Welke cilinder sproeier etc.

Opvoeren en modificeren van de FS1
oek
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 37
Lid geworden op: 04 aug 2012, 20:07

Welke cilinder sproeier etc.

Bericht door oek »

Heb het kleed maar weer eens van mijn yamaha 2F2 gehaald.
Deze was op volgens mij de uitlaat na (lange uitlaat)geheel origineel(met 2F2 cilinder) en liep 48 a 50km per uur.
Wil deze nu toch wat vlotter laten lopen,van de zomer mee bezig geweest maar kreeg het niet goed.
Er zit iets fout maar wat?
Heb er sindsdien een 16mm membraam op,en 16mm mikuni carb origineel met diverse sproeiers geprobeerd.
De cilinder is een F5B nieuw-maar zover ik weet geen originele.
Slaat makkelijk aan maar rookt nogal ook met verdraaiing van de luchtschroef.
Wegrijdend niet op gang komen en net best rijden.
Met de eerdere originele setting liep hij prima.
Behalve bij poosje stilstand(stoplicht b.v.)bij wegrijden erg viertacten en roken.
Maar eenmaal iets op gang, is het roken weg en weer goed rijdend.
Ook vreemd lijkt mij.
Bovenstaande heb ik afgelopen zomer dus geprobeerd.
Maar mocht het mooie weer er ooit weer aan komen wil er fijn op gaan rijden met een gangetje van 60 a 65.
Iemand ideeen of tips wat ik fout zou kunnen doen?
Andere carb en dus diverse sproeiers heb ik al geprobeerd.
Dus welke cilinder -met welke sproeier etc.zodat ik e.e.a alvast bij elkaar kan zoeken/kopen
Groeten Oek
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23398
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Bericht door marco »

Is dat zn hele slechte f5b imitatie?

Heb je ontsteking ook opnieuw afgesteld?
Yamaha Sheriff 1981
oek
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 37
Lid geworden op: 04 aug 2012, 20:07

Bericht door oek »

marco schreef:Is dat zn hele slechte f5b imitatie?

Heb je ontsteking ook opnieuw afgesteld?

Of hij heel slecht is weet ik niet,en tsja wat is slecht?
Ontsteking staat zover ik zien kan goed,start ook vlot.
oek
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 37
Lid geworden op: 04 aug 2012, 20:07

Bericht door oek »

oek schreef:
marco schreef:Is dat zn hele slechte f5b imitatie?

Heb je ontsteking ook opnieuw afgesteld?

Of hij heel slecht is weet ik niet,en tsja wat is slecht?
Ontsteking staat zover ik zien kan goed,start ook vlot.


Ik heb een excact gelijke cilinder als deze gemonteerd.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-M4Y6PMZN-D.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-NAJ8J8UZ-D.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-6TVOBQJ4-D.jpg
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23398
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Bericht door marco »

Die is wel netjes afgewerkt.
Yamaha Sheriff 1981
the_destroyers
5000km gereden
5000km gereden
Berichten: 6744
Lid geworden op: 14 jan 2010, 20:35
Locatie: gent

Bericht door the_destroyers »

Idd heel netjes afgewerkt!
Membraan al eens vervangen?
oek
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 37
Lid geworden op: 04 aug 2012, 20:07

Bericht door oek »

the_destroyers schreef:Idd heel netjes afgewerkt!
Membraan al eens vervangen?

Weet het niet meer zeker of ik die afgelopen zomer vervangen heb.
Dacht van wel,er zit in ieder geval wel een goed sluitende op.
Vreemde vind ikzelf dat met de originele setting hij ook ging roken, dit dus na een poosje stationair draaien en dan wegrijden,zoals eerder omschreven.
pee67
5000km gereden
5000km gereden
Berichten: 5444
Lid geworden op: 06 jun 2007, 11:19
Locatie: Mieldere

Bericht door pee67 »

Wat voor smering pas jij toe bij je benzine?
Wie naar het verleden kijkt, staat met zijn rug naar de toekomst.
oek
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 37
Lid geworden op: 04 aug 2012, 20:07

Bericht door oek »

pee67 schreef:Wat voor smering pas jij toe bij je benzine?

Ben ik met zoeken ook al tegen gekomen dat ik misschien wat te vet smeer 1:30 a 1:35
Zal er eens wat benzine bij in gooien.
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23398
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Bericht door marco »

Gebruik je wel 2takt olie?
Yamaha Sheriff 1981
Gebruikersavatar
hans.m
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1684
Lid geworden op: 29 mei 2011, 21:41
Locatie: Nijlen, België

Bericht door hans.m »

oek schreef:
pee67 schreef:Wat voor smering pas jij toe bij je benzine?

Ben ik met zoeken ook al tegen gekomen dat ik misschien wat te vet smeer 1:30 a 1:35
Zal er eens wat benzine bij in gooien.

1/40 met goede olie is goed voor een fs1. Alleen bij het inrijden mag je een beetje vetter smeren.
Gebruikersavatar
hans.m
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1684
Lid geworden op: 29 mei 2011, 21:41
Locatie: Nijlen, België

Bericht door hans.m »

marco schreef:Gebruik je wel 2takt olie?

of frituurolie haha ? :lol:
oek
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 37
Lid geworden op: 04 aug 2012, 20:07

Bericht door oek »

hans.m schreef:
marco schreef:Gebruik je wel 2takt olie?

of frituurolie haha ? :lol:

Midden 80er jaren ging ik met een lege literfles frisdrank op de fiets naar de pomp om deze daar vol te laten gooien met mengsmering.
Thuis aangekomen ging dit in mijn fs1 met nog een flinke scheut slaolie of zoiets in, dan had weer net wat meer als 1 liter in tank.
Gaf inderdaad flink wat rook.
Tegenwoordig kan ik mij 2 takt mengolie permitteren dus dat gaat er nu ook in.
oek
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 37
Lid geworden op: 04 aug 2012, 20:07

Bericht door oek »

Zo heb even e.e.a geprobeerd
Eerst wat benzine bij in de tank voor een iets minder vette smering.
Membraan en carburateur eraf gehad en geheel goed schoongemaakt/doorgeblazen.
Ook de kleine sproeier eruit ge schroeft
Vervolgens 140 sproeier erin.
Na starten en gas geven flink inhouden en veel rook.
De luchtschroef wat meer als de gebruikelijke 1,5 a 2 slagen open gezet en waarachtig bij ongeveer 4,5 ! slag open veel beter en veel minder rook.
Heb ook nog een 110 sproeier geprobeerd en deze had ongeveer 3,5 slag open nodig van de luchtschroef.
Ook na een poosje stationair lopen pakt hij goed op bij een draai aan het gas
Vind het vreemd dat de schroef nogal ver open moet,wetende dat de carb. schoon is.
Ga bij beter weer maar eens rijden met de 110 sproeier die er nu in zit en dan zien we wel verder.
Tot zover bedankt voor jullie reacties!
Laars
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3738
Lid geworden op: 11 jan 2008, 14:20
Locatie: Dordrecht

Bericht door Laars »

oek schreef:Zo heb even e.e.a geprobeerd
Eerst wat benzine bij in de tank voor een iets minder vette smering.
Membraan en carburateur eraf gehad en geheel goed schoongemaakt/doorgeblazen.
Ook de kleine sproeier eruit ge schroeft
Vervolgens 140 sproeier erin.
Na starten en gas geven flink inhouden en veel rook.
De luchtschroef wat meer als de gebruikelijke 1,5 a 2 slagen open gezet en waarachtig bij ongeveer 4,5 ! slag open veel beter en veel minder rook.
Heb ook nog een 110 sproeier geprobeerd en deze had ongeveer 3,5 slag open nodig van de luchtschroef.
Ook na een poosje stationair lopen pakt hij goed op bij een draai aan het gas
Vind het vreemd dat de schroef nogal ver open moet,wetende dat de carb. schoon is.
Ga bij beter weer maar eens rijden met de 110 sproeier die er nu in zit en dan zien we wel verder.
Tot zover bedankt voor jullie reacties!


Heb je de orri korte sproeiers of de lange versie?
1978 chroom 60 cc
Plaats reactie