kan fs1 standaard blok een 44.5 mm cilinder aan ?

Opvoeren en modificeren van de FS1
piedy gonzales
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 9
Lid geworden op: 15 nov 2009, 01:21
Locatie: gooik

Bericht door piedy gonzales »

dus als ik het goed begrijp

als ik een 70 steek moet de carbu minstens 16 zijn
de koppeling zo laten tot ie begint te slippen
en moet ik ook de tandwielen veranderen ?

en moet de kader niet versterkt worden ?

want momenteel trilt hij al tamelijk, maar ik had gedacht om de rollagers eens te vervangen

pieter
Twowheeler
7500km gereden
7500km gereden
Berichten: 7718
Lid geworden op: 29 mar 2009, 13:36
Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens

Bericht door Twowheeler »

tandwielen veranderen is makkie hoor.
voor een maatje groter = hogere top en minder trekken.

Ik heb btw nu een 50cc f5b immi. zit nu ong 180km op. ik vind hem nog vrij hoog toerig. wordt dat nog anders? na 500 km ofzo?
pee67
5000km gereden
5000km gereden
Berichten: 5444
Lid geworden op: 06 jun 2007, 11:19
Locatie: Mieldere

Bericht door pee67 »

piedy gonzales schreef:dus als ik het goed begrijp

als ik een 70 steek moet de carbu minstens 16 zijn
de koppeling zo laten tot ie begint te slippen
en moet ik ook de tandwielen veranderen ?

en moet de kader niet versterkt worden ?

want momenteel trilt hij al tamelijk, maar ik had gedacht om de rollagers eens te vervangen

pieter


De kans zit er inderdaad in dat je je tandwielen moet gaan veranderen ja,
Maar daar kom je pas het beste achter als je je 70 cc er op hebt zitten.
Koppeling van een FS1 moet snelheden tot een goeie 80 km/u kunnen hebben
Wie naar het verleden kijkt, staat met zijn rug naar de toekomst.
pee67
5000km gereden
5000km gereden
Berichten: 5444
Lid geworden op: 06 jun 2007, 11:19
Locatie: Mieldere

Bericht door pee67 »

Twowheeler schreef:tandwielen veranderen is makkie hoor.
voor een maatje groter = hogere top en minder trekken.

Ik heb btw nu een 50cc f5b immi. zit nu ong 180km op. ik vind hem nog vrij hoog toerig. wordt dat nog anders? na 500 km ofzo?


een F5B is een hoogtoerige cilinder, daar zal weinig aan veranderen
Wie naar het verleden kijkt, staat met zijn rug naar de toekomst.
piedy gonzales
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 9
Lid geworden op: 15 nov 2009, 01:21
Locatie: gooik

Bericht door piedy gonzales »

en voor de koppeling een beetje te " upgraden " bij de koppeling een plaatje bij steken, das gewoon ze een plaatje ( kan je vinden op net voor 3 euro dacht ik ) bijksteken, verder geen aanpassingen vereist , bv carter veranderen ofzo ?
gewoon opendoen, eentje bijsteken, terug toe ?
(olie enzo eruit ... ok )
Gebruikersavatar
Triforce
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 4927
Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
Locatie: Zwolle

Bericht door Triforce »

pee67 schreef:
Twowheeler schreef:tandwielen veranderen is makkie hoor.
voor een maatje groter = hogere top en minder trekken.

Ik heb btw nu een 50cc f5b immi. zit nu ong 180km op. ik vind hem nog vrij hoog toerig. wordt dat nog anders? na 500 km ofzo?


een F5B is een hoogtoerige cilinder, daar zal weinig aan veranderen


Volgens mij is een F5B een laagtoerig cilinder :wink:

Een FS1 cilinder is een hoog toerig cilinder :P

@Twowheeler:

Dat zou kunnen, maar elke cilinder heeft weer andere timingen dus ook andere toeren bereiken.

over het algemeen is F5B een laagtoerige cilinder.
Gebruikersavatar
robertehendriks
100km gereden
100km gereden
Berichten: 152
Lid geworden op: 16 jul 2009, 17:13
Locatie: leek

Bericht door robertehendriks »

pee67 schreef:
Twowheeler schreef:tandwielen veranderen is makkie hoor.
voor een maatje groter = hogere top en minder trekken.

Ik heb btw nu een 50cc f5b immi. zit nu ong 180km op. ik vind hem nog vrij hoog toerig. wordt dat nog anders? na 500 km ofzo?


een F5B is een hoogtoerige cilinder, daar zal weinig aan veranderen


Een F5B 60cc meer koppel onderin, kun je rustiger mee rijden.
Gebruikersavatar
robertehendriks
100km gereden
100km gereden
Berichten: 152
Lid geworden op: 16 jul 2009, 17:13
Locatie: leek

Bericht door robertehendriks »

piedy gonzales schreef:dus als ik het goed begrijp

als ik een 70 steek moet de carbu minstens 16 zijn
de koppeling zo laten tot ie begint te slippen
en moet ik ook de tandwielen veranderen ?

en moet de kader niet versterkt worden ?

want momenteel trilt hij al tamelijk, maar ik had gedacht om de rollagers eens te vervangen

pieter


Rollagers, welke bedoel je?
piedy gonzales
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 9
Lid geworden op: 15 nov 2009, 01:21
Locatie: gooik

Bericht door piedy gonzales »

krukas rollagers
Gebruikersavatar
robertehendriks
100km gereden
100km gereden
Berichten: 152
Lid geworden op: 16 jul 2009, 17:13
Locatie: leek

Bericht door robertehendriks »

piedy gonzales schreef:krukas rollagers


Als je krukas lagers versleten zijn moet het blok uit elkaar, neem dan ook gelijk de andere dingen mee, zoals olie keerringen.
piedy gonzales
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 9
Lid geworden op: 15 nov 2009, 01:21
Locatie: gooik

Bericht door piedy gonzales »

dan direct revisie van het blok


en voor de koppeling een beetje te " upgraden " bij de koppeling een plaatje bij steken, das gewoon ze een plaatje ( kan je vinden op net voor 3 euro dacht ik ) bijksteken, verder geen aanpassingen vereist , bv carter veranderen ofzo ?
gewoon opendoen, eentje bijsteken, terug toe ?
(olie enzo eruit ... ok ) ???
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18321
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

En de rest van de lagers + koppelingsplaten etc
Maar trek voor de gein eens je blokbouten goed na (dus waarmee je blok aan het frame zit). Dat scheelt ook nogal eens wat
piedy gonzales
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 9
Lid geworden op: 15 nov 2009, 01:21
Locatie: gooik

Bericht door piedy gonzales »

kga voor de parmakit gaan

best cilinder kop uiboren of beter een nieuwe kopen?
of de ori terug plaatsen ( maakt het veeln uit ) ?
pee67
5000km gereden
5000km gereden
Berichten: 5444
Lid geworden op: 06 jun 2007, 11:19
Locatie: Mieldere

Bericht door pee67 »

Triforce schreef:
pee67 schreef:
Twowheeler schreef:tandwielen veranderen is makkie hoor.
voor een maatje groter = hogere top en minder trekken.

Ik heb btw nu een 50cc f5b immi. zit nu ong 180km op. ik vind hem nog vrij hoog toerig. wordt dat nog anders? na 500 km ofzo?


een F5B is een hoogtoerige cilinder, daar zal weinig aan veranderen


Volgens mij is een F5B een laagtoerig cilinder :wink:

Een FS1 cilinder is een hoog toerig cilinder :P

@Twowheeler:

Dat zou kunnen, maar elke cilinder heeft weer andere timingen dus ook andere toeren bereiken.

over het algemeen is F5B een laagtoerige cilinder.


Sorry, ik heb mij idd vergist ja, excuzes moi
Wie naar het verleden kijkt, staat met zijn rug naar de toekomst.
Twowheeler
7500km gereden
7500km gereden
Berichten: 7718
Lid geworden op: 29 mar 2009, 13:36
Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens

Bericht door Twowheeler »

Excuzes aanvaardes. :P
Plaats reactie