Post hier je actuele setup!

Opvoeren en modificeren van de FS1

veranderde je de laatste week iets aan je setup?

Poll eindigt op 02 apr 2007, 22:43

ja, vrij ingrijpend
2
25%
ja, maar niet overdreven
2
25%
neen
4
50%
 
Totaal aantal stemmen : 8

Berichtdoor Triforce » 25 mei 2010, 20:49

bloktype: YZ 250 2004
cil inhoud: 249cc
cil type: orri
cilinderkop: orri
carb: orri keihin 38mm flatside with throttle sensor en powerjet
sproeiermaat: 186
inlaat: membraan
uitlaat: orri
mengsmering: 1:40
luchtfiltertype: Twin-Air
ontsteking: Orri
bougietype: NGK B8ES
koeling: Watergekoeld
vertanding: 14-49
banden voor/achter: Crossbanden voor 90/90, achter 130/70
remmen: voor schijf en achter schijf
topsnelheid: Hard zat (ongeveer 160 km/h ofzo)

bloktype: DT 175
cil inhoud: 174cc
cil type: DT 175
cilinderkop: DT 175
carb: orri mikuni 24mm
sproeiermaat: 135
inlaat: membraan
uitlaat: orri
mengsmering: Yamalube R 1:40
luchtfiltertype: Ori
ontsteking: CDI
bougietype: NGK BR8HS
koeling: lucht
vertanding: 16:45
banden voor/achter: 3.25 voor, 4.25 achter
remmen: trommel voor en achter
topsnelheid: 110 km/h

bloktype: RS100
cil inhoud: 101cc
cil type: RS100
cilinderkop: RS100
carb: orri mikuni 20mm
sproeiermaat: 125
inlaat: membraan
uitlaat: orri
mengsmering: Yamalube R 2T 1:40
luchtfiltertype: Ori verbouwd
ontsteking: Punten
bougietype: NGK B8HS
koeling: lucht
vertanding: 15:34
banden voor/achter: Ori banden voor 2.75, achter 3.50
remmen: Schijf voor en trommel achter
topsnelheid: 140 km/h

Zo heb ook nog wat bij te voegen :mrgreen:
Laatst bijgewerkt door Triforce op 09 jun 2011, 22:28, in totaal 4 keer bewerkt.
Avatar gebruiker
Triforce
2500km gereden
2500km gereden
 
Berichten: 4928
Geregistreerd: 05 dec 2007, 19:50
Woonplaats: Zwolle

set up

Berichtdoor henk de h » 08 jun 2010, 20:51

1972 roterend
snelle schijf
f5b origineel
hd kop
ngk BH6s
dikke 32 bocht snelle imi uitl ronde achterkant
carb: 16 mm met 150 sproeier
13 voor en 44 tandjes achter
top 60 +
henk de h
Aan het inrijden
Aan het inrijden
 
Berichten: 11
Geregistreerd: 27 dec 2009, 18:57

Berichtdoor jeroenalbers » 08 jun 2010, 21:59

1974 hoge tank
ori fs1 cilinder+zuiger
gevlakte kop
ngk bh9s
32 uitlaat schuine achterkant
16mm carb
top 80
jeroenalbers
Aan het inrijden
Aan het inrijden
 
Berichten: 36
Geregistreerd: 14 dec 2009, 13:02
Woonplaats: gassel

Berichtdoor 2RU_racer » 12 dec 2010, 14:36

bloktype: 2RU gereviseerd
inhoud: 60cc
cyltype: 60cc F5B iets vergrote uitlaat poort
cylinderkop: hoge druk kop
carbu: 16mm mikuni
sproeiermaat: 115
klepsoort of schijf: snelle schijf
uitlaat: expansie pijp met 32mm bocht Image
luchtfiltertype: orgineel
ontsteking: orgineel
bougietype: NGK Bh7
koeling: orri lucht
vertanding: 15-46
banden voor achter: 2.50 voor 2.75 achter
vliegwiel: orgineel
compressie: genoeg:P
topsnelheid ?
Avatar gebruiker
2RU_racer
100km gereden
100km gereden
 
Berichten: 157
Geregistreerd: 29 jan 2009, 18:26
Woonplaats: Giesbeek

Berichtdoor marco » 12 dec 2010, 14:42

bloktype: 5A3
cylinhoud: 50cc
cyltype: Z1 met ori zuiger 40.25mm
cylinderkop: 3e8 kop afgedraaid
carbu: mikuni 16mm gepolijst
sproeiermaat: 175 kort
klepsoort of schijf: ori membraam met carbonplaatjes 0.3mm
mengsmering: putoline mx5 1:40
uitlaat: bellymoet
luchtfiltertype: trommeltje
ontsteking: CDI onsteking van gino's tuning
vliegwiel: 2RU
bougietype: NGK B8HS
koeling: lucht
vertanding: 14/44
banden voor achter: 2.50/3.50
remmen voor achter:schijf/trommel
topsnelheid: 70+
Laatst bijgewerkt door marco op 16 aug 2011, 19:43, in totaal 2 keer bewerkt.
Yamaha Sheriff 1981
Avatar gebruiker
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
 
Berichten: 22695
Geregistreerd: 25 feb 2007, 16:56
Woonplaats: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Berichtdoor Camiel » 12 dec 2010, 18:13

Mijn setup:

2RU
(normaalgezien) langzame schijf
16mm
imi uitlaat
Fs1 cil 50cc
TWV: 14-43
Laatst bijgewerkt door Camiel op 08 jun 2011, 19:32, in totaal 1 keer bewerkt.
Avatar gebruiker
Camiel
5000km gereden
5000km gereden
 
Berichten: 5485
Geregistreerd: 06 jul 2009, 16:44
Woonplaats: Roosteren

Berichtdoor Twowheeler » 27 dec 2010, 11:48

bloktype: 2ru
inhoud: 52cc :lol:
cyltype: orri F5B met 3mm opgehoogde en mooier gevormde uitlaat poort, alle poorten zijn afgerond en binnenkant glad gemaakt.
cylinderkop: nu nog orri lagedrukkopje, straks weer gino's tuning kop
carbu: orri 16mm mikuni
sproeiermaat: 150 (kort?)
klepsoort of schijf: Aangepaste schijf:125/40/165 . Naar nix' voorbeeld
uitlaat: Immi snel onderlangs
luchtfiltertype: orri 2ru
ontsteking: origineel, met orri 2ru puntjes (!)
bougietype: NGK B8
koeling: orri lucht
vertanding v/a: 15/43
banden voor/achter: voor: 2,50 orri yokohama(wil voor vakantie 2,50 michelin m45) achter: 2,75 michelin m45
vliegwiel: orri 2ru
compressie: een hoop
topsnelheid zal weer rond de 80 liggen(inrijden) :wink: , 70 in alle omstandigheden :lol:
Avatar gebruiker
Twowheeler
7500km gereden
7500km gereden
 
Berichten: 7718
Geregistreerd: 29 maart 2009, 12:36
Woonplaats: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens

Berichtdoor 2RU_racer » 25 maart 2011, 10:28

bloktype: 2ru aangepaste carters gereviseerd
inhoud: 44mm
cyltype: staat niks meer op
cylinderkop: 65 cilinderkopje gevlakt
carbu: Mikuni 16mm
sproeiermaat: 120 kort
klepsoort of schijf: snelle schijf
uitlaat: 32mm bocht en expansie uitlaat van een kreidler/zundapp
luchtfiltertype: ori kleine ronde
ontsteking: 2ru
bougietype: NGK B8
koeling: orri lucht
vertanding: 15-46
banden voor achter: 2.50-2.75
vliegwiel: orgineel
compressie:??
topsnelheid 95
Avatar gebruiker
2RU_racer
100km gereden
100km gereden
 
Berichten: 157
Geregistreerd: 29 jan 2009, 18:26
Woonplaats: Giesbeek

Berichtdoor Tombo » 25 maart 2011, 10:39

Sproeier 120 kort? Weet je zeker dat dat een originele Mikuni is? Kan me dat haast niet voorstellen. Ik zie trouwens dat je in Giesbeek woont, kom je naar de meeting (Milsbeek, bij Nijmegen)
Avatar gebruiker
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
 
Berichten: 17787
Geregistreerd: 12 jun 2006, 07:52
Woonplaats: Klootklapperbroek

Berichtdoor 2RU_racer » 25 maart 2011, 11:08

uhm nou niet meer woon nu in Bolsward friesland maar misschien dat ik wel mee rij
met de rit is nog ff zien hoe alles verloopt binnen kort even de brommer opnieuw spuiten

en wil waarschijnlijk een hpi erop hebben.
Avatar gebruiker
2RU_racer
100km gereden
100km gereden
 
Berichten: 157
Geregistreerd: 29 jan 2009, 18:26
Woonplaats: Giesbeek

Berichtdoor paull » 25 maart 2011, 12:33

inhoud: 100cc
cyltype: YB100 immi afgewerkt
cylinderkop: 100 cilinderkopje afgevlakt
carbu: Mikuni 21mm ori
schijf: snelle schijf
uitlaat: 32mm ori bocht verder nog niets
luchtfiltertype: powerfilter
ontsteking: cdi
bougietype: NGK B9
koeling: lucht
banden voor achter: 2.50-2.50
topsnelheid: = wachten op uitlaat
remmen: trommel met ori remschoenen
paull
1250km gereden
1250km gereden
 
Berichten: 1381
Geregistreerd: 23 mei 2008, 13:51
Woonplaats: Zwolle

Berichtdoor tim007 » 09 jun 2011, 21:16

Yamaha fs1 2RU frame de rest 1J5 ivy green

cilinder : 50cc
type cilinder: imi fs1
boring : 40 mm
cilinderkop : oude ori gevlakt
bougie : bosch
motorblok : 1j5 membraan
carburateur: 16 mm ori mikuni
sproeier : 160 kort ori
uitlaat : snelle imi 32mm bocht
ontsteking : origineel oud
Tandwiel verhouding : 12/39
top echte km/h : 80 km/h , kruipt naar 85 km/h met mijn postuur 1.93 m en 115 kg
Netjes voor zo n klein japannertje !
tim007
50km gereden
50km gereden
 
Berichten: 76
Geregistreerd: 21 dec 2008, 23:03

Berichtdoor koppel » 09 jun 2011, 22:23

da's zeker netjes te noemen, mijn 2RU met 2RU blok doet max 80 op de teller, loopt heel netjes en redelijk wat koppel, met iemand achterop haalde die 76

mijn setup:

AJH alu 60cc met nicasil wand en ASSO zuiger met L-veer
Gino HD kop 43 mm
Gino CDI
Nippondenso W27 met U groef
snelle schijf
nieuwe ori mikuni 16mm met 170 kort
snelle pijp Ciclo Fapril
euro 98 + bell ray semi synt via de oliepomp
tandwielen?

die oude blokken lopen toch het hardst, volle kruk en membraan, ik reed er vroeger tegen de 100 mee, was wel 20kg lichter.
koppel
1500km gereden
1500km gereden
 
Berichten: 1556
Geregistreerd: 12 nov 2006, 16:22

Berichtdoor fs1_1j6 » 10 jun 2011, 13:30

bloktype: 1j6
inhoud: 49cc
cyltype: orri f5b
cylinderkop: standaard
carbu: orri 10mm mikuni
sproeiermaat: ?
klepsoort of schijf: orri membraan
uitlaat: orri 28mm onderlangs
luchtfiltertype: orri
ontsteking: orri
bougietype:NGK B7HS
koeling: orri lucht
vertanding v/a: 12/39
banden voor/achter: 2,50/2,75
vliegwiel: orri
topsnelheid: 65

Image
Laatst bijgewerkt door fs1_1j6 op 14 jan 2012, 12:24, in totaal 4 keer bewerkt.
Avatar gebruiker
fs1_1j6
250km gereden
250km gereden
 
Berichten: 304
Geregistreerd: 29 maart 2008, 13:12
Woonplaats: Berlaar, België

Berichtdoor hans.m » 10 jun 2011, 14:55

Bloktype: 2RU
Inhoud: 49cc
Cylindertype: fs1 imitatie (italkit)
Cylinderkop: 2RU origineel
Carburateur: Mikini 16mm
Sproeiermaat: 170
Klepsoort of schijf: schijf
Uitlaat: snelle imitatie
Luchtfiltertype: 2RU trommel
Ontsteking: standaard
Bougietype: NGKB8HS
Koeling: origineel lucht
Vertanding: 44/14
Banden voor/achter: 2.50/2.75
Topsnelheid: 75
Laatst bijgewerkt door hans.m op 13 maart 2012, 19:43, in totaal 2 keer bewerkt.
Avatar gebruiker
hans.m
1500km gereden
1500km gereden
 
Berichten: 1684
Geregistreerd: 29 mei 2011, 20:41
Woonplaats: Nijlen, België

VorigeVolgende

Keer terug naar Tuning

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast