kan fs1 standaard blok een 44.5 mm cilinder aan ?
-
- Aan het inrijden
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 15 nov 2009, 01:21
- Locatie: gooik
dus als ik het goed begrijp
als ik een 70 steek moet de carbu minstens 16 zijn
de koppeling zo laten tot ie begint te slippen
en moet ik ook de tandwielen veranderen ?
en moet de kader niet versterkt worden ?
want momenteel trilt hij al tamelijk, maar ik had gedacht om de rollagers eens te vervangen
pieter
als ik een 70 steek moet de carbu minstens 16 zijn
de koppeling zo laten tot ie begint te slippen
en moet ik ook de tandwielen veranderen ?
en moet de kader niet versterkt worden ?
want momenteel trilt hij al tamelijk, maar ik had gedacht om de rollagers eens te vervangen
pieter
-
- 7500km gereden
- Berichten: 7718
- Lid geworden op: 29 mar 2009, 13:36
- Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens
-
- 5000km gereden
- Berichten: 5444
- Lid geworden op: 06 jun 2007, 11:19
- Locatie: Mieldere
piedy gonzales schreef:dus als ik het goed begrijp
als ik een 70 steek moet de carbu minstens 16 zijn
de koppeling zo laten tot ie begint te slippen
en moet ik ook de tandwielen veranderen ?
en moet de kader niet versterkt worden ?
want momenteel trilt hij al tamelijk, maar ik had gedacht om de rollagers eens te vervangen
pieter
De kans zit er inderdaad in dat je je tandwielen moet gaan veranderen ja,
Maar daar kom je pas het beste achter als je je 70 cc er op hebt zitten.
Koppeling van een FS1 moet snelheden tot een goeie 80 km/u kunnen hebben
Wie naar het verleden kijkt, staat met zijn rug naar de toekomst.
-
- 5000km gereden
- Berichten: 5444
- Lid geworden op: 06 jun 2007, 11:19
- Locatie: Mieldere
Twowheeler schreef:tandwielen veranderen is makkie hoor.
voor een maatje groter = hogere top en minder trekken.
Ik heb btw nu een 50cc f5b immi. zit nu ong 180km op. ik vind hem nog vrij hoog toerig. wordt dat nog anders? na 500 km ofzo?
een F5B is een hoogtoerige cilinder, daar zal weinig aan veranderen
Wie naar het verleden kijkt, staat met zijn rug naar de toekomst.
-
- Aan het inrijden
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 15 nov 2009, 01:21
- Locatie: gooik
en voor de koppeling een beetje te " upgraden " bij de koppeling een plaatje bij steken, das gewoon ze een plaatje ( kan je vinden op net voor 3 euro dacht ik ) bijksteken, verder geen aanpassingen vereist , bv carter veranderen ofzo ?
gewoon opendoen, eentje bijsteken, terug toe ?
(olie enzo eruit ... ok )
gewoon opendoen, eentje bijsteken, terug toe ?
(olie enzo eruit ... ok )
- Triforce
- 2500km gereden
- Berichten: 4927
- Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
- Locatie: Zwolle
pee67 schreef:Twowheeler schreef:tandwielen veranderen is makkie hoor.
voor een maatje groter = hogere top en minder trekken.
Ik heb btw nu een 50cc f5b immi. zit nu ong 180km op. ik vind hem nog vrij hoog toerig. wordt dat nog anders? na 500 km ofzo?
een F5B is een hoogtoerige cilinder, daar zal weinig aan veranderen
Volgens mij is een F5B een laagtoerig cilinder
Een FS1 cilinder is een hoog toerig cilinder
@Twowheeler:
Dat zou kunnen, maar elke cilinder heeft weer andere timingen dus ook andere toeren bereiken.
over het algemeen is F5B een laagtoerige cilinder.
- robertehendriks
- 100km gereden
- Berichten: 152
- Lid geworden op: 16 jul 2009, 17:13
- Locatie: leek
pee67 schreef:Twowheeler schreef:tandwielen veranderen is makkie hoor.
voor een maatje groter = hogere top en minder trekken.
Ik heb btw nu een 50cc f5b immi. zit nu ong 180km op. ik vind hem nog vrij hoog toerig. wordt dat nog anders? na 500 km ofzo?
een F5B is een hoogtoerige cilinder, daar zal weinig aan veranderen
Een F5B 60cc meer koppel onderin, kun je rustiger mee rijden.
- robertehendriks
- 100km gereden
- Berichten: 152
- Lid geworden op: 16 jul 2009, 17:13
- Locatie: leek
piedy gonzales schreef:dus als ik het goed begrijp
als ik een 70 steek moet de carbu minstens 16 zijn
de koppeling zo laten tot ie begint te slippen
en moet ik ook de tandwielen veranderen ?
en moet de kader niet versterkt worden ?
want momenteel trilt hij al tamelijk, maar ik had gedacht om de rollagers eens te vervangen
pieter
Rollagers, welke bedoel je?
-
- Aan het inrijden
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 15 nov 2009, 01:21
- Locatie: gooik
- robertehendriks
- 100km gereden
- Berichten: 152
- Lid geworden op: 16 jul 2009, 17:13
- Locatie: leek
-
- Aan het inrijden
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 15 nov 2009, 01:21
- Locatie: gooik
dan direct revisie van het blok
en voor de koppeling een beetje te " upgraden " bij de koppeling een plaatje bij steken, das gewoon ze een plaatje ( kan je vinden op net voor 3 euro dacht ik ) bijksteken, verder geen aanpassingen vereist , bv carter veranderen ofzo ?
gewoon opendoen, eentje bijsteken, terug toe ?
(olie enzo eruit ... ok ) ???
en voor de koppeling een beetje te " upgraden " bij de koppeling een plaatje bij steken, das gewoon ze een plaatje ( kan je vinden op net voor 3 euro dacht ik ) bijksteken, verder geen aanpassingen vereist , bv carter veranderen ofzo ?
gewoon opendoen, eentje bijsteken, terug toe ?
(olie enzo eruit ... ok ) ???
-
- Aan het inrijden
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 15 nov 2009, 01:21
- Locatie: gooik
-
- 5000km gereden
- Berichten: 5444
- Lid geworden op: 06 jun 2007, 11:19
- Locatie: Mieldere
Triforce schreef:pee67 schreef:Twowheeler schreef:tandwielen veranderen is makkie hoor.
voor een maatje groter = hogere top en minder trekken.
Ik heb btw nu een 50cc f5b immi. zit nu ong 180km op. ik vind hem nog vrij hoog toerig. wordt dat nog anders? na 500 km ofzo?
een F5B is een hoogtoerige cilinder, daar zal weinig aan veranderen
Volgens mij is een F5B een laagtoerig cilinder
Een FS1 cilinder is een hoog toerig cilinder
@Twowheeler:
Dat zou kunnen, maar elke cilinder heeft weer andere timingen dus ook andere toeren bereiken.
over het algemeen is F5B een laagtoerige cilinder.
Sorry, ik heb mij idd vergist ja, excuzes moi
Wie naar het verleden kijkt, staat met zijn rug naar de toekomst.
-
- 7500km gereden
- Berichten: 7718
- Lid geworden op: 29 mar 2009, 13:36
- Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens