Pagina 6 van 7

Geplaatst: 17 dec 2012, 20:09
door marco
Zeker serieus bezig :shock:

Wel slim om iets van de kap aan te passen voor meer ruimte voor de carburateur :wink:

Geplaatst: 17 dec 2012, 20:30
door vtwin
Moeilijker is het nog om die grotere carb achter het gesloten blokdekseltje te kunnen plaatsen, én te laten functioneren..
Wil het blokje wel getuned hebben, maar van buiten mag daar zo weinig mogelijk zichtbaar van zijn.
Ga dus géén twin-air filter buitenop ofzo gebruiken, maar gewoon via de originele weg.
Dat valt vies tegen, omdat er maar heel weinig ruimte is

Geplaatst: 17 dec 2012, 20:32
door marco
Welke merk carburateur gebruik je?

Geplaatst: 17 dec 2012, 20:43
door vtwin
Een phbg 21 tot op heden.

Geplaatst: 17 dec 2012, 20:47
door bajaboy
vtwin schreef:Een phbg 21 tot op heden.


een dellorto?? pas dat ? of zaag je hele delen weg ?

Geplaatst: 17 dec 2012, 20:48
door marco
vtwin schreef:Een phbg 21 tot op heden.


Ik ben bezig om een 19mm pas te krijgen.

Geplaatst: 17 dec 2012, 20:50
door bajaboy
knap hoor, ik heb er de ballen niet voor om het te proberen bang dat ik meer sloop dan vooruit kom.

Geplaatst: 17 dec 2012, 21:07
door Zorro
Dat zagen lukt ons nog wel Baja :lol:

Geplaatst: 17 dec 2012, 21:21
door ginofs1
zeer mooi spul :wink:

motopat ontsteking.
deze hebben geen curve toch?

Geplaatst: 18 dec 2012, 13:31
door vtwin
Motoplat is vast ja.
Maar wel een van de allersterkste vonkfabrieken!

Geplaatst: 18 dec 2012, 14:06
door YamaSam
marco schreef:
vtwin schreef:Een phbg 21 tot op heden.


Ik ben bezig om een 19mm pas te krijgen.


mijn keuze viel uiteindelijk op spaco 20..

had Ael zo niet iets exotisch dat min of meer paste? :?:

Geplaatst: 18 dec 2012, 18:10
door Andries
marco schreef:Zeker serieus bezig :shock:

Wel slim om iets van de kap aan te passen voor meer ruimte voor de carburateur :wink:


ja die uitsparing voor het primair tandwiel zit gigantisch in de weg
daardoor wordt het inlaattraject helaas onnodig lang, korter is beter
en wat maakt het nou uit of dat kapje er dan niet meer oppast?
je kan er toch ook veel beter bij als je aan het afstellen bent
ik ga deze 21 mm stage 6 carburateur met powerjet kopen
een goede heelhouder bij lang volgas rijden

http://www.scooterdiscounter.nl/carbura ... ition.html

Geplaatst: 18 dec 2012, 18:38
door vtwin
Mij maakt het wél veel uit dat er dat kapje weer op past.
Als er dat niet terug op had gehoeven had dat heel erg veel werk gescheeld!
Maar, dat is iets persoonlijk denk ik.
Ik kan goed begrijpen dat het veel mensen niet uitmaakt hoor, want het kan ook racy staan.

Geplaatst: 18 dec 2012, 19:50
door fs-ael
YamaSam schreef:
marco schreef:
vtwin schreef:Een phbg 21 tot op heden.


had Ael zo niet iets exotisch dat min of meer paste? :?:



Hier ook een phbg 21, het kapje er op vind ik ook mooier 8)

Erg mooi werk mannen, jaren geleden toen jullie nog bij de sobw reden vond ik het al prachtig 8)

Geplaatst: 18 dec 2012, 20:02
door vtwin
Voor de duidelijkheid; Twan heeft sobw gereden, ik niet hoor. :wink:
Ik hobby alleen maar..