Mijn FS1 2RU komt niet op toeren
-
- Aan het inrijden
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 30 sep 2012, 20:14
Mijn FS1 2RU komt niet op toeren
Hallo,
Ik heb onlangs een FS1 2RU gekocht voor de leuk om af en toe eens een ritje te doen. Hij is helemaal origineel, en loopt dus ook max 45km/h. Maar wanneer het begint te waaien dan kom ik soms niet eens over de 30. Heb hiervoor altijd een snelle aerox gehad, maar vind het niet erg dat deze niet zo heel snel loopt. Alleen is 30km/h wel heel traag. Ook als ik de brug in ons dorp op wil rijden moet ik vaak een en soms twee keer terugschakelen. Dan kom ik dus met 25km/h boven. Ik heb het idee dat hij niet op toeren wil komen en daardoor dus ook niet zoveel vermogen heeft. Er zit een 9mm carburateur op, tandwielen moet ik nog even bekijken. Nou ben ik al bij de brommerspecialist in het dorp geweest om een grotere carburateur te halen, alleen wezen zij mij op het feit dat de brommer waarschijnlijk op de cilinder begrenst is. Dus een grotere carburateur (16mm o.i.d.) zou dus niet echt helpen.
Wat moet ik nu gaan doen? Ik wil max ongeveer 60km/h, maar hij moet gewoon wat meer vermogen krijgen, zodat ik bij tegenwind en brug op niet hoef terug te schakelen.
Groeten Lisa
Ik heb onlangs een FS1 2RU gekocht voor de leuk om af en toe eens een ritje te doen. Hij is helemaal origineel, en loopt dus ook max 45km/h. Maar wanneer het begint te waaien dan kom ik soms niet eens over de 30. Heb hiervoor altijd een snelle aerox gehad, maar vind het niet erg dat deze niet zo heel snel loopt. Alleen is 30km/h wel heel traag. Ook als ik de brug in ons dorp op wil rijden moet ik vaak een en soms twee keer terugschakelen. Dan kom ik dus met 25km/h boven. Ik heb het idee dat hij niet op toeren wil komen en daardoor dus ook niet zoveel vermogen heeft. Er zit een 9mm carburateur op, tandwielen moet ik nog even bekijken. Nou ben ik al bij de brommerspecialist in het dorp geweest om een grotere carburateur te halen, alleen wezen zij mij op het feit dat de brommer waarschijnlijk op de cilinder begrenst is. Dus een grotere carburateur (16mm o.i.d.) zou dus niet echt helpen.
Wat moet ik nu gaan doen? Ik wil max ongeveer 60km/h, maar hij moet gewoon wat meer vermogen krijgen, zodat ik bij tegenwind en brug op niet hoef terug te schakelen.
Groeten Lisa
- eriks
- 2000km gereden
- Berichten: 2212
- Lid geworden op: 08 jan 2012, 21:38
Re: Mijn FS1 2RU komt niet op toeren
MissVliegerLisa schreef:Hallo,
Ik heb onlangs een FS1 2RU gekocht voor de leuk om af en toe eens een ritje te doen. Hij is helemaal origineel, en loopt dus ook max 45km/h. Maar wanneer het begint te waaien dan kom ik soms niet eens over de 30. Heb hiervoor altijd een snelle aerox gehad, maar vind het niet erg dat deze niet zo heel snel loopt. Alleen is 30km/h wel heel traag. Ook als ik de brug in ons dorp op wil rijden moet ik vaak een en soms twee keer terugschakelen. Dan kom ik dus met 25km/h boven. Ik heb het idee dat hij niet op toeren wil komen en daardoor dus ook niet zoveel vermogen heeft. Er zit een 9mm carburateur op, tandwielen moet ik nog even bekijken. Nou ben ik al bij de brommerspecialist in het dorp geweest om een grotere carburateur te halen, alleen wezen zij mij op het feit dat de brommer waarschijnlijk op de cilinder begrenst is. Dus een grotere carburateur (16mm o.i.d.) zou dus niet echt helpen.
Wat moet ik nu gaan doen? Ik wil max ongeveer 60km/h, maar hij moet gewoon wat meer vermogen krijgen, zodat ik bij tegenwind en brug op niet hoef terug te schakelen.
Groeten Lisa
Snelle cilinder zou al helpen snel uitlaatje als 1e enz enz ....
-
- 5000km gereden
- Berichten: 6140
- Lid geworden op: 11 apr 2010, 20:14
- Locatie: Mechelen
- Tombo
- 17500km gereden
- Berichten: 18322
- Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
- Locatie: Achterhoek
- nieknatuurlijk
- 2500km gereden
- Berichten: 3144
- Lid geworden op: 02 mei 2009, 18:35
- Locatie: aan de andere kant van the-middle-of-nowhere-noord-holland dan sjoerd & marco wonen
- eriks
- 2000km gereden
- Berichten: 2212
- Lid geworden op: 08 jan 2012, 21:38
-
- 2500km gereden
- Berichten: 4203
- Lid geworden op: 17 mar 2011, 22:37
- Locatie: almere(vh hilversum)
- Contacteer:
eriks schreef:nieknatuurlijk schreef:de antwoorden en hoe-doe-ik-dit op deze vragen, check FAQ
-Wat is de staat van je uitlaat? is deze zit deze dicht met kool?
-staat je ontsteking goed?
Heren je praat met een dame we weten niet of deze dame net zo technisch onderlegd is als onze andere dame op het forum .......
das een vraag op zich ja, maar ik ken dames die menig man nog wat kunnen leren op techniek gebied.
- eriks
- 2000km gereden
- Berichten: 2212
- Lid geworden op: 08 jan 2012, 21:38
bajaboy schreef:eriks schreef:nieknatuurlijk schreef:de antwoorden en hoe-doe-ik-dit op deze vragen, check FAQ
-Wat is de staat van je uitlaat? is deze zit deze dicht met kool?
-staat je ontsteking goed?
Heren je praat met een dame we weten niet of deze dame net zo technisch onderlegd is als onze andere dame op het forum .......
das een vraag op zich ja, maar ik ken dames die menig man nog wat kunnen leren op techniek gebied.
Ja die ken ik ook wel ..... Maaaaaaaaar meestal niet toch ??
-
- 2500km gereden
- Berichten: 4203
- Lid geworden op: 17 mar 2011, 22:37
- Locatie: almere(vh hilversum)
- Contacteer:
- NIX
- 10000km gereden
- Berichten: 10775
- Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
- Locatie: Milsbeek
Een ori FS1 heeft een begrensde uitlaat en een kop met nauwelijks compressie. Ik gok dat de ontsteking ook gesteld moet. Tandwielverhouding maak je 13/44 of 14/44, beetje afhankelijk van je formaat en gewicht.
Met een cheapie snelle pijp, een flink gevlakte kop, een juist afgestelde ontsteking en juist voortandwiel hoef je helemaal geen grote carb of snelle cilinder te monteren en haal je de 60 met gemak. Kost lekker weinig en je brommer blijft dan ook lekker zuinig.
Check de FAQ die Tom aangaf, daar staat het nog uitgebreider in.
Met een cheapie snelle pijp, een flink gevlakte kop, een juist afgestelde ontsteking en juist voortandwiel hoef je helemaal geen grote carb of snelle cilinder te monteren en haal je de 60 met gemak. Kost lekker weinig en je brommer blijft dan ook lekker zuinig.
Check de FAQ die Tom aangaf, daar staat het nog uitgebreider in.
Kijk eerst even in de FAQ.
-
- Aan het inrijden
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 30 sep 2012, 20:14
Bedankt voor de snelle reacties. Gelukkig ben ik aardig technisch onderlegd . Ik wil hem eigenlijk zo origineel mogelijk houden. Hij is van '86 en heeft een originele kmstand van +-9500. Een FS1 cilinder is geen optie, die zijn kleiner en dat ziet er niet mooi uit. Dat zelfde geldt voor een andere uitlaat, gewoon lekker origineel laten.
Het lijkt mij logisch dat de ontsteking inderdaad even gesteld moet worden, hij heeft namelijk 6 jaar stil gestaan.
Daarnaast heb ik aan de achterkant van de uitlaat een hele lange demper gehaald. Hier zat aardig wat viezigheid in, dus deze zal ik even schoon moeten maken. Tips? Ik dacht aan uitbranden. Waarop is de originele uitlaat begrenst? Zit er ergens een prop of ring?
Voor de tandwielverhouding geldt dat ik daar nog niet naar gekeken heb, maar ik weeg zelf 58kg. Wat is dan een fijne verhouding?
Toch blijf ik de carburateur aan de kleine kant vinden. Er zit een goede sproeier in, bougie is mooi koffie-met-melk-bruin. Aan de ene kant heb ik 9mm gemeten, de andere kant 14mm. Wat is nu het formaat van de carburateur?
Bedankt!
P.s. Ik woon in Friesland en foto's van de brom zal ik asap wel op het forum plaatsen.
Het lijkt mij logisch dat de ontsteking inderdaad even gesteld moet worden, hij heeft namelijk 6 jaar stil gestaan.
Daarnaast heb ik aan de achterkant van de uitlaat een hele lange demper gehaald. Hier zat aardig wat viezigheid in, dus deze zal ik even schoon moeten maken. Tips? Ik dacht aan uitbranden. Waarop is de originele uitlaat begrenst? Zit er ergens een prop of ring?
Voor de tandwielverhouding geldt dat ik daar nog niet naar gekeken heb, maar ik weeg zelf 58kg. Wat is dan een fijne verhouding?
Toch blijf ik de carburateur aan de kleine kant vinden. Er zit een goede sproeier in, bougie is mooi koffie-met-melk-bruin. Aan de ene kant heb ik 9mm gemeten, de andere kant 14mm. Wat is nu het formaat van de carburateur?
Bedankt!
P.s. Ik woon in Friesland en foto's van de brom zal ik asap wel op het forum plaatsen.
-
- 5000km gereden
- Berichten: 5444
- Lid geworden op: 06 jun 2007, 11:19
- Locatie: Mieldere
-
- 5000km gereden
- Berichten: 6140
- Lid geworden op: 11 apr 2010, 20:14
- Locatie: Mechelen
-
- 5000km gereden
- Berichten: 6744
- Lid geworden op: 14 jan 2010, 20:35
- Locatie: gent
Voor de vertanding moet je even testen wat je zelf het leukst vind om mee te rijden. Met 13-44 zal je lekker toeren kunnen janken, maar dan is de vraag hoe snel je zal kunnen rijden. 14-44 is wat zwaarder.
Welke cilinder staat er eigenlijk op? (staat normaal ergens op de zijkant van de cilinder).
Aan je ervaringen te horen zal er idd zoals aangegeven een begrenzer in je uitlaat zitten, zie: http://www.fs1forum.com/viewtopic.php?t=1322 (hier een beetje scrollen naar beneden, en je ziet het).
Maar welkom op het forum vanuit België!
En post zeker es een foto! (hier staat hoe: http://www.fs1forum.com/viewtopic.php?t=39 )
Welke cilinder staat er eigenlijk op? (staat normaal ergens op de zijkant van de cilinder).
Aan je ervaringen te horen zal er idd zoals aangegeven een begrenzer in je uitlaat zitten, zie: http://www.fs1forum.com/viewtopic.php?t=1322 (hier een beetje scrollen naar beneden, en je ziet het).
Maar welkom op het forum vanuit België!
En post zeker es een foto! (hier staat hoe: http://www.fs1forum.com/viewtopic.php?t=39 )