compressieverhouding
-
- 50km gereden
- Berichten: 83
- Lid geworden op: 18 jul 2009, 15:37
- Locatie: Herselt
compressieverhouding
Ik vroeg mij af welke compressieverhouding ongeveer ideaal is op een fs1.
Dit in combinatie met een uitlaatpoort die rond de 180 graden staat.
De bedoeling is uiteraard dat het heel blijft en dus dat de compressie niet zo hoog is dat het mengsel te warm wordt.
Hoe breed maken jullie je squishrand en onder welke hoek?(de bolling van de zuiger of de hoek iets meer richting verbrandingsruimte)
Ik ben misschien van plan om met losse binnenkoppen te gaan werken.
Heeft iemand dit al gedaan met een fs1 cilinderkop of is er te weinig materiaaal voor?
alvast bedankt
Dit in combinatie met een uitlaatpoort die rond de 180 graden staat.
De bedoeling is uiteraard dat het heel blijft en dus dat de compressie niet zo hoog is dat het mengsel te warm wordt.
Hoe breed maken jullie je squishrand en onder welke hoek?(de bolling van de zuiger of de hoek iets meer richting verbrandingsruimte)
Ik ben misschien van plan om met losse binnenkoppen te gaan werken.
Heeft iemand dit al gedaan met een fs1 cilinderkop of is er te weinig materiaaal voor?
alvast bedankt
-
- 7500km gereden
- Berichten: 7718
- Lid geworden op: 29 mar 2009, 13:36
- Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens
- Tombo
- 17500km gereden
- Berichten: 18323
- Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
- Locatie: Achterhoek
-
- 7500km gereden
- Berichten: 7718
- Lid geworden op: 29 mar 2009, 13:36
- Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens
- marco
- Sheriff of the Posbank
- Berichten: 23406
- Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
- Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam
Een grote cilinderkop is ongeveer 10 tot 15 graden koeler dan een kleine kop.
Deze kop heeft Gino afgedraaid voor me:
Staandaard :
Afgedraaid:
Hier reed ik vroeger mee:
Een afgevlakte hogedrukkop van een dt
Deze kop heeft Gino afgedraaid voor me:
Staandaard :
Afgedraaid:
Hier reed ik vroeger mee:
Een afgevlakte hogedrukkop van een dt
Laatst gewijzigd door marco op 06 dec 2010, 21:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Yamaha Sheriff 1981
-
- 50km gereden
- Berichten: 83
- Lid geworden op: 18 jul 2009, 15:37
- Locatie: Herselt
marco schreef:Een grote cilinderkop is ongeveer 10 tot 15 graden koeler dan een kleine kop.
Deze kop heeft Gino afgedraaid voor me:
Staandaard :
Afgedraaid:
Hier reed ik vroeger mee:
Een afgevlakte hogedrukkop van een dt
Met een losse binnenkop werken is dus niet aan te raden?
Heeft al iemand dit geprobeert met een fs1 cilinderkop van het forum zodat ik zijn ervaring ermee ook weet?
Die door gino bewerkte kop ziet er wel netjes uit.
Laatst gewijzigd door jan-lommaert op 06 dec 2010, 23:54, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- 7500km gereden
- Berichten: 7718
- Lid geworden op: 29 mar 2009, 13:36
- Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens
- marco
- Sheriff of the Posbank
- Berichten: 23406
- Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
- Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam
-
- 2500km gereden
- Berichten: 2532
- Lid geworden op: 28 mar 2010, 10:35
- Locatie: Meulebeke
- marco
- Sheriff of the Posbank
- Berichten: 23406
- Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
- Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam
Arnoute schreef:marco schreef:Arnoute schreef:wat is een losse binnenkop juist?
snap er eigenlijk helemaal geen bal van..
leer mij bij
Een los gedeelte in de cilinderkop zodat je verbrandingsruimte makkelijk kan aanpassen.
ah, en wat geeft dit voor voor/nadelen?
Is meer voor de racerij dan kan je de motorkarakteristiek aanpassen op verschillende circuits.
Heb op een internetsite een keer een mooi voorbeeld gezien maar die kan ik zo ff snel niet niet vinden.
Yamaha Sheriff 1981
-
- Tombo is mijn testpiloot
- Berichten: 14483
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
- Locatie: hilversum
marco schreef:De idiaale cilinderkop inhoud voor een fs1 is (volgens Gino)
Een grote cilinderkop is ongeveer 10 tot 15 graden koeler dan een kleine kop.
Deze kop heeft Gino afgedraaid voor me:
Staandaard :
Afgedraaid:
Hier reed ik vroeger mee:
Een afgevlakte hogedrukkop van een dt
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;