Welke cilinder sproeier etc.

Opvoeren en modificeren van de FS1

Berichtdoor pee67 » 13 apr 2013, 12:01

Met een ori 2f2 is de 70 ook haalbaar

Als je snelheid met de ori 2f2 maar 50 is, klopt er iets anders niet helemaal
Wie naar het verleden kijkt, staat met zijn rug naar de toekomst.
pee67
5000km gereden
5000km gereden
 
Berichten: 5316
Geregistreerd: 06 jun 2007, 10:19
Woonplaats: Mieldere

Berichtdoor oek » 13 apr 2013, 12:22

Zou zelf zo gauw niet meer weten wat ik veranderen moet.
Onsteking staat oke,carb en alles in orde zover ik kan beoordelen.
Met 1 trap slaat hij aan.
Maar is met een ori FS1 cilinder niet fatoenslijk 60 te rijden?
De FB5 die ik eerts gemonteerd had is de onderstaande.
Met de rode pijl gemerkt is bij de 2F2 dus nog groter.
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-KB3X67CH.jpg
oek
Aan het inrijden
Aan het inrijden
 
Berichten: 37
Geregistreerd: 04 aug 2012, 19:07

Berichtdoor NIX » 13 apr 2013, 12:58

De hoogte van de uitlaatpoort bepaalt de snelheid, niet die spoelpoortjes. Met een FS1 heb je totaal geen bottompower, nauwelijks middenpower en met een expansie heb je een smalle powerband die tot toerenjanken verplicht. Ik denk niet dat een FS1 cilinder de oplossing is, ik denk eerder dat de uitlaat het probleem is.
Kijk eerst even in de FAQ.
Avatar gebruiker
NIX
10000km gereden
10000km gereden
 
Berichten: 10043
Geregistreerd: 25 nov 2009, 15:46
Woonplaats: Milsbeek

Berichtdoor sobw in opbouw » 13 apr 2013, 13:26

1 van de grootste problemen bij fs1 cilinders zijn
dat de spoelers teveel richting de uitlaat gericht zijn
waardoor bij een hogere uitlaat timing veel
kostbare spoeling in de uitlaat poort verdwijnt

als je een wat breeder powerband wil niet te hoog gaan
met uitlaat timing en een wat langere uitlaat laten berekenen
sobw in opbouw
100km gereden
100km gereden
 
Berichten: 108
Geregistreerd: 08 dec 2012, 19:39

Berichtdoor oek » 15 apr 2013, 17:16

Bedankt maar weer voor alle tips.
Maar is er misschien iemand of weet men iemand die mijn yamaha nog eens goed na kan lopen zodat de yamaha weer prima rijd met de juiste snelheid
En eventueel cilinder etc.vervangen indien nodig.
Liefst in het oosten van het land.
oek
Aan het inrijden
Aan het inrijden
 
Berichten: 37
Geregistreerd: 04 aug 2012, 19:07

Berichtdoor marco » 16 apr 2013, 18:07

Noordholland is zeker te ver voor je?
Yamaha Sheriff 1981
Avatar gebruiker
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
 
Berichten: 22576
Geregistreerd: 25 feb 2007, 16:56
Woonplaats: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Berichtdoor oek » 16 apr 2013, 20:08

marco schreef:Noordholland is zeker te ver voor je?


Hallo Marco,als er zich in de regio niemand meld is dat het overwegen misschien wel waard!
Waar zou dat zijn?
oek
Aan het inrijden
Aan het inrijden
 
Berichten: 37
Geregistreerd: 04 aug 2012, 19:07

Berichtdoor Tombo » 16 apr 2013, 21:03

Zoek eens yamaha fs 1 club oost Nederland (op google). Die zitten rond Hengelo/Enschede/Haaksbergen. Of welke oost bedoel je (Nijmegen is ook in het oosten ;))
Avatar gebruiker
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
 
Berichten: 17747
Geregistreerd: 12 jun 2006, 07:52
Woonplaats: Klootklapperbroek

Berichtdoor oek » 18 apr 2013, 23:04

Wat ik dus eigenlijk zoek is iemand/bedrijf die de yamaha nog eens goed kan nalopen en fijn lopend maakt.Qua afstand is het oosten zo ook twente en nijmegen allemaal prima.
Als ik een km of 100 moet rijden vanaf zutphen ook niet zo'n probleem.
Denk zelf dat ik gezien de grote van dit forum wat meer kans maak als het oosterlijke forum.
oek
Aan het inrijden
Aan het inrijden
 
Berichten: 37
Geregistreerd: 04 aug 2012, 19:07

Berichtdoor oek » 21 apr 2013, 17:00

Het was lekker weer vandaag dus maar een flinke rit gemaakt.
Brommer liep prima en ging toch eigenlijk vrij makkelijk naar de 55
Maar tiktiktik gauw koppeling in tsja een warmloper.
Dus even laten afkoelen en rustig naar huis.
Boven de uitlaatpoort zit een tekening.
Wil dan toch direct maar een ander cilinderset gaan regelen.
Is aluminium het beste?-ook tegen warmloper begreep ik-
Welk te verkrijgen set raden jullie aan,tevens om wat meer snelheid te krijgen.
oek
Aan het inrijden
Aan het inrijden
 
Berichten: 37
Geregistreerd: 04 aug 2012, 19:07

Berichtdoor the_destroyers » 21 apr 2013, 17:15

Tsja, met een orri cilinder met de juiste afstelling en ontsteking goed gesteld etc etc zou je normaal geen warmloper mogen krijgen ;)
Maar als je voor een aluminiumcilinder gaat, dan best voor een ajh. Rijden een heleboel mensen hier op het forum ook mee...
Maar met de verkeerde afstelling krijg je die ook warm ;)
Avatar gebruiker
the_destroyers
5000km gereden
5000km gereden
 
Berichten: 6744
Geregistreerd: 14 jan 2010, 20:35
Woonplaats: gent

Berichtdoor oek » 21 apr 2013, 17:23

the_destroyers schreef:Tsja, met een orri cilinder met de juiste afstelling en ontsteking goed gesteld etc etc zou je normaal geen warmloper mogen krijgen ;)
Maar als je voor een aluminiumcilinder gaat, dan best voor een ajh. Rijden een heleboel mensen hier op het forum ook mee...
Maar met de verkeerde afstelling krijg je die ook warm ;)

Zijn deze cilindersets nog nieuw te koop?
En ik ga dan eerst toch de ontsteking nog maar eens keer geheel nakijken.
Moet er trouwens wel bij vermelden dat ik de nieuwe zuiger die bij het f5b set zat in mijne oude 2f2 cilinder heb geplaatst.
Achteraf niet zo slim denk ik.
oek
Aan het inrijden
Aan het inrijden
 
Berichten: 37
Geregistreerd: 04 aug 2012, 19:07

Berichtdoor oek » 21 apr 2013, 18:52

Inmiddels al wat aanbieders gevonden met aluminium cilindersets(60cc)
Is er nog verschil in kwaliteit in AJH en athena cilindersets?
oek
Aan het inrijden
Aan het inrijden
 
Berichten: 37
Geregistreerd: 04 aug 2012, 19:07

Berichtdoor the_destroyers » 21 apr 2013, 19:26

oek schreef:
the_destroyers schreef:Tsja, met een orri cilinder met de juiste afstelling en ontsteking goed gesteld etc etc zou je normaal geen warmloper mogen krijgen ;)
Maar als je voor een aluminiumcilinder gaat, dan best voor een ajh. Rijden een heleboel mensen hier op het forum ook mee...
Maar met de verkeerde afstelling krijg je die ook warm ;)

Zijn deze cilindersets nog nieuw te koop?
En ik ga dan eerst toch de ontsteking nog maar eens keer geheel nakijken.
Moet er trouwens wel bij vermelden dat ik de nieuwe zuiger die bij het f5b set zat in mijne oude 2f2 cilinder heb geplaatst.
Achteraf niet zo slim denk ik.


Tuurlijk, ajh wel ja. Andere weet ik niet.
Das idd niet al te slim en zeker ontsteking checken ;)
Avatar gebruiker
the_destroyers
5000km gereden
5000km gereden
 
Berichten: 6744
Geregistreerd: 14 jan 2010, 20:35
Woonplaats: gent

Berichtdoor sobw in opbouw » 21 apr 2013, 21:05

oek schreef:
the_destroyers schreef:Tsja, met een orri cilinder met de juiste afstelling en ontsteking goed gesteld etc etc zou je normaal geen warmloper mogen krijgen ;)
Maar als je voor een aluminiumcilinder gaat, dan best voor een ajh. Rijden een heleboel mensen hier op het forum ook mee...
Maar met de verkeerde afstelling krijg je die ook warm ;)

Zijn deze cilindersets nog nieuw te koop?
En ik ga dan eerst toch de ontsteking nog maar eens keer geheel nakijken.
Moet er trouwens wel bij vermelden dat ik de nieuwe zuiger die bij het f5b set zat in mijne oude 2f2 cilinder heb geplaatst.
Achteraf niet zo slim denk ik.


zeer waarschijnlijk te weinig zuiger speling gehad!
sobw in opbouw
100km gereden
100km gereden
 
Berichten: 108
Geregistreerd: 08 dec 2012, 19:39

VorigeVolgende

Keer terug naar Tuning

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten