cc cilinder nou anders dan een 60cc fs1 cilinder? gezien de poorten of wat maat het niet echt uit.

Alleen de zuiger is anders een asso zuiger en hij is echt super licht zeg.
Gebruikersavatar
Triforce
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 4927
Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
Locatie: Zwolle

Bericht door Triforce »

lorijn schreef:Ik heb vandaag mijn Athena cilinder opgehaald!
Morgen ga ik hem monteren, maar wat maakt een Athena 60cc cilinder nou anders dan een 60cc fs1 cilinder? gezien de poorten of wat maat het niet echt uit.

Alleen de zuiger is anders een asso zuiger en hij is echt super licht zeg.


poorten zijn iets hoger dan van de normale cilinder, uitlaatpoort groter en ongelijke poorten.

en pas wel op met het vast maken van de uitlaat wartel want je draait hem behoorlijk snel rot omdat de warteldraad ook van aluminium is :!:

En rijdt hem goed warm! dat is het allerbelangrijkste bij deze cilinder
koppel
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1781
Lid geworden op: 12 nov 2006, 16:22

Bericht door koppel »

de athena is van aluminium, dit zet bij oplopende temperaturen evenveel uit als de zuiger, hierdoor is minder zuigerspeling nodig

geeft betere compressie en minder lawaai

betere compressie betekent ook beter aanzuigen, betere arbeidsslag en spoelen

aluminium staat ook de hitte beter af aan de omgeving

het nicasyl loopvlak is veel gladder, dus minder wrijving, slijtage en minder hitteontwikkeling, wellicht ook betere smeereigenschappen maar dat weet ik niet zeker

nadeel: het is kwetsbaar en moeilijk of niet te repareren
Gebruikersavatar
Triforce
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 4927
Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
Locatie: Zwolle

Bericht door Triforce »

maar als nog heel goed warm rijden voordat je echt gas gaat geven, want als je te snel gas geeft dan gaat de zuiger kleven aan de wand wat weer een warmloper zou kunnen worden en ook sneller stuk gaat.
lorijn

Bericht door lorijn »

Ik heb mijn Athena geplaatst, wie heeft er ervaring mee qua sproeier, bougie, ontsteking en vertandings instelling? Iemand nog aanwijzingen waar ik op moet letten om hem zo goed mogelijk te laten lopen!

Groeten.
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18321
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Sproeier rond de 170/180 kort origineel mikuni
Gebruikersavatar
Triforce
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 4927
Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
Locatie: Zwolle

Bericht door Triforce »

lorijn schreef:Ik heb mijn Athena geplaatst, wie heeft er ervaring mee qua sproeier, bougie, ontsteking en vertandings instelling? Iemand nog aanwijzingen waar ik op moet letten om hem zo goed mogelijk te laten lopen!

Groeten.


sproeier idd rond 170/180 kort van mikuni, ik zou de vertanding die je nu hebt eerst houden en later bekijken als het aangepast kan worden, ontsteking op 1,8mm voor ontsteking en bougie 8 erin is goed.
koppel
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1781
Lid geworden op: 12 nov 2006, 16:22

Bericht door koppel »

ik rijd met een nippondenso w27fs-u bougie

ori grote cylinderkop uitgedraaid tot 43 mm, niet teveel gevlakt aangezien de zuiger iets uit de cylinder komt
Gebruikersavatar
Triforce
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 4927
Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
Locatie: Zwolle

Bericht door Triforce »

koppel schreef:ik rijd met een nippondenso w27fs-u bougie

ori grote cylinderkop uitgedraaid tot 43 mm, niet teveel gevlakt aangezien de zuiger iets uit de cylinder komt


Van die bougies weet ik niks vanaf, de kop zit zowiezo wel goed aangezien het de grote kop is.
Gebruikersavatar
Higherking
500km gereden
500km gereden
Berichten: 958
Lid geworden op: 14 okt 2007, 21:28
Locatie: Beverwijk

Bericht door Higherking »

Triforce schreef:
koppel schreef:ik rijd met een nippondenso w27fs-u bougie

ori grote cylinderkop uitgedraaid tot 43 mm, niet teveel gevlakt aangezien de zuiger iets uit de cylinder komt


Van die bougies weet ik niks vanaf, de kop zit zowiezo wel goed aangezien het de grote kop is.


iemand van fs1 parts zij ook op een beurs dat die bougie de beste was,
maar het lijkt mij een bougi is toch goed als hij altijd vonkt wanneer hij dat moet doen en als je maar goede warmte graad hebt?
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18321
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

B8HS zal prima voldoen
lorijn

Bericht door lorijn »

Moet ik hierbij bij snelle cilinder 1 op 50 tanken of is dat te weinig? Want ik heb het gevoel als ik er meer mengsel in doe en ik ga wat harder dat hij eerder vast loopt omdat het daar zich op hoopt in de cilinder wat gaat koken dus.
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

beter teveel dan te weinig zou ik denken, 1 op 50 (2%) vind ik riskant weinig
when men were men, and helmets were for divers
Plaats reactie