race zuiger?

Opvoeren en modificeren van de FS1
koppel
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1781
Lid geworden op: 12 nov 2006, 16:22

race zuiger?

Bericht door koppel »

Gebruikersavatar
nieknatuurlijk
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3144
Lid geworden op: 02 mei 2009, 18:35
Locatie: aan de andere kant van the-middle-of-nowhere-noord-holland dan sjoerd & marco wonen

Bericht door nieknatuurlijk »

is dat niet een fast arrow fs1 zuiger met spoelpoorten?
koppel
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1781
Lid geworden op: 12 nov 2006, 16:22

Bericht door koppel »

klopt................maar die derde spoelpoort bovenin net onder de zuigerveer heb ik nog nooit gezien..........
pee67
5000km gereden
5000km gereden
Berichten: 5444
Lid geworden op: 06 jun 2007, 11:19
Locatie: Mieldere

Bericht door pee67 »

idd, deze heb ik nog ooit gezien
Wie naar het verleden kijkt, staat met zijn rug naar de toekomst.
Gebruikersavatar
nieknatuurlijk
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3144
Lid geworden op: 02 mei 2009, 18:35
Locatie: aan de andere kant van the-middle-of-nowhere-noord-holland dan sjoerd & marco wonen

Bericht door nieknatuurlijk »

koppel schreef:klopt................maar die derde spoelpoort bovenin net onder de zuigerveer heb ik nog nooit gezien..........


nou je het zegt...

nog nooit gezien...
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23402
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Bericht door marco »

Wel lastig lezen dat Deens :cry:

Die zuiger heb ik nog nooit gezien.

Dit is ook wel interessant : Race membraam met carbon
Yamaha Sheriff 1981
Gebruikersavatar
nieknatuurlijk
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3144
Lid geworden op: 02 mei 2009, 18:35
Locatie: aan de andere kant van the-middle-of-nowhere-noord-holland dan sjoerd & marco wonen

Bericht door nieknatuurlijk »

marco schreef:Wel lastig lezen dat Deens :cry:

Die zuiger heb ik nog nooit gezien.

Dit is ook wel interessant : Race membraam met carbon


vertalen.nl ! werkt best goed ^^
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

als je wil dat dat kleine poortje iets doet, moet je in de cilinder, een poortje bijmaken onder de topspoelers :wink:
when men were men, and helmets were for divers
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10775
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Ik ken ze uit de Zeta 60cc setjes voor DT en RD setjes Daar zat in de inlaat nog een boosterpoortje dat als het ware een beetje naar beneden in de opening hing. Moet je dus de juiste cilinder bij hebben, anders maakt het geen bal uit. Of werkt zelfs ongunstig.
Kijk eerst even in de FAQ.
Yamaha rd50m
7500km gereden
7500km gereden
Berichten: 9209
Lid geworden op: 25 okt 2007, 23:12

Bericht door Yamaha rd50m »

NIX schreef:Ik ken ze uit de Zeta 60cc setjes voor DT en RD setjes Daar zat in de inlaat nog een boosterpoortje dat als het ware een beetje naar beneden in de opening hing. Moet je dus de juiste cilinder bij hebben, anders maakt het geen bal uit. Of werkt zelfs ongunstig.


ik heb zo nog een nieuwe zeta cilinder met bijpassende kop liggen volgens mij...
Yamaha, Flandria (x2), Honda (x2), Malaguti, MV Agusta, Negrini, Peugeot, Kreidler, Mobylette, Royal Nord, Otus, Superia
Gebruikersavatar
robertehendriks
100km gereden
100km gereden
Berichten: 152
Lid geworden op: 16 jul 2009, 17:13
Locatie: leek

Bericht door robertehendriks »

Enige wat ik kan bedenken =
betere smering dus ook koeling van de cilinderwand.
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

robertehendriks schreef:Enige wat ik kan bedenken =
betere smering dus ook koeling van de cilinderwand.

door dat extra poortje onder de topspoelers, (komt dan in het onderste dode punt overeen met het gaatje in de piston)
is bij het achterwaarts gaan van de piston (mengsel van carter spoelt naar verbrandingsruimte)
kan er mengsel dat in de piston zit, quasi vooruit/omhoog, recht de topspoeler in,
zonder dat gat is de afstand (achteruit-vooruit, rond de piston)
een stuk langer, en dus bij hoge toeren te laat :wink:
when men were men, and helmets were for divers
Giel_fs1
1000km gereden
1000km gereden
Berichten: 1106
Lid geworden op: 26 jul 2007, 18:13
Locatie: Gassel

Bericht door Giel_fs1 »

klinkt logisch :wink: weer iets geleerd :D
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23402
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Bericht door marco »

Leertouwer heeft ze ook :

Afbeelding

race zuiger fs1
Yamaha Sheriff 1981
Frederik
250km gereden
250km gereden
Berichten: 365
Lid geworden op: 11 feb 2008, 18:25
Locatie: Ham

Bericht door Frederik »

YamaSam schreef:
robertehendriks schreef:Enige wat ik kan bedenken =
betere smering dus ook koeling van de cilinderwand.

door dat extra poortje onder de topspoelers, (komt dan in het onderste dode punt overeen met het gaatje in de piston)
is bij het achterwaarts gaan van de piston (mengsel van carter spoelt naar verbrandingsruimte)
kan er mengsel dat in de piston zit, quasi vooruit/omhoog, recht de topspoeler in,
zonder dat gat is de afstand (achteruit-vooruit, rond de piston)
een stuk langer, en dus bij hoge toeren te laat :wink:


ik geloof dat het ook veel hielp bij de koeling van de zuiger (stond ergens in Bell's boek geloof ik)
maar inderdaad, als het mengsel er niet door kan, is het niet meer dan een verzwakking van de zuiger
Plaats reactie