compressieverhouding

Opvoeren en modificeren van de FS1
jan-lommaert
50km gereden
50km gereden
Berichten: 83
Lid geworden op: 18 jul 2009, 15:37
Locatie: Herselt

compressieverhouding

Bericht door jan-lommaert »

Ik vroeg mij af welke compressieverhouding ongeveer ideaal is op een fs1.
Dit in combinatie met een uitlaatpoort die rond de 180 graden staat.
De bedoeling is uiteraard dat het heel blijft en dus dat de compressie niet zo hoog is dat het mengsel te warm wordt.
Hoe breed maken jullie je squishrand en onder welke hoek?(de bolling van de zuiger of de hoek iets meer richting verbrandingsruimte)
Ik ben misschien van plan om met losse binnenkoppen te gaan werken.
Heeft iemand dit al gedaan met een fs1 cilinderkop of is er te weinig materiaaal voor?
alvast bedankt
Twowheeler
7500km gereden
7500km gereden
Berichten: 7718
Lid geworden op: 29 mar 2009, 13:36
Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens

Bericht door Twowheeler »

denk dat het wel kan maar je koeling zal er niet beter op worden.
dus als je kan zal ik als ik jou was een grote kop nemen ;)
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18323
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Waarom zou je koeling minder worden met een losse binnenkop? Met een goede passing (dus geen rammelpassing :P) is het allemaal te ovezien lijkt me.
Maar wat je zegt, ik zou eigenlijk meteen voor een grote kop gaan, een 3E9/2RU kop. Die hebben volgens mij wel meer vlees om mee te prutsen
Twowheeler
7500km gereden
7500km gereden
Berichten: 7718
Lid geworden op: 29 mar 2009, 13:36
Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens

Bericht door Twowheeler »

dat scheelt wel degelijk hoor.
je zorgt toch voor een rand waardoor warmte afvoer minder wordt.
dat heb ik trouwens van iemand die racet in de sobw, daar gebruiken ze dat heelveel ;)
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23406
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Bericht door marco »

Een grote cilinderkop is ongeveer 10 tot 15 graden koeler dan een kleine kop.

Deze kop heeft Gino afgedraaid voor me:

Staandaard :

Afbeelding

Afgedraaid:

Afbeelding

Hier reed ik vroeger mee:

Afbeelding

Een afgevlakte hogedrukkop van een dt :lol:
Laatst gewijzigd door marco op 06 dec 2010, 21:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Yamaha Sheriff 1981
jan-lommaert
50km gereden
50km gereden
Berichten: 83
Lid geworden op: 18 jul 2009, 15:37
Locatie: Herselt

Bericht door jan-lommaert »

marco schreef:Een grote cilinderkop is ongeveer 10 tot 15 graden koeler dan een kleine kop.

Deze kop heeft Gino afgedraaid voor me:

Staandaard :

Afbeelding

Afgedraaid:

Afbeelding

Hier reed ik vroeger mee:

Afbeelding

Een afgevlakte hogedrukkop van een dt :lol:




Met een losse binnenkop werken is dus niet aan te raden?
Heeft al iemand dit geprobeert met een fs1 cilinderkop van het forum zodat ik zijn ervaring ermee ook weet?
Die door gino bewerkte kop ziet er wel netjes uit.
Laatst gewijzigd door jan-lommaert op 06 dec 2010, 23:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23406
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Bericht door marco »

Ik denk dat voor een losse binnenkop er niet genoeg materiaal aanwezig is bij een fs1 cilinderkop.
Yamaha Sheriff 1981
Twowheeler
7500km gereden
7500km gereden
Berichten: 7718
Lid geworden op: 29 mar 2009, 13:36
Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens

Bericht door Twowheeler »

je kan ook een kreidler kop pakken ;).
maar wat ben je ermee van plan?
het is niet dat je voor bepaalde situaties een ander motor karakter hoeft te hebben toch?
dus is het denk ik niet echt nodig een losse binnenkop te gaan gebruiken, eerder gewoon een goede op je set aan laten meten ;)
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23406
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Bericht door marco »

Idd gewoon een opmaat gemaakte cilinderkop werkt het beste of het moet echt voor de racerij zijn.
Yamaha Sheriff 1981
Arnoute
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 2532
Lid geworden op: 28 mar 2010, 10:35
Locatie: Meulebeke

Bericht door Arnoute »

wat is een losse binnenkop juist?
snap er eigenlijk helemaal geen bal van.. :oops:
leer mij bij :)
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23406
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Bericht door marco »

Arnoute schreef:wat is een losse binnenkop juist?
snap er eigenlijk helemaal geen bal van.. :oops:
leer mij bij :)


Een los gedeelte in de cilinderkop zodat je verbrandingsruimte makkelijk kan aanpassen.
Yamaha Sheriff 1981
Arnoute
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 2532
Lid geworden op: 28 mar 2010, 10:35
Locatie: Meulebeke

Bericht door Arnoute »

marco schreef:
Arnoute schreef:wat is een losse binnenkop juist?
snap er eigenlijk helemaal geen bal van.. :oops:
leer mij bij :)


Een los gedeelte in de cilinderkop zodat je verbrandingsruimte makkelijk kan aanpassen.

ah, en wat geeft dit voor voor/nadelen?
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23406
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Bericht door marco »

Arnoute schreef:
marco schreef:
Arnoute schreef:wat is een losse binnenkop juist?
snap er eigenlijk helemaal geen bal van.. :oops:
leer mij bij :)


Een los gedeelte in de cilinderkop zodat je verbrandingsruimte makkelijk kan aanpassen.

ah, en wat geeft dit voor voor/nadelen?


Is meer voor de racerij dan kan je de motorkarakteristiek aanpassen op verschillende circuits.

Heb op een internetsite een keer een mooi voorbeeld gezien maar die kan ik zo ff snel niet niet vinden.
Yamaha Sheriff 1981
ginofs1
Tombo is mijn testpiloot
Tombo is mijn testpiloot
Berichten: 14483
Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
Locatie: hilversum

Bericht door ginofs1 »

marco schreef:De idiaale cilinderkop inhoud voor een fs1 is (volgens Gino)

Een grote cilinderkop is ongeveer 10 tot 15 graden koeler dan een kleine kop.

Deze kop heeft Gino afgedraaid voor me:

Staandaard :

Afbeelding

Afgedraaid:

Afbeelding

Hier reed ik vroeger mee:

Afbeelding

Een afgevlakte hogedrukkop van een dt :lol:
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Arnoute
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 2532
Lid geworden op: 28 mar 2010, 10:35
Locatie: Meulebeke

Bericht door Arnoute »

ah okee,
is dat dan aanpassen zoals, ip eeen circuit met veel bochten de acceleratie beter stellen?
Plaats reactie