Cillinder tuning

Opvoeren en modificeren van de FS1
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

jaja! de buitenkant van de piston, onderaan, zoals hij effe in een potloodscherper zou gezeten hebben...

en zolang tot de onderste rand (waar het meeste weg is dan) nog de helft zo dik is als ie was..
when men were men, and helmets were for divers
jonnotje
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1983
Lid geworden op: 27 mei 2007, 11:34
Locatie: Tuitjenhorn
Contacteer:

Bericht door jonnotje »

Afbeelding dat idee dus? en het ''Vlak'' wat ''Schuin'' word in totaal 2 mm maken?

en moet dat eigelijk ook helemaal rondom gebeuren dan?
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

yep, dat is het.. rondom en één à twee mm's hoog
when men were men, and helmets were for divers
jonnotje
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1983
Lid geworden op: 27 mei 2007, 11:34
Locatie: Tuitjenhorn
Contacteer:

Bericht door jonnotje »

dan gaan je spoel/ uitlaat poort ook eerder open? maakt dat niet uit dan?

en ik was gister bij een grote brommer winkel, waar ik vroeg naar zwaardere koppelings veren, die hadden ze wel, maar ze zijden dat het beter was om m'n koppelings huis uit te laten draaien zodat er 3 platen in passen... 45 euro zijden ze.. zal ik dat laten doen? dan ben ik wle van dat gezeik met strakkere veren enzo af? :?
occ1s
1250km gereden
1250km gereden
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jun 2007, 10:56

Bericht door occ1s »

wat moet je aan je cilinder vijlen om het sneller op te laten trekken bij lage toeren, dus onderin wat meer kracht?
mpro09
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 14285
Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bericht door mpro09 »

jonnotje schreef:dan gaan je spoel/ uitlaat poort ook eerder open? maakt dat niet uit dan?

en ik was gister bij een grote brommer winkel, waar ik vroeg naar zwaardere koppelings veren, die hadden ze wel, maar ze zijden dat het beter was om m'n koppelings huis uit te laten draaien zodat er 3 platen in passen... 45 euro zijden ze.. zal ik dat laten doen? dan ben ik wle van dat gezeik met strakkere veren enzo af? :?


zou kunnen maar dan moet je er wel rekeing mee houden dat je een xtra gevoerde en een extra stalen plaat nodig hebt om het te laten werken en als het mislukt ben je je koppelings huis kwijt

ik denk dat als je gewoon je nieuwe platen erin zet dat ie het dan ook gewoon moet doen hoor
ff ter voorbeeld ik rijd met een 5bak met orri fs1 cil, orri hd kop en een homoet en een standaard koppeling
en hij trekt het prima :D
jonnotje
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1983
Lid geworden op: 27 mei 2007, 11:34
Locatie: Tuitjenhorn
Contacteer:

Bericht door jonnotje »

okee, naja dan zet ik me nieuwe platen er gewoon in, ik heb me veren pas al vervangen... dus die doe ik er gewoon weer in
occ1s
1250km gereden
1250km gereden
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jun 2007, 10:56

Bericht door occ1s »

wie hoorde ik ook alweer over een extra tussenplaat? ipv 1 dus 2.. :S hoorde dat ie m dan beter pakte toch?
edje

Bericht door edje »

jep extra stalen plaat er in. dan heb je wat meer druk op je veren :wink:
jonnotje
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1983
Lid geworden op: 27 mei 2007, 11:34
Locatie: Tuitjenhorn
Contacteer:

Bericht door jonnotje »

maarr dan raakt je krukas volgends mij uit balens... sinds een vriend van me dat ehefd gedaan(ik hbe het zelf ook) trilt me brommer een stuk meer....
edje

Bericht door edje »

waarom zou je krukas in onbalans raken :P . zon plaat is gewoon symetrisch, als hij dus draait is hij in balans :wink:
ginofs1
Tombo is mijn testpiloot
Tombo is mijn testpiloot
Berichten: 14483
Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
Locatie: hilversum

Bericht door ginofs1 »

je moet gewoon bij 50 cc , de RD80 veertjes kopen en je bent van de slippende koppeling af.
dat zijn die paarse veertjes, deze zijn net even zwaarder en passen gewoon op onze fs1tjes
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
dijkie
100km gereden
100km gereden
Berichten: 215
Lid geworden op: 21 jan 2007, 12:47
Locatie: Werkendam

Bericht door dijkie »

Normaal zijn de veren 34mm lang + gebruikte veertjes 32mm lang achter het veertje een ringetje liggen en dan een schroef dus een extra ring er tussen.
probeer het dan maar eens!
koppeling worm opnieuw afstellen kabel helemaal slap draaien schroefje aan draaien van de koppeling tegen de stift kwart slagje uit moertje aan draaien kabel af stellen
Jongens veel suc-6 er mee
gr VDT
Plaats reactie