wankel motor?
-
- 1500km gereden
- Berichten: 1781
- Lid geworden op: 12 nov 2006, 16:22
en toch moeten we een keer stoppen met dat zuiger/krukas gedoe..............een heen en weer gaande beweging omzetten in een roterende..........niet echt efficient
en dan te bedenken dat die zuiger steeds als een idioot wordt afgeremd en weer op gang gebracht moet worden.
had vroeger kennissen met zo'n NSU auto..............klonk als een grote koffiemolen........................................
en dan te bedenken dat die zuiger steeds als een idioot wordt afgeremd en weer op gang gebracht moet worden.
had vroeger kennissen met zo'n NSU auto..............klonk als een grote koffiemolen........................................
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
-
- Aan het inrijden
- Berichten: 43
- Lid geworden op: 01 okt 2009, 18:10
- Locatie: Doesburg
Het enige wat ik weet is :
Mazdas hebben het soms gebruikt (oa in de RX7, RX8 ) deze autos maakten gebruik van een 3-driehoekige wankelmotor. De cilinder inhoud is ongeveer bij deze modellen rond de 1300cc, en dat levert ongeveer 250pk. (rx7=240). De motoren worden vaak helemaal naar de kloten gereden doordat je ze ongeveer 15km moet warmrijden!!! en als je de auto afzet hem eerst 2 minuten moet laten draaien!!!
Ook heeft de NSU RO80 een wankelmotor ( auto uit jaren 60 of 70, slecht verkocht daar de moderne design, de auto zou zo in 1990 gemaakt kunnen zijn XD )
heel veel succes met profielwerkstuk, ik doe met een vriend over luidsprekerbouw =D
Mazdas hebben het soms gebruikt (oa in de RX7, RX8 ) deze autos maakten gebruik van een 3-driehoekige wankelmotor. De cilinder inhoud is ongeveer bij deze modellen rond de 1300cc, en dat levert ongeveer 250pk. (rx7=240). De motoren worden vaak helemaal naar de kloten gereden doordat je ze ongeveer 15km moet warmrijden!!! en als je de auto afzet hem eerst 2 minuten moet laten draaien!!!
Ook heeft de NSU RO80 een wankelmotor ( auto uit jaren 60 of 70, slecht verkocht daar de moderne design, de auto zou zo in 1990 gemaakt kunnen zijn XD )
heel veel succes met profielwerkstuk, ik doe met een vriend over luidsprekerbouw =D
-
- Aan het inrijden
- Berichten: 43
- Lid geworden op: 01 okt 2009, 18:10
- Locatie: Doesburg
- robertehendriks
- 100km gereden
- Berichten: 152
- Lid geworden op: 16 jul 2009, 17:13
- Locatie: leek
Mazda rx7 met een vlammenwerper
http://www.youtube.com/watch?v=0VmHtp8J ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=0VmHtp8J ... re=related
- Tombo
- 17500km gereden
- Berichten: 18323
- Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
- Locatie: Achterhoek
autotuning_sem schreef:Het enige wat ik weet is :
Mazdas hebben het soms gebruikt (oa in de RX7, RX8 ) deze autos maakten gebruik van een 3-driehoekige wankelmotor. De cilinder inhoud is ongeveer bij deze modellen rond de 1300cc, en dat levert ongeveer 250pk. (rx7=240). De motoren worden vaak helemaal naar de kloten gereden doordat je ze ongeveer 15km moet warmrijden!!! en als je de auto afzet hem eerst 2 minuten moet laten draaien!!!
Ook heeft de NSU RO80 een wankelmotor ( auto uit jaren 60 of 70, slecht verkocht daar de moderne design, de auto zou zo in 1990 gemaakt kunnen zijn XD )
heel veel succes met profielwerkstuk, ik doe met een vriend over luidsprekerbouw =D
De zuiger van een wankelmotor is altijd 3-hoekig...
Wankelmotor is een geniaal concept, alleen het is jammer dat ze het afdichtingsprobleem (de zuigerveren laat maar zeggen) nooit 100% hebben kunnen oplossen.
Ik ben zelf erg fan van wankelmotoren, ik móet later ook een auto hebben (gehad) met een wankelmotor (m'n pa heeft een Mazda R100 met wankelmotor gehad ), een RX8/RX7 (twin turbo aight)/NSU RO80. Het idee is echt geniaal, de motor is veel simpeler opgebouwd, minder roterende massa, en de motor draait continu en stopt niet (een conventionele zuigermotor stopt in principe altijd, odp en bdp).
Het in- en uitlaatgebeuren is vergelijkbaar met een 2-takt. Een wankelmotor heeft poorten in de "cilinderwand", je kan ze dus ook zo opvoeren Resultaat is alleen dat je net als een 2-takt motor een dikke powerband krijgt, en een motor die lekker rauw stationair loopt. Het geluid is ook echt geniaal!!
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
- Tombo
- 17500km gereden
- Berichten: 18323
- Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
- Locatie: Achterhoek