Pagina 1 van 2

f5b vs 2ru

Geplaatst: 20 jan 2015, 18:15
door chris van riel
Als je een f5b monteerd, welk verschil merk je dan tov van een 2ru?
Ik had gelezen dat een f5b wat grotere spoelpoorten heeft.

Ik wil graag mijn brommer wat harder laten optrekken zonder dat de topsnelheid extreem toeneemt of ik extreme toeren draai op lage snelheid.
Ik heb al een snelle schijf, snelle uitlaat, versterkte koppeling, en 16mm carb, hogedruk kopje van gino komt over enkele weken.
Zou een f5b ook een goede aanpassing wezen?

Re: f5b vs 2ru

Geplaatst: 20 jan 2015, 18:18
door hans.m
viewtopic.php?f=6&t=5150
dit is de faq en hier staat alles over de cilinders.
Heb zelf een 2ru cilinder, geen idee of het verschil met een F5B enorm groot is..

Re: f5b vs 2ru

Geplaatst: 20 jan 2015, 18:23
door NIX
Vijl de uitlaatpoort 3mm hoger. Staat in de FAQ uitgelegd. Hoe hard loopt ie nu?

Re: f5b vs 2ru

Geplaatst: 20 jan 2015, 18:41
door chris van riel
Hans, ik heb de faq al gelezen, daardoor is deze vraag ook ontstaan.
Nix, de brommer loopt nu ongeveer 70 op de teller, wat zou het resultaat ongeveer moeten zijn na het veilen? Wat ga ik dan ongeveer merken bij het optrekken?

Re: f5b vs 2ru

Geplaatst: 20 jan 2015, 19:10
door NIX
Hij zal tot de 75 gaan en veel vlotter optrekken. Zeker met een opmaatkopje erbij. Hij zal in het middentoerengebied nog steeds vermogen hebben, dus veel beter te rijden dan een FS1 cilinder. Een standaard lage cilinder is eigenlijk niet geschikt voor een 16mm en een snelle schijf, dat is teveel.

Re: f5b vs 2ru

Geplaatst: 20 jan 2015, 19:27
door marco
Eerst een opmaatkopje laten maken en daarna een andere cilinder monteren lijkt mij niet zo slim.

Re: f5b vs 2ru

Geplaatst: 20 jan 2015, 21:50
door ginofs1
hoi chris van riel.
ben jij de gene die via john een cilinder en kop hier heeft laten afleveren?

Re: f5b vs 2ru

Geplaatst: 21 jan 2015, 09:46
door chris van riel
hoi gino, nee ik heb nog niks opgestuurd! moet van hemzelf of iemand anders wezen.
, marco. zijn alle cilinders niet even hoog dan?

Re: f5b vs 2ru

Geplaatst: 21 jan 2015, 09:46
door NIX
Nee. Ook de ori niet en in zuigers zit ook verschil.

Re: f5b vs 2ru

Geplaatst: 21 jan 2015, 09:52
door chris van riel
ohw handig om te weten! was er eigenlijk van uit gegaan dat t allemaal gelijk is, hoe herken ik een ori f5b, en zijn die nog een beetje goed verkrijgbaar? er is zoveel imi, en ander spul in de rondte dat ik er niks meer van snap.

Re: f5b vs 2ru

Geplaatst: 21 jan 2015, 10:06
door NIX
Staat in de cilinderFAQ. Mijn advies: doe met je huidige cilinder wat ik hierboven adviseerde, lever je blok/brommer bij Gino af voor een opmaatkopje en hou de boel heel. Geld wegsmijten kan altijd nog. Deze setup kan jaren mee en als het een keer versleten raakt is een opboorbeurt naar de volgende overmaat genoeg om hem weer helemaal fris te maken. Ik zie de meeste mensen allemaal gekke toeren uithalen, dure zooi kopen, kloten met HPI's en vervolgens rij ik ze met versleten zooi die met een ijzerzaag en rattestaart bewerkt is, voorbij. Maar je mag het zelf weten, uiteraard.

Re: f5b vs 2ru

Geplaatst: 22 jan 2015, 06:42
door chris van riel
Natuurlijk wil ik de boel niet vernaggelen. Anders had ik allang geprobeerd de veil in de cilinder gezet, of had het blokje al ik de vuilnisbak liggen. Maar ik ga pas iets doen wanneer ik er op vertrouw dat het goed gaat. Daarom zou ik liever een andere cilinder monteren dan aan mijn huidige cilinder te gaan beunen.
Maar zal het eens proberen als ik aan geschikt gereedschap kan komen ;)

Re: f5b vs 2ru

Geplaatst: 22 jan 2015, 17:56
door NIX
Er kan weinig mis gaan en een dikke rattestaart koop je bij de ijzerhandel of DHZ. Een F5B verprutsen is net zo erg als een 2RU. Het is helemaal beschreven hoe het moet. Als je iets niet begrijpt mag je het gerust vragen. Ik doe alleen lelijk tegen mensen die niet eens in de FAQ kijken.

Re: f5b vs 2ru

Geplaatst: 23 jan 2015, 15:13
door chris van riel
Doe jij dat dan via de uitlaatkant of vanaf de binnenkant van de cilinder?

Re: f5b vs 2ru

Geplaatst: 23 jan 2015, 19:08
door NIX
Hoe wil jij er vanaf de cilinder in komen?