Update,er is een nieuwe uitlaat gemaakt en direct ging mijn 3 plaats koppeling slippen dus daar was ik behoorlijk zat van.
Heb een blok chroom molybdeen gekocht van 5 kg en net zo lang gedraait en gefreest dat ik een buitenkorf had van 500 gram,ppfff.
De binnenkorf is van een 80cc crosser en de voering platen van een yamaha motor,die zijn dunner ( 3 mm ) standaard fs1 is 3,5 mm en ze zijn dik 2 mm hoger .
Dus met 4 platen en toch de veren die ik ook gebruikte bij de 3 plaats gaat de koppeling heel mooi in de bediening.
De start en korf tandwiel zijn smaller gedraait ,en hier en daar verjongt, ( afdraaien).
Met passen en meten is het gelukt om 1 mm ruimte te realiseren van korf rand tot carter deksel.
Dus carter koppeling deksel hoeft niks aan te gebeuren.
Transmissie demper is met pensioen gestuurt,die rubbers gaan ook altijd stuk en het achterwiel heeft ook demping.
Heb de inlaat schijf tijden ook verandert in samenhang met de cilinder poorttijden die ook zijn verandert.
Heb ook een andere soort zuiger ingebouwt ( mahle ) en een nieuwe vorm verbrandingskamer gemaakt.
Er komt nu ook een HPI ontsteking op met buitenrotor en een CDI met een curve die bij dit blok past.
Ik heb geen idee wat dit weer gaat worden maar het is een groote verandering,maar ja als je een lange slungel bent van 1m93 en je zit er recht op dan vang je veel wind en heb je wel wat kracht nodig.
tjah, telkens sta ik opnieuw versteld van wat je maakt Echt knap wat je allemaal kan! Hopelijk geen geslip meer met de koppeling! Eigenlijk had er zo'n koppeling standaard moeten opgezeten hebben..
Mooi gedaan! Ik zie het ook voor me, gefrustreerd door een slippende koppeling 'Ja, nu ben ik er klaar mee', blok CrMo bestellen en dan de hele avond uit frustratie maar draaien en frezen