Pagina 2 van 3

Geplaatst: 21 okt 2007, 19:50
door harmen251
@sam ik heb ook de piston onderaan bijgevijlt en dat verlengt de levensduur echt wel.

ook zijn er mensen die met een puntslag 3 puntjes in hun piston slaan om olie mee tenemen, en dit langs de uitlaatpoort omdat de cilinder daar het gevoeligst is

Geplaatst: 21 okt 2007, 21:15
door YamaSam
da's op zich geen kwaad idee idd :wink:

Geplaatst: 22 okt 2007, 17:34
door edje
bij racers halen ze volgens mij wel eens een paar mm matereaal weg op de plek waar de zuigerpen door de zuiger gaat. dit omdat hij daar snel vastloopt :wink:

Geplaatst: 22 okt 2007, 18:48
door YamaSam
qua pistons zou ik es willen experimenteren met uitdraaien,
op die oude filmpjes zie je ze dat ook steeds doen..

en dan hopen dat' materiaal nu beter is als toen eigenlijk

Geplaatst: 22 okt 2007, 23:02
door Hans W
krijg je dan niet het probleem dat hij het lager kapot rammelt?

Geplaatst: 23 okt 2007, 11:03
door YamaSam
hij mag niet té licht worden natuurlijk,
maar qua lagering en speling blijft alles gelijk,
er beweegt enkel minder massa over en weer..

't jammerlijke is dat wanneer het te dun is en effectief breekt,
je cylinder naar de botten is en je je blok kan openzwieren op zoek naar de brokstukken...

Geplaatst: 23 okt 2007, 11:54
door Tombo
Zoiets zou ik wel alleen doen bij een redelijk merk zuiger, niet bij die chingpangpon 10 euro china zuigers :P je weet nooit wat die chinezen voor materiaal erin stoppen :P

Geplaatst: 25 okt 2007, 22:54
door ginofs1
heeren een zuiger is nier rond.
meet hem maar op met een micrometer en je zal zien dat hij ovaal is.
met een slagpen een paar center in je zuiger slaan kan je maar beter niet doen,
om het centerpuntje ontstaat een verdikking(het materiaal moet ergens heen).
je kan dit wel met een boortje doen.
maar beter is het om een paar kleine gaatjes door de zuiger heen te booren.
een links en rechts naast de uitlaat poort 10 mm onder de veertjes.
gr gino

Geplaatst: 25 okt 2007, 23:27
door Handyman
Ik scheur meestal een paar fijne groeven van boven naar beneden over de zuiger.
Hoe doe je dat ?

* Te kleine sproeier ;
* Te warme bougie ;
* Zonder olie rijden.

Dat is pas spontane zuigertuning ! :D

( Rijdt er trouwens niet beter van...)

Geplaatst: 26 okt 2007, 09:10
door YamaSam
ginofs1 schreef:heeren een zuiger is nier rond.
meet hem maar op met een micrometer en je zal zien dat hij ovaal is.
met een slagpen een paar center in je zuiger slaan kan je maar beter niet doen,
om het centerpuntje ontstaat een verdikking(het materiaal moet ergens heen).
je kan dit wel met een boortje doen.
maar beter is het om een paar kleine gaatjes door de zuiger heen te booren.
een links en rechts naast de uitlaat poort 10 mm onder de veertjes.
gr gino

da's een topraad idd

Geplaatst: 26 okt 2007, 12:44
door harmen251
toch zijn er die het doen en die er goed mee rijden. ik zal het allersindsnooit doen

Geplaatst: 26 okt 2007, 13:40
door YamaSam
ginofs1 schreef:om het centerpuntje ontstaat een verdikking(het materiaal moet ergens heen...

dat schuurde ik eraf..
maar nu doe ik dat nietmeer, die schuine kant onderaan de piston doet het net zogoed heb ik de indruk

Geplaatst: 26 okt 2007, 18:33
door jonnotje
YamaSam schreef:
ginofs1 schreef:om het centerpuntje ontstaat een verdikking(het materiaal moet ergens heen...

dat schuurde ik eraf..
maar nu doe ik dat nietmeer, die schuine kant onderaan de piston doet het net zogoed heb ik de indruk


die schuine kant, kun je dat misschien voor mij uitleggen, en waarmee je dat doet.... vijl ofzoiets? "hoe schuin en welke kant op enzo''

Geplaatst: 26 okt 2007, 18:44
door YamaSam
jonnotje schreef:
YamaSam schreef:
ginofs1 schreef:om het centerpuntje ontstaat een verdikking(het materiaal moet ergens heen...

dat schuurde ik eraf..
maar nu doe ik dat nietmeer, die schuine kant onderaan de piston doet het net zogoed heb ik de indruk


die schuine kant, kun je dat misschien voor mij uitleggen, en waarmee je dat doet.... vijl ofzoiets? "hoe schuin en welke kant op enzo''

hiervan beloof ik Harmen al maanden een foto..
als m'n cyl er nog es afgaat zal ik zeker een foto maken,

2mm van de onderste rand, tot op de helft van de dikte, schuin gevijld en gelijk geschuurd..

Geplaatst: 26 okt 2007, 18:46
door jonnotje
welke kant op schuin? kant van de cilinderwand? :roll: