meer koppel

Opvoeren en modificeren van de FS1
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18321
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Zuigergestuurd is idd prestatietechnisch gezien ook idd helemaal niet beter. Productietechnisch wel (simpeler, minder onderdelen).
Roterend hoeft daarintegen ook niet het beste te zijn :P het is net wat je doel is. Roterende inlaat op een enduro of crosser is totaal kansloos bv, dan heb je veel en veel meer aan een membraan. Roterende inlaat op een sprinter is wel weer gunstig, hoog topvermogen (en de bijbehorende smalle powerband) zijn gunstig. De rijdbaarheid doet er niet toe.
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

hoofdpunt in deze kwestie is toch te herleiden naar de uitlaatgraden opening?

onderin? ->breed gaan en laag blijven zou ik zeggen..
niet over de 180° gaan of zo?
when men were men, and helmets were for divers
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18321
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Niet alleen de opening, de uitlaat is ook heel bepalend voor het gedrag.
fs-ael
2000km gereden
2000km gereden
Berichten: 2158
Lid geworden op: 17 jun 2006, 21:02
Locatie: Andel / Ael

Bericht door fs-ael »

ook de verhouding tussen spoel en uitlaat poort is erg belangrijk

Mijn ervaring is ook dat en goede kop ook echt helpt

Met een goede (berekende) uilaat is de meeste winst te halen

daar ben ik nu aan bezig
https://myalbum.com/album/hNgVC9yA10T8" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18321
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Ja, de blowdown is ook erg belangrijk. Een cilinder met minieme spielpoorten, en een uitlaatpoort van formaatje groot gaat niet werken. Dat is volgens mij het grootste probleem met al die imitatie cilindermeuk. De meeste hebben echt kleine spoelpoorten.
Toen ik m'n fs1 net had had ik met al m'n tjoeningwijsheid als 16-jarige maar de cilinder met de grootste spoelpoorten uit de hoop van gunther gepakt. Met diezelfde cilinder rijdt ik nog steeds :D
koppel
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1781
Lid geworden op: 12 nov 2006, 16:22

Bericht door koppel »

op m'n paarse 378 rijd ik met immi 50cc type F5b kwa karakter, geen toptoeren, redelijk kracht onderin en soepel oppakken, top max 65, icm luhac pijp en 16mm, kop is wel wat gevlakt maar niet idioot

het vreemde is dat ie nu pas goed rijdt met een ori mikuni 200 sproeier, bij 195 sproeier gaat ie inhouden en moet ik de choke gebruiken om weer op gang tekomen

200 is eigenlijk veels te groot..................theoretisch klopt het niet maar het ding rijdt super ermee........hij verzuipt niet, ook niet in het middengebied

soms begrijp ik het ook niet meer..............en is het precies van Gino zegt.............gewoon veel uitproberen
Gebruikersavatar
Triforce
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 4927
Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
Locatie: Zwolle

Bericht door Triforce »

koppel schreef:op m'n paarse 378 rijd ik met immi 50cc type F5b kwa karakter, geen toptoeren, redelijk kracht onderin en soepel oppakken, top max 65, icm luhac pijp en 16mm, kop is wel wat gevlakt maar niet idioot

het vreemde is dat ie nu pas goed rijdt met een ori mikuni 200 sproeier, bij 195 sproeier gaat ie inhouden en moet ik de choke gebruiken om weer op gang tekomen

200 is eigenlijk veels te groot..................theoretisch klopt het niet maar het ding rijdt super ermee........hij verzuipt niet, ook niet in het middengebied

soms begrijp ik het ook niet meer..............en is het precies van Gino zegt.............gewoon veel uitproberen


Dan zal hij waarschijnlijk ergens lek zijn, want als ik een 200 sproeier in combinatie met mijn 60cc f5b dan verzoop hij gewoon, en hij deed het het beste met een 110 sproeier maar had maar een 150 sproeier in gedaan om hem niet te arm te laten lopen
Plaats reactie