erg ver verlopen van hpi ontsteking

Opvoeren en modificeren van de FS1

erg ver verlopen van hpi ontsteking

Berichtdoor Jeremy » 19 sep 2013, 11:52

hallo,

ik rij nu op mijn fs1 met hpi binnenrotor ontsteking, alleen doet er nu een probleem voor dat de
ontsteking erg ver gaat verlopen. dus ik kan de fs1 met deze ontsteking niet mooi aan het lopen krijgen.

als ik gas terug neem gaat die dokken in het blok. heb al minder voorontsteking geven van 3.5 in kleine stappen naar 2 maar hij blijft het doen.

wil met de hpi lange afstanden gaan rijden maar het moet wel heel blijven. niet dat die alleen fijn rijdt hoog in toeren of laag in toeren.
weet iemand wat ik nog kan proberen?

of is een pvl ontsteking alleen de uitkomst?

gr. jeremy
Jeremy
Aan het inrijden
Aan het inrijden
 
Berichten: 45
Geregistreerd: 26 jul 2013, 18:17
Woonplaats: Almelo

Berichtdoor fs-ael » 19 sep 2013, 22:40

Wat bedoel je met dokken ?

Op constante snelheid, loopt de motor idd wat onrustiger met een Hpi.
Het is dan ook een ''race'' ontsteking.

Hpi verkoop ook een schijf die je als extra gewicht op het vliegwieltje kan monteren.
De snelle gasreactie is dan wel minder natuurlijk :lol:

Image
https://myalbum.com/album/hNgVC9yA10T8" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar gebruiker
fs-ael
2000km gereden
2000km gereden
 
Berichten: 2125
Geregistreerd: 17 jun 2006, 20:02
Woonplaats: Andel / Ael

Berichtdoor Jeremy » 20 sep 2013, 09:09

met dokken bedoel ik dat als ik het gas los laat en dat gaat de krukas zeg maar terug slaan als of de ontsteking dan tevroeg staat maar dat is niet zo. in iedergeval zo voelt het.

waar kun je die schijf kopen dan? of wat zijn de afmetingen dan kan ik er misschien zelf wel 1 maken.
Jeremy
Aan het inrijden
Aan het inrijden
 
Berichten: 45
Geregistreerd: 26 jul 2013, 18:17
Woonplaats: Almelo

Berichtdoor 2taktdirk » 20 sep 2013, 22:26

ik snap je niet helemaal? leg eens beter uit.

Je kan beter een buitenrotor kokusan pas maken op de fs1,is wel wat werk maar ik heb het er op gebouwd en en op 1,8mm gezet zonder curve en geen probleem weer gehad met de ontsteking.

Met gewicht in het vliegwiel draait het mooier ,die binnen rotor is mooi voor een racer maar op straat is het niet de beste oplossing.
2taktdirk
100km gereden
100km gereden
 
Berichten: 157
Geregistreerd: 29 jul 2008, 16:34
Woonplaats: Holwierde

Berichtdoor Jeremy » 21 sep 2013, 09:52

als ik het gas los laat dan voel ik dat de krukas telkens een klap krijgt.
weetniet hoe ik het beter uit moet leggen.

maar ik zal wel gaan experimenteren met de binnenrotor verzwaren.

gr.jeremy
Jeremy
Aan het inrijden
Aan het inrijden
 
Berichten: 45
Geregistreerd: 26 jul 2013, 18:17
Woonplaats: Almelo

Berichtdoor marco » 23 sep 2013, 20:18

Heb je geen speling op je krukaslagers?
Yamaha Sheriff 1981
Avatar gebruiker
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
 
Berichten: 22876
Geregistreerd: 25 feb 2007, 16:56
Woonplaats: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Berichtdoor Wiking » 24 sep 2013, 15:27

heb je je 2mm voorontsteking al op 1,8 gezet?
Avatar gebruiker
Wiking
500km gereden
500km gereden
 
Berichten: 597
Geregistreerd: 25 jul 2013, 23:51
Woonplaats: Oudenbosch

Berichtdoor marco » 24 sep 2013, 17:17

Wiking schreef:heb je je 2mm voorontsteking al op 1,8 gezet?


1,8 is wel laat voor een hpi.
Yamaha Sheriff 1981
Avatar gebruiker
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
 
Berichten: 22876
Geregistreerd: 25 feb 2007, 16:56
Woonplaats: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Berichtdoor Wiking » 24 sep 2013, 17:34

ohja ff niet goed gelezen dacht even dat het om punten ging duh..... typisch gevalletje melk horen koken maar niet weten waar de tepel hangt :?
Avatar gebruiker
Wiking
500km gereden
500km gereden
 
Berichten: 597
Geregistreerd: 25 jul 2013, 23:51
Woonplaats: Oudenbosch

Berichtdoor ginofs1 » 24 sep 2013, 20:41

Op een standaard brommer die + - 8000 rpm haalt heeft een hpi geen zin.
Sterker nog dan raad ik het af.
Een CDI ontsteking is dan de goede beslissing.
De curve van een standaard HPI gaat pas werken boven de 8000rpm.
Als je deze dus op 3 tot 4 mm voor zet staat hij veels te vroeg voor een brom met max 8000 rpm, hij buigt pas na de + - 8000 rpm af en bij de 14000 rpm staat hij op het bdp.
Dus van de 8000 tot 14000 gaat hij pas winst geven.
En als je het niet gelooft het is toch zo :lol:
Gr gino
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/
Avatar gebruiker
ginofs1
Tombo is mijn testpiloot
Tombo is mijn testpiloot
 
Berichten: 14486
Geregistreerd: 27 dec 2006, 11:58
Woonplaats: hilversum

Berichtdoor ginofs1 » 24 sep 2013, 20:49

de meeste PVL ontstekingen hebben geen curve deze zijn dus star.
deze kan je wel op 1.8 tot 2.0 zetten en gebruiken.
je accu word dan niet geladen :wink:
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/
Avatar gebruiker
ginofs1
Tombo is mijn testpiloot
Tombo is mijn testpiloot
 
Berichten: 14486
Geregistreerd: 27 dec 2006, 11:58
Woonplaats: hilversum

Berichtdoor Jeremy » 27 sep 2013, 09:05

hallo,
ik was bezig met de hpi op de ajh cilinder waar we mee bezig waren om te tunen.
geloof je wel gino.

vraagje ik heb een idee om een 70cc polini DT cilinder op het fs1 blok temaken en die nog tegaan tunen, is daar winst uit tehalen of absoluut niet. mijn vader wil dit gelukkig finacieren als de forumleden zeggen dat er wel vermogen winst uit tehalen is en haalbaar is.

ben benieuwd wat jullie er van vinden dan.
als ik er mee ga beginnen samen met mijn vader dan houdt ik jullie op de hoogte.

gr.jeremy
Jeremy
Aan het inrijden
Aan het inrijden
 
Berichten: 45
Geregistreerd: 26 jul 2013, 18:17
Woonplaats: Almelo

Berichtdoor Jeti » 27 sep 2013, 09:57

Was er niet iets met de lichtkoeling van RD/DT cilinders, omdat die meer recht op het blok staan en FS1 meer naar voren?
Staat me iets van bij ooit opgevangen te hebben.

Of past het gewoon niet met de bevestiging?

En anders lijkt het me dat wel meer mensen dat zouden hebben.

Marc, realobsession, had laatst een aangepaste snelle Puch cilinder te koop. Misschien is dat iets voor je. Stuur hem anders even een pb.
Avatar gebruiker
Jeti
17500km gereden
17500km gereden
 
Berichten: 19339
Geregistreerd: 10 aug 2008, 15:05
Woonplaats: Edam

Berichtdoor Jeremy » 27 sep 2013, 11:48

ohw okay daar kan je best gelijk in hebben.

het is een winter project en ik moet zeker weten wat ik wil zegt mijn vader voordat hij er geld in stopt en hij zei het moet natuurlijk niet teduur worden haha


wat is het voordeel om een puch cilinder erop temaken?
Jeremy
Aan het inrijden
Aan het inrijden
 
Berichten: 45
Geregistreerd: 26 jul 2013, 18:17
Woonplaats: Almelo

Berichtdoor NIX » 27 sep 2013, 12:33

Spoelpoorten sluiten totaal niet aan.
Kijk eerst even in de FAQ.
Avatar gebruiker
NIX
10000km gereden
10000km gereden
 
Berichten: 10230
Geregistreerd: 25 nov 2009, 15:46
Woonplaats: Milsbeek

Volgende

Keer terug naar Tuning

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten

cron