60 km/h en heel snel optrekken

Opvoeren en modificeren van de FS1
mpro09
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 14285
Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bericht door mpro09 »

hoe meer cilinders hoe beter :lol:

en een snorfiets is over het algemeen ook gewoon 50cc :wink:
Gebruikersavatar
nieknatuurlijk
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3144
Lid geworden op: 02 mei 2009, 18:35
Locatie: aan de andere kant van the-middle-of-nowhere-noord-holland dan sjoerd & marco wonen

Bericht door nieknatuurlijk »

mpro09 schreef:hoe meer cilinders hoe beter :lol:

en een snorfiets is over het algemeen ook gewoon 50cc :wink:


en zou dan volgens de wet maar 25 mogen... afzetters!
mpro09
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 14285
Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bericht door mpro09 »

50cc en 50kmh hebben verder niet heel veel metelkaar te maken hoor :lol:
Gebruikersavatar
nieknatuurlijk
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3144
Lid geworden op: 02 mei 2009, 18:35
Locatie: aan de andere kant van the-middle-of-nowhere-noord-holland dan sjoerd & marco wonen

Bericht door nieknatuurlijk »

mpro09 schreef:50cc en 50kmh hebben verder niet heel veel metelkaar te maken hoor :lol:


ik weet....
rise and shine
7500km gereden
7500km gereden
Berichten: 9573
Lid geworden op: 24 jan 2007, 16:00
Locatie: Bolt'n City
Contacteer:

Bericht door rise and shine »

mpro09 schreef:hoe meer cilinders hoe beter :lol:

en een snorfiets is over het algemeen ook gewoon 50cc :wink:


Beter 20cc maken, en maximaal in toeren janken 8)
Gebruikersavatar
robertehendriks
100km gereden
100km gereden
Berichten: 152
Lid geworden op: 16 jul 2009, 17:13
Locatie: leek

Bericht door robertehendriks »

Meer cilinder zorgen ervoor dat:

Motor mooier loopt, net een naaimachine.
Motorblok groter en zwaarder, ook niet geweldig.
Je verplicht waterkoeling moet hebben.
Kan meer kapot gaan, reparatie kost meer geld en duurt langer.

Heb je problemen met je powerband ga dan voor een powervalve.
rise and shine
7500km gereden
7500km gereden
Berichten: 9573
Lid geworden op: 24 jan 2007, 16:00
Locatie: Bolt'n City
Contacteer:

Bericht door rise and shine »

robertehendriks schreef:Meer cilinder zorgen ervoor dat:

Motor mooier loopt, net een naaimachine.
Motorblok groter en zwaarder, ook niet geweldig.
Je verplicht waterkoeling moet hebben.
Kan meer kapot gaan, reparatie kost meer geld en duurt langer.

Heb je problemen met je powerband ga dan voor een powervalve.


Dat met de verplichte waterkoeling is volgens mij echt onzin, anders kan menig motorfiets ook niet rijden
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18321
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Idd, verklaar dat eens
Gebruikersavatar
robertehendriks
100km gereden
100km gereden
Berichten: 152
Lid geworden op: 16 jul 2009, 17:13
Locatie: leek

Bericht door robertehendriks »

Een menig motorfiets heeft waterkoeling. V-vorm motoren (en 4-6 cilinder boxer)hebben altijd het probleem dat de achterste cilinder(s) minder koeling krijgen.

Enkel 4 in lijn kom je tegen zonder waterkoelling, V-vorm harley heeft ook geen waterkoeling, maar hadden vroeger ook vaak last van dat de achterste cilinder te warm werd.
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

achterste cilinders van een waterkoeling worden ook warmer, kan je doorgaans aan de bougies ook zien..
schilt natuurlijk niet zóveel als bij een luchtkoeling..
when men were men, and helmets were for divers
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18321
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Dat de achterste cilinder warmer wordt, daarmee kan je rekening houden in je ontwerp, dus dat is het probleem niet
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

moet je es tegen Honda gaan zeggen dan ;)

heb het bij een vfr750 gezien ooit, verder geen ervaring mee
when men were men, and helmets were for divers
Gebruikersavatar
robertehendriks
100km gereden
100km gereden
Berichten: 152
Lid geworden op: 16 jul 2009, 17:13
Locatie: leek

Bericht door robertehendriks »

klopt, toch zie je bij hoog opgefokte machines dat ze op waterkoeling overstappen.
jeroenvans
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1907
Lid geworden op: 02 apr 2007, 15:11
Locatie: Beuncity

Bericht door jeroenvans »

maar dat is gewoon omdat ze anders te heet worden... en dan niet alleen de achterste cilinders, maar ook gewoon de voorste hoor... :lol:
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

en voor het mindere geluid.. etc etc

constantere werktemperatuur geeft veel voordelen naar het berekenen van alle andere factoren,
zoals de speling tussen de segmentkoppen bijvoorbeeld, het kan allemaal veel nouwer dan..
when men were men, and helmets were for divers
Plaats reactie