Top snelheid Street 5 bak

Opvoeren en modificeren van de FS1
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23400
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Re: Top snelheid Street 5 bak

Bericht door marco »

1j5 schreef:Beste 5 bak (Street) rijders

Met de ori FS1 loopt hij tegen de 70 met een 120 sproeier

Hoe kan ik nog wat meer snelheid er uit halen?????????????????????


Dit is niet een 120 lang sproeier?

Ik heb een beetje het zelfde probleem met mijn ori fs1 cilinder ook niet echt snel zoals je zou mogen verwachten van een fs1 cilinder.
Yamaha Sheriff 1981
Gebruikersavatar
jerrow
1000km gereden
1000km gereden
Berichten: 1179
Lid geworden op: 13 jan 2007, 18:15
Locatie: Sint-Truiden

Bericht door jerrow »

Ik reed 95km/uur topsnelheid met een 5bak schijfinlaat, ori 16mm carb, tandwielverhouding weet ik effe niet meer, mikuni spoeier 160 kort, VDT 49cc cilinder, gewone immi cilinderkop, ik woog toen 74kg ongeveer.

Die 95km/uur was op een vlakke weg, zonder wind tegen of zonder hulp van de wind maar hij kon het wel volhouden.
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18321
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Dat is dan weer een bewerkte cilinder,dus dat is dan weer anders.
Ohjah, te weinig compressie kan verklaren waarom die zo langzaam loopt ;)
Gebruikersavatar
jerrow
1000km gereden
1000km gereden
Berichten: 1179
Lid geworden op: 13 jan 2007, 18:15
Locatie: Sint-Truiden

Bericht door jerrow »

Tombo schreef:Dat is dan weer een bewerkte cilinder,dus dat is dan weer anders.
Ohjah, te weinig compressie kan verklaren waarom die zo langzaam loopt ;)


Dat is misschien ook zo maar ik probeer wat info te geven maar al dat hard rijden met een fs1 hé...

...Ik wordt misschien wat ouder maar gewoon rijden met een fs1 heeft al iets speciaals als je der gewoon van kan genieten weet je...
fs1man
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3862
Lid geworden op: 16 okt 2008, 23:31

Bericht door fs1man »

Mee eens jerrow, hard rijden doet de scooter generatie maar , als ik hard wil pak ik m,n bmw wel :lol:
zoals ik al eerder vertelden ik heb een sloom 2ru blokje dat vandaag 55 loopt gisteren 70 liep en wie weet
morgen wel weer 65, maar ik vind het best, al 2x door mogen rijden bij een bromfiets controle 8)
maar wat de topic starter betreft ik weet wel haast zeker dat het met je compressie te maken heeft, probeer eens andere zuigerveren :wink:
Censuur op onderschriften is als sinterklaas zonder zwarte piet.
Niels
Site Admin
Site Admin
Berichten: 11133
Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
Locatie: Den Haag

Bericht door Niels »

Die van mij loopt nu met een Z1 (= FS1) op een membraamblok 75-80 met 13-44 en FS50 uitlaat.

Kan ook wel harder denk ik... :roll:

De street uit Zwitserland liep veel harder (= nu Mitchels blok).
Gebruikersavatar
1j5
500km gereden
500km gereden
Berichten: 842
Lid geworden op: 11 mar 2007, 07:37
Locatie: sebaldeburen

Bericht door 1j5 »

loopt nu 82 met een van mijn aluminium 60cc cilinders

160 sproeier 13/39

Bedankt voor de tips , meer zijn natuurlijk van harte welkom

Afbeelding
Gebruikersavatar
jerrow
1000km gereden
1000km gereden
Berichten: 1179
Lid geworden op: 13 jan 2007, 18:15
Locatie: Sint-Truiden

Bericht door jerrow »

de 5bak membraaminlaat waar ik nu mee rij heeft een top van 80 a 85 met een 16carb, 50cc immi f5bcilinder, 15/44, trekken als een beer maar 5de versnelling heeft veel krachtverlies. FS50 ori uitlaat.

Loopt eigelijk gewoon lekker voor de moment :wink:
Plaats reactie