wankel motor?

Opvoeren en modificeren van de FS1
Faukje
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 jul 2009, 15:45

Bericht door Faukje »

koppel
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1781
Lid geworden op: 12 nov 2006, 16:22

Bericht door koppel »

en toch moeten we een keer stoppen met dat zuiger/krukas gedoe..............een heen en weer gaande beweging omzetten in een roterende..........niet echt efficient

en dan te bedenken dat die zuiger steeds als een idioot wordt afgeremd en weer op gang gebracht moet worden.

had vroeger kennissen met zo'n NSU auto..............klonk als een grote koffiemolen........................................
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

scheetaangedreven turbines misschien? :lol:
when men were men, and helmets were for divers
Gebruikersavatar
Triforce
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 4927
Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
Locatie: Zwolle

Bericht door Triforce »

YamaSam schreef:scheetaangedreven turbines misschien? :lol:


zo klinkt het wel :mrgreen:
autotuning_sem
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 43
Lid geworden op: 01 okt 2009, 18:10
Locatie: Doesburg

Bericht door autotuning_sem »

Het enige wat ik weet is :

Mazdas hebben het soms gebruikt (oa in de RX7, RX8 ) deze autos maakten gebruik van een 3-driehoekige wankelmotor. De cilinder inhoud is ongeveer bij deze modellen rond de 1300cc, en dat levert ongeveer 250pk. (rx7=240). De motoren worden vaak helemaal naar de kloten gereden doordat je ze ongeveer 15km moet warmrijden!!! en als je de auto afzet hem eerst 2 minuten moet laten draaien!!!

Ook heeft de NSU RO80 een wankelmotor ( auto uit jaren 60 of 70, slecht verkocht daar de moderne design, de auto zou zo in 1990 gemaakt kunnen zijn XD )

heel veel succes met profielwerkstuk, ik doe met een vriend over luidsprekerbouw =D
Roberto.B
1250km gereden
1250km gereden
Berichten: 1431
Lid geworden op: 29 nov 2008, 12:52
Locatie: leeuwarden

Bericht door Roberto.B »

ik heb zo nsu auto met wankelmotor gezien

ziet er inderdaad best modern uit voor zijn tijd
autotuning_sem
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 43
Lid geworden op: 01 okt 2009, 18:10
Locatie: Doesburg

Bericht door autotuning_sem »

in Rozendaal (bij arnhem) staat er ook 1. Dat is echt zo'n auto freak. Hij heeft een NSU RO80, Honda Insight Model 1, jaren 90 ofso. Een maserati ghibli , en nog wat speciale autos
Gebruikersavatar
robertehendriks
100km gereden
100km gereden
Berichten: 152
Lid geworden op: 16 jul 2009, 17:13
Locatie: leek

Bericht door robertehendriks »

Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18321
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

autotuning_sem schreef:Het enige wat ik weet is :

Mazdas hebben het soms gebruikt (oa in de RX7, RX8 ) deze autos maakten gebruik van een 3-driehoekige wankelmotor. De cilinder inhoud is ongeveer bij deze modellen rond de 1300cc, en dat levert ongeveer 250pk. (rx7=240). De motoren worden vaak helemaal naar de kloten gereden doordat je ze ongeveer 15km moet warmrijden!!! en als je de auto afzet hem eerst 2 minuten moet laten draaien!!!

Ook heeft de NSU RO80 een wankelmotor ( auto uit jaren 60 of 70, slecht verkocht daar de moderne design, de auto zou zo in 1990 gemaakt kunnen zijn XD )

heel veel succes met profielwerkstuk, ik doe met een vriend over luidsprekerbouw =D

De zuiger van een wankelmotor is altijd 3-hoekig...
Wankelmotor is een geniaal concept, alleen het is jammer dat ze het afdichtingsprobleem (de zuigerveren laat maar zeggen) nooit 100% hebben kunnen oplossen.
Ik ben zelf erg fan van wankelmotoren, ik móet later ook een auto hebben (gehad) met een wankelmotor (m'n pa heeft een Mazda R100 met wankelmotor gehad 8)), een RX8/RX7 (twin turbo aight)/NSU RO80. Het idee is echt geniaal, de motor is veel simpeler opgebouwd, minder roterende massa, en de motor draait continu en stopt niet (een conventionele zuigermotor stopt in principe altijd, odp en bdp).
Het in- en uitlaatgebeuren is vergelijkbaar met een 2-takt. Een wankelmotor heeft poorten in de "cilinderwand", je kan ze dus ook zo opvoeren :D Resultaat is alleen dat je net als een 2-takt motor een dikke powerband krijgt, en een motor die lekker rauw stationair loopt. Het geluid is ook echt geniaal!!

YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

dat filmpje herinner ik me levendig ja.. super voor techneutenleute :mrgreen:

het werk ook stukken beheerster dan een turbine, je kan met de toeren spelen 8)
when men were men, and helmets were for divers
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18321
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Je moet het ding horen als die rijdt, echt niet normaal :D Jammer dat die lafaards van le-mans wankelmotoren verboden hebben. Ze waren te snel :D
Tegen dat geluid kan echt geen een conventionele zuigermotor op 8)
Plaats reactie