Lange slag fs1 blok in aanbouw.

Opvoeren en modificeren van de FS1
mpro09
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 14285
Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bericht door mpro09 »

hoe heb je dat gedaan dan?
ginofs1
Tombo is mijn testpiloot
Tombo is mijn testpiloot
Berichten: 14483
Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
Locatie: hilversum

Bericht door ginofs1 »

nou zeg wel lief blijven hoor. :wink:
zech :roll:
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
ginofs1
Tombo is mijn testpiloot
Tombo is mijn testpiloot
Berichten: 14483
Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
Locatie: hilversum

Bericht door ginofs1 »

ziet er mooi uit. :shock:
als je hem in de onderste stand zet komt hij er dan niet onder uit?
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10775
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Heb je de tapgaten dichtgelast en verplaatst? Of een kleinere diameter tap naar buiten geplaatst? Die drijfstang ziet er wel langer uit.
Kijk eerst even in de FAQ.
2taktdirk
100km gereden
100km gereden
Berichten: 168
Lid geworden op: 29 jul 2008, 17:34
Locatie: Holwierde

Bericht door 2taktdirk »

Gino ik ben nogal direct is niks verkeerd mee en ik had al verteld dat de slag langer was dus jouw bericht heb ik direct recht gezet.
Ik wil niet dat het verhaal anders word dan wat ik heb verteld,is goed joh we zijn tegen de 50 en vinden fs1 tjes leuk :D
2taktdirk
100km gereden
100km gereden
Berichten: 168
Lid geworden op: 29 jul 2008, 17:34
Locatie: Holwierde

Bericht door 2taktdirk »

Het drijfstangoog zit een paar tienden binnen de diameter van de krukwangen,de lenghte van de drijfstang is perfect voor het doel wat ik ga maken en is in de onderste stand goed .

Het blokje word geen jankert hij moet gewoon goed lopen en heel blijven,electronische ontsteking komt er op, normale poorttijden.

Het is de bedoeling dat je eens een thermisch gezond ding hebt en ook eens een kruissnelheid aan kan houden zonder steeds bang te zijn voor klemmers.

En omdat als je tegen de 50 jaar bent en de nodige kilos er bij hebt en niet meer plat op de tank ligt en toch nog op een fs1 wil rijden!!tja dan mot je wat hé.
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10775
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Haha, ik ben 2 jaar jonger dan jij en weeg nog hetzelfde als toen ik 16 was.
Kijk eerst even in de FAQ.
gaserop
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 35
Lid geworden op: 17 jun 2010, 22:22

Bericht door gaserop »

je kunt bijv ook een dikkere als originele (4mm) bigendpen exentrisch slijpen op een vierklauw. je draait dan het gedeelte wat je erin perst weer van die dikke pen af.
je hebt dan wel een groter bigendoog van je drijfstang nodig. maar of het allemaal in een fs1 blok gaat passen heb ik nog niet bekeken. Ik heb dat vroeger wel eens ooit gedaan met zon stiftslijper om de drieklauw van de draaibank op maat te slijpen. Wij hebben er toen het omgekeerde mee gedaan, de slag verkleind! Maar het is voor jou dirk toch makkelijker om een 80 blok aan te schaffen lijkt mij. tezij je graag knutselt dan zie ik je werk graag tegemoet. tot nu toe ziet het er al gaaf uit . succes groet Anton.
2taktdirk
100km gereden
100km gereden
Berichten: 168
Lid geworden op: 29 jul 2008, 17:34
Locatie: Holwierde

Bericht door 2taktdirk »

Ach het is toch mooi om een fs1 blok zo op te warderen,langer slag waterkoeling ,een 80 cc kopen is te makkelijk.

Dit was de enigste oplossing om de slag te vergroten ,ach het is toch lief werk om na al die jaren dit te doen met een fs1 blokje.


word vervolgt.
2taktdirk
100km gereden
100km gereden
Berichten: 168
Lid geworden op: 29 jul 2008, 17:34
Locatie: Holwierde

Bericht door 2taktdirk »

Zo 2 dagen aan het frezen geweest en het begin is er van de cilinder,onderkant en de spoelpoorten zitten er in .

Foto,s komen later.
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23402
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Bericht door marco »

Ben benieuwd.
Yamaha Sheriff 1981
Gebruikersavatar
Zwepper
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3022
Lid geworden op: 09 jan 2007, 16:30
Locatie: Zuidland

Bericht door Zwepper »

zijn er al foto's ? ben echt benieuwd hoe dit gaat worden :D
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23402
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Bericht door marco »

Zwepper schreef:zijn er al foto's ? ben echt benieuwd hoe dit gaat worden :D


Vorige pagina.
Yamaha Sheriff 1981
Gebruikersavatar
Zwepper
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3022
Lid geworden op: 09 jan 2007, 16:30
Locatie: Zuidland

Bericht door Zwepper »

ja die had ik al gezien, bedoel meer foto's van de cilinder en kop nog nooit iemand gezien die dat helemaal zelf maakt :shock:
2taktdirk
100km gereden
100km gereden
Berichten: 168
Lid geworden op: 29 jul 2008, 17:34
Locatie: Holwierde

Bericht door 2taktdirk »

Duurt nog wel even,zit veel freeswerk in en er mag niks fout gaan.

Heb vandaag de watermantel om de cilinder gefreest.
Plaats reactie