ram air
- Tombo
- 17500km gereden
- Berichten: 18323
- Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
- Locatie: Achterhoek
Ik denk dat het te verwaarlozen is. Ramair bij sportmotoren werkt ook pas bij hele hoge snelheden Verder zou je dan ook een variabele afstelling moeten hebben, want je krijgt meer lucht (als t werkt), waardoor je brommer te arm gaat lopen, en dus vast loopt (en dat willen we niet )
Zoiets zou denk ik ook alleen werken als je de carburateur rechtstreekts naar voren richt (de rijrichting), en dan met een kelk ofzo. Maar ik denk dan nog dat het niet echt merkbare invloed heeft
Zoiets zou denk ik ook alleen werken als je de carburateur rechtstreekts naar voren richt (de rijrichting), en dan met een kelk ofzo. Maar ik denk dan nog dat het niet echt merkbare invloed heeft
- Tombo
- 17500km gereden
- Berichten: 18323
- Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
- Locatie: Achterhoek
-
- 10000km gereden
- Berichten: 14285
- Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
- Locatie: Hilversum
- Contacteer:
-
- 10000km gereden
- Berichten: 14285
- Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
- Locatie: Hilversum
- Contacteer:
- Davey
- Site Admin
- Berichten: 468
- Lid geworden op: 10 jun 2006, 22:00
- Locatie: Hulst
- Contacteer:
-
- Aan het inrijden
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 15 jan 2007, 16:07
-
- 10000km gereden
- Berichten: 14285
- Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
- Locatie: Hilversum
- Contacteer:
- Tombo
- 17500km gereden
- Berichten: 18323
- Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
- Locatie: Achterhoek
maar ligt het dan aan het feit dat het een open luchtfilter is? Of omdat hij mss eerst niet goed stond afgesteld?
Ik had eerst namelijk ook (met m'n roterende inlaatblok) dat wanneer ik het rubberkapje eraf haalde, hij net wat verder doortrok in toeren. Sinds ik dat membraanblok heb, staat hij beter afgesteld, en loopt hij alleen maar beroerder als ik het kapje eraf haal.
Ik had eerst namelijk ook (met m'n roterende inlaatblok) dat wanneer ik het rubberkapje eraf haalde, hij net wat verder doortrok in toeren. Sinds ik dat membraanblok heb, staat hij beter afgesteld, en loopt hij alleen maar beroerder als ik het kapje eraf haal.
-
- 10000km gereden
- Berichten: 14285
- Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
- Locatie: Hilversum
- Contacteer:
-
- 10000km gereden
- Berichten: 14285
- Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
- Locatie: Hilversum
- Contacteer:
mpro09 schreef:nou als jeje carbkap eraf haalt heeft die inlaat op je luchtfilter geen nut meer natuurlijk
en ik zou ook niet in je carb gaan slijpen, dan past je gasschuif niet meer en word de doorstroming nooit zo goed als normaal
haha nee niet in me carb gaa nslijpen dat bedoel ik niet.
ik bedoel aan me blok slijpen zeg maar zodat ik een groter carburateur er tussen kan stoppen.
een 22 mm of 24 ofzo.
maar wou ff weten hoe ik het dan het beste met de lucht kan gaan doen.