Pagina 34 van 37

Re: Lange slag fs1 blok in aanbouw.

Geplaatst: 31 aug 2016, 22:14
door 2taktdirk
He jongens en meiden hoe ist ie,lang niks gedaan aan de fs1 te veel andere dingen te doen.

Ben wel vorig najaar nog flink bezig geweest met expansie uitlaten, andere poorttijden,curve ontstekingen en het goed aan de praat krijgen.
Maar ik kwam er achter dat ik verkeerd bezig ben,ik had een hoogtoerig ding gemaakt die bovenin toeren als een gek trok ( wist nooit dat een fs1tje met expansie zo hard kan trekken) maar dat kwam echt niet goed, ten eerste ik had het moeten doen bij een racer en niet voor op straat dat gaat echt niet,ik had er ook nog een flatspot in die ik er niet uit kreeg dus ik moest terugvoeren hhmmm ,volgend probleem ,die HPI buitenrotor ontsteking heb ik veel mee getest verschillende curves geprobeerd maar niet tevreden,deze ontsteking wil niet vonken aanslaan met de kickstarter, laagtoerig geen stroom )dus altijd duwen en daar ben je snel zat van voor een straat ding.
Daarbij wist ik wel zeker dat ik het blok nu vaak zou moeten reviseren of als er niet eerder wat stuk zou gaan,niet normaal hoe hij jankte,maar er is niet mee te rijden op straat,ppfff ,je mist ook ineens goede remmen als je zelf ook nog 90 kg weegt.

Dus ik ben aan het terugvoeren gegaan,heb de cilindertijden weer rustiger gemaakt en heb de schijftijden aangepast heb de kokusan met vast tijdstip er weer opgezet en ( die start bij de eerste trap ) de origineel hooge uitlaat ,en nu eerst weer een basis vinden om van daar uit weer een andere expansie uitlaat te maken,de maten zijn al bekend .
Ik heb ook al een programeerbare 6 volt zeeltronic CDI gekocht met bobine,de handpalm had ik al van mijn 350 ypvs project.
Dus nu gaan we voor middengebied kracht voor op straat en de maten voor een racer kunnen we onthouden maar niet weer gebruiken op straat.
Oja de 20 mm carb werkt nu goed en de 4 plaats koppeling werkt ook goed.
Zaterdag avond heb ik even gereden en heb er even plat opgelegen met originele hooge uitlaat trekt hij traag op maar hij ging toch nog 95 op de teller met 13 - 37 tanden.
Maar er is niks aan met een standaard uitlaat hij kan veel harder trekken met een goed pijp dus we gaan gewoon verder tot hij doet wat ik wil.

Groet van dirk,oja krabbie mooi al de zelfbouw dingen is echt kicken om zelf dingen te bouwen mooi.

Re: Lange slag fs1 blok in aanbouw.

Geplaatst: 31 aug 2016, 23:56
door NIX
Ik ben ook helemaal voor bruikbaar vermogen.

Re: Lange slag fs1 blok in aanbouw.

Geplaatst: 12 aug 2017, 16:33
door 2taktdirk
Rustig hier ,ben bezig met voorbereidingen voor uitlaaten maken dus als er iets te melden is doe ik dat.

Re: Lange slag fs1 blok in aanbouw.

Geplaatst: 29 aug 2019, 23:03
door 2taktdirk
Hoi ik ben er weer ,laatste paar jaar veel verbouwd aan schuur en woning dus geen tijd voor de fs1 gehad .

Heb al een jaar niet meer op de fs1 gereden en heb hem een paar weken terug op de brug gezet en heb het blok uitelkaar gehaald.

Wat ga ik deze keer doen tja die rottige versnellingsbak busjes die gaan er uit,mijn bak assen gaan er aan door die bussen,tja wist ik ook wel van te voren 6,50 PK dan gaat alles nog net goed maar ja meer is mooier,en het bloed kruipt waar het >>>>>>> tja je weet wel.

Deze week heb ik voor de uitgaande bakas een naaldlager in het carter ingebouwd vanmiddag had ik die klus klaar .

De ingaande bak as gaat ook nog gebeuren,volgende klus de slag verder opvoeren ik zie kans om de slag te verlengen,daarvoor moet ik wel een krukas maken.

Deze keer wil het truukje niet om met een origineel exemplaar nog meer slag te krijgen.

Verder komen er andere soort kruklagers in , ook de ingaande en uitgaande baklagers komen tonlagers in,de kruklagers met messing kooi.

De drijfstang wou ik liever ook vervangen maar moeilijk te vinden,ik heb een SAMARIN nodig de DE.205 EC of een DE209ECM maar er zijn voorraad problemen met deze stokken.

Er komt ook een ander soort zuiger in en de cilinder tijden worden verandert naar minder toeren( ja minder ).

Ook heb ik nu een CDI met curve voor mijn kokusan ,die ontsteking met zware vliegwiel doet het op straat heel goed maar er moest een curve komen,zelfs met een originele hoge uitlaat en met curve gaat die uitlaat veel beter werken,(een aanrader om een vervroegings plus verlating curve te rijden .

Ook heb ik nog op mijn kokusan een 6 volt Zeeltronnic CDI getest,deze kon ik met mijn handpalm van mijn zeeltronnic van m,n 350 ypvs invoeren en heb daar flink mee getest maar liep tegen problemen aan en ben daar mee gestopt.

ook heb ik een HPI buitenrotor langer tijd gebruikt maar voor op straat werkt het niet ,veel te licht ,slecht starten ,moeilijk afstellen ,merkjes niet op de plek,klaar ,dit is gewoon een race toepassing ontsteking maar op straat heb je gewicht nodig.

Mijn sterke koppeling is super nooit meer slip gehad met originele veren .

Uitlaten project gaat ook weer opgestart worden,ik heb wat bedacht om het sneller te kunnen bouwen ,maar daar moet ik wel eerst weer gereedschap voor maken.

Ik zal binnenkort wat foto,s plaatsen als mij dat lukt,het ga je goed en tot de volgende keer.

Re: Lange slag fs1 blok in aanbouw.

Geplaatst: 30 aug 2019, 07:55
door opnieuweenfs1
Erg leuk om dit verhaal te lezen, zelf ben ik ook bezig om een lange slag blokje te bouwen.
Dit doe ik dan veel minder uitgebreid als jij. Lees mijn topic JT1 JT2 mini enduro.

Re: Lange slag fs1 blok in aanbouw.

Geplaatst: 31 aug 2019, 20:39
door marco
Ben benieuwd naar de foto’s Dirk!

Re: Lange slag fs1 blok in aanbouw.

Geplaatst: 23 sep 2019, 21:18
door 2taktdirk
Ik krijg er geen foto,s op.

Re: Lange slag fs1 blok in aanbouw.

Geplaatst: 26 sep 2019, 17:58
door marco
plaatjes plaatsen
https://r.tapatalk.com/shareLink/topic? ... source=app" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Lange slag fs1 blok in aanbouw.

Geplaatst: 29 sep 2019, 21:43
door fs-ael
Je mag ze mij ook mailen, zet ik ze er wel op voor je.

Re: Lange slag fs1 blok in aanbouw.

Geplaatst: 30 sep 2019, 22:34
door fs-ael
Dit is wat Dirk mij gemaild heeft:

Hallo bij deze wat foto's

Afbeelding
foto 1 blok gaat uitelkaar.

Afbeelding
foto 2 blok bekijken.


Afbeelding
foto 3 oeps een groot gat in het blok gemaakt voor een naaldlager


Afbeelding
foto 4 krukwangen zagen.


Afbeelding
foto 5 het gaat ergens op lijken.


Afbeelding
foto 6 bezig met balansfactor.


Afbeelding
foto 7 nog bezig met de balans.

Heb vandaag mijn persgereedschap aangepast om deze kruk inelkaar te zetten.

Groet van Dirk, oja balans factor is 50 %

Re: Lange slag fs1 blok in aanbouw.

Geplaatst: 01 okt 2019, 21:26
door marco
Mooi gemaakt weer

Re: Lange slag fs1 blok in aanbouw.

Geplaatst: 01 okt 2019, 21:32
door yamjan
Prachtig Dirk! Wat is de slag nu geworden?

Re: Lange slag fs1 blok in aanbouw.

Geplaatst: 01 okt 2019, 21:55
door 2taktdirk
46mm ,47 had ook nog mogelijk geweest maar ik kwam in de knel met de lengte van de zuiger,onderkant uitlaatpoort afdichting komt dan in het gedrang.

Re: Lange slag fs1 blok in aanbouw.

Geplaatst: 01 okt 2019, 22:27
door yamjan
Nou, nou dat is een enorme verandering t.o.v. standaard. Je zat geloof ik al op bijna 44 mm maar nu toch weer een stuk erbij. Je maakt nu zeker weer een nieuwe cilinderbus?

Re: Lange slag fs1 blok in aanbouw.

Geplaatst: 01 okt 2019, 22:51
door 2taktdirk
Het spant er om of ik een nieuwe bus moet maken.ik ga een andere zuiger type gebruiken,die steekt 0,50 mm door de bus volgens de berekening zou het er om spannen of ik de goede poorttijden dan heb ,zo niet dan moet er een nieuwe bus gemaakt ,ach nou ja dat lukt ook wel weer.
Nog genoeg werk te doen voor hij weer aan de praat kan.
.