Te hoge druk?

Opvoeren en modificeren van de FS1
Twowheeler
7500km gereden
7500km gereden
Berichten: 7718
Lid geworden op: 29 mar 2009, 13:36
Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens

Bericht door Twowheeler »

de band is een rand :wink:
Gebruikersavatar
degoelaman
100km gereden
100km gereden
Berichten: 204
Lid geworden op: 19 apr 2009, 09:31
Locatie: Hoorn

Bericht door degoelaman »

Mph schreef:weer wat wijzer geworden na een dag op het forum :D
er zaten vooral kleine putjes in de squishband.
maar de squishband is er toch juist voor om een deel van het mengsel niet te verbranden maar voor smering van de cilinder te gebruiken?
dus dan maken die putjes niet heel veel uit, er wordt alleen iets meer mengsel niet verbrand...

en als ik de nieuwe cilinder monteer weet ik niet gelijk de juiste afstelling, kan dit kwaad?
of kan ik gewoon van groot naar kleine sproeier monteren?
en bij welke sproeier moet ik beginnen?

(zeta cilinder, prox zuiger, hoge drukkop, 16mm carb, fs1 uitlaat)


Je squishband is volgens mij niet daarvoor bedoelt hoor. Hij zorgt er juist voor dat er zoveel mogelijk mengsel van de buitenkant richting de bougie wordt gedrukt waar de vonk plaats vind zodat er een kleinere kans is op spontaan ontbranden en dan kun je weer een hogere compressie nemen. Ook scheelt het natuurlijk in warmte aan de zijkant wat ook weer detoneren tegen gaat.
ginofs1
Tombo is mijn testpiloot
Tombo is mijn testpiloot
Berichten: 14482
Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
Locatie: hilversum

Bericht door ginofs1 »

degoelaman schreef:
Mph schreef:weer wat wijzer geworden na een dag op het forum :D
er zaten vooral kleine putjes in de squishband.
maar de squishband is er toch juist voor om een deel van het mengsel niet te verbranden maar voor smering van de cilinder te gebruiken?
dus dan maken die putjes niet heel veel uit, er wordt alleen iets meer mengsel niet verbrand...

en als ik de nieuwe cilinder monteer weet ik niet gelijk de juiste afstelling, kan dit kwaad?
of kan ik gewoon van groot naar kleine sproeier monteren?
en bij welke sproeier moet ik beginnen?

(zeta cilinder, prox zuiger, hoge drukkop, 16mm carb, fs1 uitlaat)


Je squishband is volgens mij niet daarvoor bedoelt hoor. Hij zorgt er juist voor dat er zoveel mogelijk mengsel van de buitenkant richting de bougie wordt gedrukt waar de vonk plaats vind zodat er een kleinere kans is op spontaan ontbranden en dan kun je weer een hogere compressie nemen. Ook scheelt het natuurlijk in warmte aan de zijkant wat ook weer detoneren tegen gaat.


:roll:
de buiten kant van je zuiger word minder heet.
de afstand van je verbrandings kamer is kleiner, dus een snellere verbranding.
even simpel gezegd dan :wink:
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie