Welke cilinder sproeier etc.

Opvoeren en modificeren van de FS1
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10770
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Zo te horen zijn dit imimaten.
Kijk eerst even in de FAQ.
oek
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 37
Lid geworden op: 04 aug 2012, 20:07

Bericht door oek »

Heb een doosje met allemaal dezelfde lengte.
Wat is kort en lang qua maat?
Deze heb ik
http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=alb ... m=AO6XANSA
http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=alb ... m=AO6XANSA
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23398
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Bericht door marco »

Dat zijn originele korte Mikuni sproeiers.
Yamaha Sheriff 1981
oek
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 37
Lid geworden op: 04 aug 2012, 20:07

Bericht door oek »

Vanmorgen toch maar even een proefritje gemaakt.
Is nog niet zoals het zijn moet.
Bij b.v. half gas in 3 of 4 pakt hij niet echt goed op, bij meer gas geven niet echt vlot op gang dus.
Rijd eigenlijk alleen beter als je toeren houd,maar komt ook maar naar max. 55 km/u .
Lijkt me dat hij met deze setting wat vlotter moet lopen.-F5B-snelle uitlaat-16mm carb. met 110 sproeier
Heb het idee dat hij gesmoord/geknepen word.
Bij gas los laten duurt het ook heel eventjes voordat de toeren wegzakken.
Wat zou dit kunnen zijn?
Kleinere sproeier proberen misschien?
Gebruikersavatar
agassi
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 31
Lid geworden op: 20 jan 2011, 11:43
Locatie: Sprang-Capelle

Bericht door agassi »

Hey Oek,

Met die setup die korte Mikuni sproeiers dan probeer eerst maar eens een 150 sproeier en een NGK B7 of B8 bougie, die 110 is wel wat te klein.

Groet,

Agassi.
Gebruikersavatar
scirocco
500km gereden
500km gereden
Berichten: 753
Lid geworden op: 28 nov 2010, 14:28
Locatie: friesland

Bericht door scirocco »

Voor half gas zou je de gasnaald eens kunnen verstellen
Sproeier kleiner dan 110 lijkt mij niet echt verstandig
Neem aan dat het gaat om een mikuni carburateur en geen imi
Mijn 2ru heeft de zelfde setting als de jouwe 160 sproeier en rijd tussen de 70 en 75
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23398
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Bericht door marco »

Kijk of het clipje van de gasnaald in het midden zit om mee te beginnen.
Yamaha Sheriff 1981
oek
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 37
Lid geworden op: 04 aug 2012, 20:07

Bericht door oek »

Zo dat zijn vlot wat reacties,bedankt.
Ik ga het morgen bij droog weer maar eens met een 150 sproeier in de originele mikuni carb.proberen.
Bougie die ik er nu in heb(en koffiebruin is) B8HS
Volgens mij zit de gasnaald in de middenstand,zal ik morgen even naar kijken.
Ik laat het weten
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10770
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Doe eens een foto van die brommer. 110 Is al klein in een 10mm. Ik denk dat er andere dingen niet in orde zijn. In een 16mm met snelle pijp heeft een carb een 140 of 150 nodig.

Hoe heb je gecheckt of de ontsteking goed staat? Vlot starten doet een brommer ook met een veel te late ontsteking.
Kijk eerst even in de FAQ.
oek
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 37
Lid geworden op: 04 aug 2012, 20:07

Bericht door oek »

http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=alb ... m=AO6XANSA
Dit is de yamaha waar het om gaat.
Ontsteking nagelopen en staat precies op 1,8 voorontsteking met de vloetjes methode.
Gasnaald staat in de middenstand.
Heb een 150 en 170 sproeier geprobeerd met diverse afstellingen van de luchtschroef.
Uiteindelijk uitgekomen op de 150 sproeier met de luchtschroef 4 slagen open.
Verder rijd hij nu goed.
Maar een snelheidsmonster is het nog niet,komt net wat boven de 50 uit.
Denk dat er uit deze cilinder niet meer uit te halen is.
pee67
5000km gereden
5000km gereden
Berichten: 5444
Lid geworden op: 06 jun 2007, 11:19
Locatie: Mieldere

Bericht door pee67 »

Luchtstelschroef 4 slagen open?
leg eens uit wat bij jou 4 slagen open is?
is dat 4 x 180 graden of is dat 4 x 360 graden?
Wie naar het verleden kijkt, staat met zijn rug naar de toekomst.
oek
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 37
Lid geworden op: 04 aug 2012, 20:07

Bericht door oek »

pee67 schreef:Luchtstelschroef 4 slagen open?
leg eens uit wat bij jou 4 slagen open is?
is dat 4 x 180 graden of is dat 4 x 360 graden?


Denk dat ik het inderdaad niet goed uitgelegd heb,zijn 4 slagen van 180 graden dus dat zijn eigenlijk 2 hele slagen/rondjes.
Wat ik bedoelde zijn dus maar 4 halve slagen bij nader inzien.
pee67
5000km gereden
5000km gereden
Berichten: 5444
Lid geworden op: 06 jun 2007, 11:19
Locatie: Mieldere

Bericht door pee67 »

Dan zit je redelijk
Normaliter is het 1.5 slag open, het kan bij jou dus nog iets minder eventueel
Wie naar het verleden kijkt, staat met zijn rug naar de toekomst.
oek
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 37
Lid geworden op: 04 aug 2012, 20:07

Bericht door oek »

Allemaal tot zover bedankt,denk dat ik de geheel maar even zo laat.
Mocht ik de fs1 toch nog een km of 10 a 15 harder willen laten lopen,welke cilinder is hiervoor dan de juiste?
Gebruikersavatar
scirocco
500km gereden
500km gereden
Berichten: 753
Lid geworden op: 28 nov 2010, 14:28
Locatie: friesland

Bericht door scirocco »

oek schreef:Allemaal tot zover bedankt,denk dat ik de geheel maar even zo laat.
Mocht ik de fs1 toch nog een km of 10 a 15 harder willen laten lopen,welke cilinder is hiervoor dan de juiste?

Nogmaals met de setup die je nu hebt is 50 gewoon niet oké of je f5b is iets mis mee
Of iets anders wat niet inorde is deze setup moet minimaal 65km moeten kunnen halen
Hoe is je compressie van de cilinder dit moet harder kunnen
Plaats reactie