Pagina 1 van 6

fs1 50cc 100km/u

Geplaatst: 08 okt 2013, 23:46
door Giejoom
hoi,

ik heb een doel gesteld om de 100 op de gps te halen met een 50cc cilindertje. heeft iemand toevallg nog tips voor mij?
setup tot nu toe:
50cc spoelpoorten+uitlaatpoort uitgeveild
standaard homoet pijp
16mm carb
aangepaste ori schijf

ik ben van plan tandwielverhouding 15/40 erop te leggen, is dit niet te zwaar?
en zijn er nog andere dingen die ik het best zou kunnen aanpassen?

Geplaatst: 09 okt 2013, 00:15
door Giejoom
blokje staat nu nog in de schuur van bob, hoop mijn fs1 in de herfstvakantie weer helemaal op te bouwen. is het uberhaupt mogelijk om van 'standaard' spullen 100 te halen? dus geen op maat gemaakte pijp of hpi ofzo

Geplaatst: 09 okt 2013, 13:31
door hans.m
Giejoom schreef:blokje staat nu nog in de schuur van bob, hoop mijn fs1 in de herfstvakantie weer helemaal op te bouwen. is het uberhaupt mogelijk om van 'standaard' spullen 100 te halen? dus geen op maat gemaakte pijp of hpi ofzo

spreken we hier over een 5bak of 4bak. 4bak is uitgesloten.

Geplaatst: 09 okt 2013, 13:59
door Tombo
Dat zou ik niet zo snel zeggen ;)
Het is alleen niet makkelijk.
Sam heeft de 100 km/h volgens mij gehaald met een 4-bak, en tijdens de meeting eind augustus heb ik met een Engelse FS1, met 4-bak en een snelle FS1 pijp (geen Homoet) gereden. Die reed dus wel echt 100 km/h. Dat was trouwens wel een 43mm bedenk ik me net...

Maar als leek is het vrij lastig.
Het is opzich wel mogelijk; cilinder goed bewerken (dus niet lukraak je poorten groter maken), juiste zuigerspeling, goede cilinderkop, CDI ontsteking, fatsoenlijke uitlaat etc.
Maar lukraak wat spullen standaard spullen monteren gaat 'm niet worden

Geplaatst: 09 okt 2013, 14:11
door fs1man
Ik denk het ook niet met de standaard onderdelen gaat een 4 bak maar ook geen 5 bak 100 km/u lopen.
ik denk dat je toch bij Gino terecht komt maar dan is het niet meer met standaard spullen denk ik.
maar waarom wil je zo hard met een fs1 ben je levensmoe?
dan kun je beter een TZR kopen die kun je wel vrij simpel 100 laten lopen deze zijn er qua frame en remmen
en ook het motortje wat beter op berekend.
nadeel is wel dat de politie meer aandacht heeft voor een TZR dan voor een fs1.

Geplaatst: 09 okt 2013, 14:34
door NIX
Vroeger liepen ze allemaal 130 in de 3. Gewoon een ouwe FS1 ophalen, dus.

Geplaatst: 09 okt 2013, 14:52
door hans.m
Tombo schreef:Dat zou ik niet zo snel zeggen ;)
Het is alleen niet makkelijk.
Sam heeft de 100 km/h volgens mij gehaald met een 4-bak, en tijdens de meeting eind augustus heb ik met een Engelse FS1, met 4-bak en een snelle FS1 pijp (geen Homoet) gereden. Die reed dus wel echt 100 km/h. Dat was trouwens wel een 43mm bedenk ik me net...

Maar als leek is het vrij lastig.
Het is opzich wel mogelijk; cilinder goed bewerken (dus niet lukraak je poorten groter maken), juiste zuigerspeling, goede cilinderkop, CDI ontsteking, fatsoenlijke uitlaat etc.
Maar lukraak wat spullen standaard spullen monteren gaat 'm niet worden

Ja Sam,... Dat blokje was dan ook geen standaard blokje meer en die cilinder ook niet. Het is mogelijk, maar laten we zeggen voor een beperkte groep en dat het niet direct lukt met wat spullen te monteren van een webshop en even aan je cilinder wat te vijlen.

Geplaatst: 09 okt 2013, 15:48
door fs1man
NIX schreef:Vroeger liepen ze allemaal 130 in de 3. Gewoon een ouwe FS1 ophalen, dus.


Mja maar in de 4 vielen ze terug naar 65 :lol: was toen wel blij met trapper kon ik mooi bij fietsen :wink:

Re: fs1 50cc 100km/u

Geplaatst: 09 okt 2013, 21:19
door marco
Giejoom schreef:ik ben van plan tandwielverhouding 15/40 erop te leggen, is dit niet te zwaar?


Dat is wel beetje te zwaar voor een 50cc.

Geplaatst: 10 okt 2013, 11:38
door Giejoom
Ik ben niet levensmoe, voor de duidelijkheid;) maar het lijkt me een leuk projectje om eens te kijken wat ie doen. Ik heb de cilinder laten tunen door minne postma, als ikbhet blokje terug heb zal ik de cilinderkop opsturen naar gino om af te vlakken, wat doet een bellymoet qua topsnelheid? En die 100 zou ik niet durven te rijden maar op de bank kan hij wel eens getest worden;)

Geplaatst: 10 okt 2013, 13:37
door NIX

Geplaatst: 21 okt 2013, 15:04
door Giejoom
Ik haalde gisteren net niet de 75 in zen 3 (op de klok) dus dat wordt nog eventjes doorwerken om de 100 te halen. Misschien haalt ie het wel als een lichter persoon op de fs1 zit;) even kijken wat er gebeurd als de cilinderkop wat afgevlakt wordt.

Geplaatst: 21 okt 2013, 17:32
door marco
Wat haalt die in zn 4??

Geplaatst: 21 okt 2013, 17:36
door wietsefs1
Koop een kuip, bij die snelheden is dat een goeie investering.

100 Km/uur moet toch redelijk goed te doen zijn.

Geplaatst: 21 okt 2013, 17:51
door ginofs1
Als je te zwaar vertand kom je niet door het gat in de vierde versnelling.
Dat zal zijn probleem zijn.
Een van de eerste dingen waar ik mij in verdiept heb. Dit moet je zoeken in de blowdown, meer zeg ik niet
:wink: