Snelle of langzame schijf?

Opvoeren en modificeren van de FS1
Mph
100km gereden
100km gereden
Berichten: 108
Lid geworden op: 16 okt 2009, 15:14

Snelle of langzame schijf?

Bericht door Mph »

Is dit een snellle schijf?
[web]http://picasaweb.google.com/Bram018/Brommer#5440084207567914130[/web]
ginofs1
Tombo is mijn testpiloot
Tombo is mijn testpiloot
Berichten: 14483
Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
Locatie: hilversum

Bericht door ginofs1 »

nee dat is je krukas :lol:
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Mph
100km gereden
100km gereden
Berichten: 108
Lid geworden op: 16 okt 2009, 15:14

Bericht door Mph »

ginofs1 schreef:nee dat is je krukas :lol:

Nee, je maakt een grapje.
Maar is de schijf langzaam of snel?

[web]http://picasaweb.google.com/Bram018/DropBox?authkey=Gv1sRgCKik-cnc7sS6Lg&pli=1&gsessionid=Df3xS3hmDdZ6ueUneSn4gQ#5440093386518195938[/web]
Hier is die open
ginofs1
Tombo is mijn testpiloot
Tombo is mijn testpiloot
Berichten: 14483
Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
Locatie: hilversum

Bericht door ginofs1 »

is zo niet echt goed te zien.
maar als de krukas omhoog gaat moet hij al open zijn.
en wel een paar graden :wink:
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Axel
2000km gereden
2000km gereden
Berichten: 2220
Lid geworden op: 29 jul 2007, 12:50
Locatie: Santpoort-Noord

Bericht door Axel »

Meestal is een witte plastic schijf een langzame toch?
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18321
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Ja, als er niet aan gezaagd is, is het een langzame (origineel 2RU)
Mph
100km gereden
100km gereden
Berichten: 108
Lid geworden op: 16 okt 2009, 15:14

Bericht door Mph »

Oké, dat is inderdaad moeilijk te zien zo.
Dan haal ik hem er wel uit.
Moet ik dan het kapje waar het spruitstuk doorgaat ook eraf halen?
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18321
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Ja, anders kom je er nooit bij :P
Ohjah, wel je olie aftappen van te voren ;)
Gebruikersavatar
nieknatuurlijk
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3144
Lid geworden op: 02 mei 2009, 18:35
Locatie: aan de andere kant van the-middle-of-nowhere-noord-holland dan sjoerd & marco wonen

Bericht door nieknatuurlijk »

kun je wel ff wat foto's er van maken? ik wil wel eens weten hoe dat in elkaar zit :!: (voordat ik er zelf wat ga aanpassen :lol:)
ginofs1
Tombo is mijn testpiloot
Tombo is mijn testpiloot
Berichten: 14483
Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
Locatie: hilversum

Bericht door ginofs1 »

om je schijf er af te halen moet echt het hele blok kaal aan die kant.
steppenbalk, uitlaat, starter, carb, carter deksel, koppeling, kruk tandwiel,
dan pas kan je bij het schijf dekseltje,

dus niet zo maar even
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Mph
100km gereden
100km gereden
Berichten: 108
Lid geworden op: 16 okt 2009, 15:14

Bericht door Mph »

Zo, niet gedacht dat het zo veel werk zou zijn.
De eerste paar dingen lukken wel, alleen ik heb de koppeling en het kruk tandwiel er nog nooit afgehaald dus dat wordt lastig.
Ik ga sowieso een 60cc erop zetten want mn fs1 cilinder en zuiger zijn bekrast.
En aangezien ik niet veel weet van poorttiming etc. heeft het ook geen zin om hem uit te boren omdat er dan niks meer van klopt.
Nou zag ik een 60cc (43 mm) cilinder bij jmpb, maar bij de kop van 43 mm stond dat het voor 65cc was. Een beetje verwarrend.
Kan de 43mm kop nou op de 43mm cilinder of is die kop echt voor een 65cc??

links:
cilinder --> http://www.jmpb.nl/store/index.php?act= ... oductId=91
kop --> http://www.jmpb.nl/store/index.php?act= ... oductId=93
mpro09
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 14285
Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bericht door mpro09 »

je moet niet naar die cc's kijken daar klopt niks van.
43mm=43mm :wink:

bij boren en honen veranderd er niks aan de timingen :wink:
ginofs1
Tombo is mijn testpiloot
Tombo is mijn testpiloot
Berichten: 14483
Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
Locatie: hilversum

Bericht door ginofs1 »

3,14xR2xslag=cc.

43mm is dus 57,62cc :roll:
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
ginofs1
Tombo is mijn testpiloot
Tombo is mijn testpiloot
Berichten: 14483
Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
Locatie: hilversum

Bericht door ginofs1 »

Mph schreef:Zo, niet gedacht dat het zo veel werk zou zijn.
De eerste paar dingen lukken wel, alleen ik heb de koppeling en het kruk tandwiel er nog nooit afgehaald dus dat wordt lastig.
Ik ga sowieso een 60cc erop zetten want mn fs1 cilinder en zuiger zijn bekrast.
En aangezien ik niet veel weet van poorttiming etc. heeft het ook geen zin om hem uit te boren omdat er dan niks meer van klopt.
Nou zag ik een 60cc (43 mm) cilinder bij jmpb, maar bij de kop van 43 mm stond dat het voor 65cc was. Een beetje verwarrend.
Kan de 43mm kop nou op de 43mm cilinder of is die kop echt voor een 65cc??

links:
cilinder --> http://www.jmpb.nl/store/index.php?act= ... oductId=91
kop --> http://www.jmpb.nl/store/index.php?act= ... oductId=93


beter niet van die mislukte poort cilinders te kopen.
probeer een goede gebruikte cilinder te kopen en deze laten boren.
en een goede zuiger er bij.
dan heb je weer een top setje.
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Mph
100km gereden
100km gereden
Berichten: 108
Lid geworden op: 16 okt 2009, 15:14

Bericht door Mph »

oke bedankt voor de reactie.
ik dacht dat de timingen wel veranderen.
wat veranderd er aan het rijgedrag na het boren van mijn fs1 cilinder?
een (goede) gebruikte cilinder is denk mijn fs1 cilinder, alleen daar zitten krassen op de cilinderwand en zuiger.

op de site stond dat de z1 cilinder wel een snelle cilinder is
ik zag op fs1 parts een cilinder waarvan ik denk dat het een z1 is onder de naam 'zeta cilnder'.
hoe kan ik zien of mn cilinderkop nog goed is?
want dan koop ik denk een zeta cilinder met mn oude hoge drukkop.
Plaats reactie