Open lucht filter

Opvoeren en modificeren van de FS1
Gebruikersavatar
nieknatuurlijk
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3144
Lid geworden op: 02 mei 2009, 18:35
Locatie: aan de andere kant van the-middle-of-nowhere-noord-holland dan sjoerd & marco wonen

Bericht door nieknatuurlijk »

Fyer schreef:why the fuck zou je willen da je brommer zoon tiefus herrie maakt da je hem van 10 straten verder aan hoort komen!?!?!

als je een graf geluidt wilt koop dan een scooter of ga naast de stofzuiger van je moeder zitten


nou, dat heb je alleen al als je de demper uit je uitlaat haalt :lol: :lol:

marco schreef:Gewoon een luchtfilterslang van een 3e9 nemen kan zo een open 40mm luchtfilter in.

Zal vanavond wel een foto plaatsen hoe ik het gemaakt had.


ik zat ook al aan zo iets te denken :)

Frederik schreef:
nieknatuurlijk schreef:
ik heb nog een carberateru die ik als expiriment beschikbaar heb gesteld, dus ik kan wel zo'n ding eraan lassen :D alleen heb ik dan ook nog een rechter carterhelft nodig, om daar een gat in te maken waar het "luchtfilter" doorpast.


carburateurs worden gemaakt van zamak (oid), en zijn niet te lassen, dan kan je beter ergens een 2de hands carburateur zoeken die wel een luchtfilteraansluiting heeft.
het spruitstuk verlengen is volgens mij ook niet echt goed voor het vermogen, je kan dan de rechtercarterkap wel affrezen, dan hangt de carb buiten, en heb je ineens ook meer plaats voor een andere carb


daar heeft men CONSTRUCTIE lijm voor uitgevonden! GE-WEL-DIG spul btw :D
Frederik
250km gereden
250km gereden
Berichten: 365
Lid geworden op: 11 feb 2008, 18:25
Locatie: Ham

Bericht door Frederik »

Tombo schreef:http://nl.wikipedia.org/wiki/Zamak ?
Volgens mij gewoon van een aluminium legering, dat zal per fabrikant natuurlijk anders zijn

inderdaad, das een legering van Zink Aluminiuum MAgnesium en Koper, de samenstelling zal wel per fabrikant anders zijn
zamak wordt veel gebruikt voor heel ingewikkelde gietstukken waar weinig eisen worden gesteld ivm sterkte, carburateurs dus
Gebruikersavatar
nieknatuurlijk
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3144
Lid geworden op: 02 mei 2009, 18:35
Locatie: aan de andere kant van the-middle-of-nowhere-noord-holland dan sjoerd & marco wonen

Bericht door nieknatuurlijk »

Nu heb ik mn luchtfilter-omhulsel-kappen meer naar buiten gebracht (de rechter).


Afbeelding

Afbeelding

nu zit ik me te bedenken dat zo allle rotzooi uit de lucht mijn motor in gezogen kan worden....

en ik moet de choke aanzetten omdat ie anders uitvalt, maar als de verhouding dan ongeveer goed is trekt ie een stuk harder op!

nu heb ik nog een 18 mm caberateur liggen :D (16 mm maar dan erg uitgeveild), zou dit handig zijn?

zou ik nog een ander filter in het "gat" wat nu is ontstaan doen, of kan ik dat gat gewoon open laten?

en zou 60 CC ook handig zij :lol:
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18321
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

uitgevijlde 16mm lijkt me niet echt gunstig. Ten 1e omdat je maar een 16mm spruitstuk hebt, en ten 2e omdat het wss superklote is af te stellen
Gebruikersavatar
Triforce
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 4927
Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
Locatie: Zwolle

Bericht door Triforce »

Tombo schreef:uitgevijlde 16mm lijkt me niet echt gunstig. Ten 1e omdat je maar een 16mm spruitstuk hebt, en ten 2e omdat het wss superklote is af te stellen


vergeet niet dat er een passende gasbus in moet waar de vlotternaald in zit.
Gebruikersavatar
nieknatuurlijk
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3144
Lid geworden op: 02 mei 2009, 18:35
Locatie: aan de andere kant van the-middle-of-nowhere-noord-holland dan sjoerd & marco wonen

Bericht door nieknatuurlijk »

Tombo schreef:uitgevijlde 16mm lijkt me niet echt gunstig. Ten 1e omdat je maar een 16mm spruitstuk hebt, en ten 2e omdat het wss superklote is af te stellen


kun je het spruitstuk ook aanpassen? of moet je dan meteen een hele nieuwe cilinder kopen?
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18321
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Ligt eraan. Een membraanspruitstuk is wel aan te passen (ik heb 't ook gedaan, zelf een busje gedraait, en gino heeft het voor mij erop gelast), zo kan er bij mij nu een 20mm mikuni op. Ik heb alleen het idee dat je bij een membraanspruitstuk ook een groter membraan moet hebben, een FS1 membraan is niet supergroot, volgens mij is dat nog een redelijke belemmering als je serieus met een grotere carburateur wilt gaan rijden op een membraanblok
Roterende inlaat heeft hier weer geen last van, maar is wel moeilijker om te maken. (je moet ook je middencarter aanpassen)
Plaats reactie