Pagina 1 van 2

erg ver verlopen van hpi ontsteking

Geplaatst: 19 sep 2013, 12:52
door Jeremy
hallo,

ik rij nu op mijn fs1 met hpi binnenrotor ontsteking, alleen doet er nu een probleem voor dat de
ontsteking erg ver gaat verlopen. dus ik kan de fs1 met deze ontsteking niet mooi aan het lopen krijgen.

als ik gas terug neem gaat die dokken in het blok. heb al minder voorontsteking geven van 3.5 in kleine stappen naar 2 maar hij blijft het doen.

wil met de hpi lange afstanden gaan rijden maar het moet wel heel blijven. niet dat die alleen fijn rijdt hoog in toeren of laag in toeren.
weet iemand wat ik nog kan proberen?

of is een pvl ontsteking alleen de uitkomst?

gr. jeremy

Geplaatst: 19 sep 2013, 23:40
door fs-ael
Wat bedoel je met dokken ?

Op constante snelheid, loopt de motor idd wat onrustiger met een Hpi.
Het is dan ook een ''race'' ontsteking.

Hpi verkoop ook een schijf die je als extra gewicht op het vliegwieltje kan monteren.
De snelle gasreactie is dan wel minder natuurlijk :lol:

Afbeelding

Geplaatst: 20 sep 2013, 10:09
door Jeremy
met dokken bedoel ik dat als ik het gas los laat en dat gaat de krukas zeg maar terug slaan als of de ontsteking dan tevroeg staat maar dat is niet zo. in iedergeval zo voelt het.

waar kun je die schijf kopen dan? of wat zijn de afmetingen dan kan ik er misschien zelf wel 1 maken.

Geplaatst: 20 sep 2013, 23:26
door 2taktdirk
ik snap je niet helemaal? leg eens beter uit.

Je kan beter een buitenrotor kokusan pas maken op de fs1,is wel wat werk maar ik heb het er op gebouwd en en op 1,8mm gezet zonder curve en geen probleem weer gehad met de ontsteking.

Met gewicht in het vliegwiel draait het mooier ,die binnen rotor is mooi voor een racer maar op straat is het niet de beste oplossing.

Geplaatst: 21 sep 2013, 10:52
door Jeremy
als ik het gas los laat dan voel ik dat de krukas telkens een klap krijgt.
weetniet hoe ik het beter uit moet leggen.

maar ik zal wel gaan experimenteren met de binnenrotor verzwaren.

gr.jeremy

Geplaatst: 23 sep 2013, 21:18
door marco
Heb je geen speling op je krukaslagers?

Geplaatst: 24 sep 2013, 16:27
door Wiking
heb je je 2mm voorontsteking al op 1,8 gezet?

Geplaatst: 24 sep 2013, 18:17
door marco
Wiking schreef:heb je je 2mm voorontsteking al op 1,8 gezet?


1,8 is wel laat voor een hpi.

Geplaatst: 24 sep 2013, 18:34
door Wiking
ohja ff niet goed gelezen dacht even dat het om punten ging duh..... typisch gevalletje melk horen koken maar niet weten waar de tepel hangt :?

Geplaatst: 24 sep 2013, 21:41
door ginofs1
Op een standaard brommer die + - 8000 rpm haalt heeft een hpi geen zin.
Sterker nog dan raad ik het af.
Een CDI ontsteking is dan de goede beslissing.
De curve van een standaard HPI gaat pas werken boven de 8000rpm.
Als je deze dus op 3 tot 4 mm voor zet staat hij veels te vroeg voor een brom met max 8000 rpm, hij buigt pas na de + - 8000 rpm af en bij de 14000 rpm staat hij op het bdp.
Dus van de 8000 tot 14000 gaat hij pas winst geven.
En als je het niet gelooft het is toch zo :lol:
Gr gino

Geplaatst: 24 sep 2013, 21:49
door ginofs1
de meeste PVL ontstekingen hebben geen curve deze zijn dus star.
deze kan je wel op 1.8 tot 2.0 zetten en gebruiken.
je accu word dan niet geladen :wink:

Geplaatst: 27 sep 2013, 10:05
door Jeremy
hallo,
ik was bezig met de hpi op de ajh cilinder waar we mee bezig waren om te tunen.
geloof je wel gino.

vraagje ik heb een idee om een 70cc polini DT cilinder op het fs1 blok temaken en die nog tegaan tunen, is daar winst uit tehalen of absoluut niet. mijn vader wil dit gelukkig finacieren als de forumleden zeggen dat er wel vermogen winst uit tehalen is en haalbaar is.

ben benieuwd wat jullie er van vinden dan.
als ik er mee ga beginnen samen met mijn vader dan houdt ik jullie op de hoogte.

gr.jeremy

Geplaatst: 27 sep 2013, 10:57
door Jeti
Was er niet iets met de lichtkoeling van RD/DT cilinders, omdat die meer recht op het blok staan en FS1 meer naar voren?
Staat me iets van bij ooit opgevangen te hebben.

Of past het gewoon niet met de bevestiging?

En anders lijkt het me dat wel meer mensen dat zouden hebben.

Marc, realobsession, had laatst een aangepaste snelle Puch cilinder te koop. Misschien is dat iets voor je. Stuur hem anders even een pb.

Geplaatst: 27 sep 2013, 12:48
door Jeremy
ohw okay daar kan je best gelijk in hebben.

het is een winter project en ik moet zeker weten wat ik wil zegt mijn vader voordat hij er geld in stopt en hij zei het moet natuurlijk niet teduur worden haha


wat is het voordeel om een puch cilinder erop temaken?

Geplaatst: 27 sep 2013, 13:33
door NIX
Spoelpoorten sluiten totaal niet aan.