Lange slag fs1 blok in aanbouw.

Opvoeren en modificeren van de FS1
Plaats reactie
ginofs1
Tombo is mijn testpiloot
Tombo is mijn testpiloot
Berichten: 14483
Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
Locatie: hilversum

Bericht door ginofs1 »

ja misschien wel maar dat is voor mij geen prestatie
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23399
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Bericht door marco »

Het mooiste is naar mijn mening om met een zuiger van 39.96mm het hardste te gaan.
Yamaha Sheriff 1981
ginofs1
Tombo is mijn testpiloot
Tombo is mijn testpiloot
Berichten: 14483
Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
Locatie: hilversum

Bericht door ginofs1 »

Ja dat kan, ik doe mee en doe je best. Mpro staat op de 105 km
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
fs-ael
2000km gereden
2000km gereden
Berichten: 2158
Lid geworden op: 17 jun 2006, 21:02
Locatie: Andel / Ael

Bericht door fs-ael »

50 cc blijft mooi 8)

@ Kunstenaar Dirk, die bak is echt mooi zo :shock:

De bediening van de spie, wordt dat zoiets ?
Afbeelding
https://myalbum.com/album/hNgVC9yA10T8" onclick="window.open(this.href);return false;
2taktdirk
100km gereden
100km gereden
Berichten: 168
Lid geworden op: 29 jul 2008, 17:34
Locatie: Holwierde

Bericht door 2taktdirk »

Ja ,mooi he"; ik had al van alles bedacht maar het carter was te smal tot op een dag ik het werk van Herman meijer ontdekte ,ik dacht direct dit is het dat moet in een fs1 carter.

Het mechaniek buiten het blok had ik liever maar voor op straat is het met 6 versnellingen ook wel klaar,en het is veel leuker dat het niet te zien is .

Achterna heb ik de motor wel eens bekeken met die trekspiebak maar ik heb zeker zitten slapen en er nooit weer aan gedacht.

Maaaaaaaaaaaaaaar het is nog lang niet klaar want ik moet nu eerst weer deze winter aan het timmeren met ,mn woning.


Zondag de uitlaat ophalen en dan de carb testen ,dus er gaat weer wat leuks gebeuren.
eddy hak
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 17
Lid geworden op: 06 jun 2013, 12:05
Locatie: Slootdorp

tuning

Bericht door eddy hak »

Hallo tuners misschien heb ik te weinig geduld maar ik kijk echt uit hoe het verder gaat en of er weer wat nieuws is.ik heb zelf ook een hoop uitgedacht en bleek het ook al op het forum te staan geweldig mooi vindt ik dat.Ik ben opheden bezig met een koppeling aan te passen een am6 kooi heb ik op het fs1 tandwiel gemaakt.Maar ik wil graag rechte vertanding en heb ik een koppelingshuis met tandwiel kompleet overgezet van een cagiva 125 en dat past alle maten kloppen op het krukas tandwieltje na die moet ik nog maken 19 tands.

gr The dutch fizzy rider
2taktdirk
100km gereden
100km gereden
Berichten: 168
Lid geworden op: 29 jul 2008, 17:34
Locatie: Holwierde

Bericht door 2taktdirk »

De 6 bak project staat eerst stil,moet eerst weer verder met timmeren van woning tot april.

Ben wel bezig met de 20 mm carb: ik heb er al mee gereden maar had ook de inlaatschijf tijden nog weer aangepast maar ik ben over de rand gegaan .

De schijftijden die ik heb geprobeert pasten niet bij de cilinder tijden en uitlaat maar ik weet nu hoe ver ik kan gaan.

Heb gisteravond een origineele 257 schijf verzaagt naar de maten waar hij altijd goed me draaide en die heb ik er vandaag ingezet.

Verder heb ik de olie pomp instellingen nog weer aangepast vandaag,verder zijn er nog wat kinderziektes met de carb .

Als ik weet dat de schijf goed is dan ga ik niet verder met afstellen van de carb maar maak ik de nieuw gemaakte uitlaat er op pas.

Als die er aan hangt ga ik afstellen, ja dit doe ik een beetje tussen door en lukt wel maar als ik met de bak verder ga dan moet ik verder niks aan m,n kop hebben .
2taktdirk
100km gereden
100km gereden
Berichten: 168
Lid geworden op: 29 jul 2008, 17:34
Locatie: Holwierde

Re: Lange slag fs1 blok in aanbouw.

Bericht door 2taktdirk »

Rustig hier op het forum,ben weer begonnen met de 6-bak .

Ben bezig met aanpassingen van freesbank en op dit moment bezig met het maken van gereedschap om de binnen tanden te kunnen maken .

Heb na lang passen en meten en de voor en nadelen afwegend toch besloten om te proberen een klauwen bak te maken .

Het zal een hele klus worden maar met de proeftandwielen die gemaakt zijn heb ik tig keren gemeten en het moet net lukken .

Wie niet waagt zal niks bereiken denk ik maar,trouwens het filmpje van krabbie op you tube ( Raalte 2014 ) is ook geweldig, heb hem al meerdere keren bekeken en is echt mooi.

Heb net de foto,s bekeken van de AR 6 bak in de fs1, das ook een beste klus zou mooi zijn als dat lukt want een 5 bak is niet genoeg.

Mijn 5 bak zit ook direct aan op top en die moet ook echt een 6 bak hebben.

De zelfbouw 20 mm carb : zit er nu ook op en ben natuurlijk nog met de kinderziektes bezig maar het gaat mooi.

Verder gaat er nog van alles gebeuren aan het blok ( poorttijden veranderen,nieuwe cilindervoering maken,andere uitlaat bouwen,en hopelijk gaat m,n 6 bak lukken dan kan alles in 1 keer gedaan worden als het blokje los moet,mooi he een fs1.

Tot de volgende keer ,Groetjes Dirk.
Gebruikersavatar
Jeti
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 19340
Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05

Re: Lange slag fs1 blok in aanbouw.

Bericht door Jeti »

Fotooooo's! Wij willen weer kunnen spullen van deze operatie. 8-)
:bow:
ginofs1
Tombo is mijn testpiloot
Tombo is mijn testpiloot
Berichten: 14483
Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
Locatie: hilversum

Re: Lange slag fs1 blok in aanbouw.

Bericht door ginofs1 »

leuk dat je weer wat tijd gevonden heb om verder te gaan met je fs1 :wink:
2taktdirk
100km gereden
100km gereden
Berichten: 168
Lid geworden op: 29 jul 2008, 17:34
Locatie: Holwierde

Re: Lange slag fs1 blok in aanbouw.

Bericht door 2taktdirk »

Ja ik zal m,n best doen.
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23399
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Re: Lange slag fs1 blok in aanbouw.

Bericht door marco »

Wij willen graag foto's zien van je meesterwerk ;)
2taktdirk
100km gereden
100km gereden
Berichten: 168
Lid geworden op: 29 jul 2008, 17:34
Locatie: Holwierde

Re: Lange slag fs1 blok in aanbouw.

Bericht door 2taktdirk »

Zodra er echt iets klaar is zal ik wel foto,s plaatsen maar ben komende tijd eerst wel bezig met alles voorberijden,tja vrije tijd te weinig hé.
Gebruikersavatar
krabbie
50km gereden
50km gereden
Berichten: 80
Lid geworden op: 08 jan 2013, 21:28

Re: Lange slag fs1 blok in aanbouw.

Bericht door krabbie »

Ik kreeg een PM van 2taktdirk met wat vragen over naaldlagers ipv de bronzen bussen in mijn 5 bak (en toekomstige Kawasaki AR 6 bak). Heb toen even gezocht wie Dirk is en kwam al snel op dit topic terecht. Ik heb het hele topic in een ruk van pagina 1 tm pagina 29 gelezen.

Ik bezoek regelmatig enkele sites (sommige zelfs dagelijks) om mijn honger naar 2 takt technologie te stillen. Dit topic staat vanaf nu ook op mijn lijstje.

Prachtig wat je allemaal gemaakt hebt Dirk. Ga vooral zo door.
Gebruikersavatar
Jeti
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 19340
Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05

Re: Lange slag fs1 blok in aanbouw.

Bericht door Jeti »

Ja, dit topic is smullen :bow:
Voor iedereen.
Plaats reactie