2RU opvoeren

Opvoeren en modificeren van de FS1

2RU opvoeren

Berichtdoor Steijg » 31 dec 2015, 13:27

Beste liefhebbers!

Ik heb mijn 2RU op willen voeren maar het wil niet erg lukken.
Ik heb nu de volgende setup:

60cc, snelle uitlaat (schuine achterkant), 16mm mikuni carb met 90 sproeier, 14:52 tantwielverhouding.

De bougie is chocoladebruin en ook zo der luchtfilter wil hij maar niet harder dan 55kmpu.

Ik heb het wat mensen gevraagd die hier verstand van zouden moeten hebben en met deze setup zou ik als de bliksem moeten gaan.

Wie kan mij helpen want ik ben zet zat op door die opgevoerde snorretjes ingehaald te worden!

Gr.
Steijg
Aan het inrijden
Aan het inrijden
 
Berichten: 15
Geregistreerd: 19 jul 2015, 21:05

Re: 2RU opvoeren

Berichtdoor pee67 » 31 dec 2015, 13:31

Een 90 spoeier? Lijkt mij erg stug, want die zou veel te klein zijn.
Daarnaast denk ik dat je je achtertandwiel even opnieuw moet bekijken,
een 52 atw is wel erg groot (heb ik trouwens ook nog nooit gezien bij een FS1).

en voor de rest staat hier ook nog wel wat leesvoer viewtopic.php?f=6&t=509
Wie naar het verleden kijkt, staat met zijn rug naar de toekomst.
pee67
5000km gereden
5000km gereden
 
Berichten: 5323
Geregistreerd: 06 jun 2007, 10:19
Woonplaats: Mieldere

Re: 2RU opvoeren

Berichtdoor Steijg » 31 dec 2015, 13:40

Excuus, de tandwiel achter is 42.
Ik heb de roterende schijf trouwens ook vervangen door een "snelle".

Dan zit het probleem dus waarschijnlijk in de sproeier.
Fijn! Daar kom ik makkelijk bij.

Toch vreemd dat de bougie er zo netjes uit ziet.

Hebben jullie misschien een idee in welke maten sproeier ik moet denken?
Steijg
Aan het inrijden
Aan het inrijden
 
Berichten: 15
Geregistreerd: 19 jul 2015, 21:05

Re: 2RU opvoeren

Berichtdoor pee67 » 31 dec 2015, 13:49

begin maar met een 180 sproeier.
Zorg er ook voor dat de ontsteking juist staat, want de bougie aflezen en dan bepalen
of de sproeiersetting klopt gaat alleen op als je er 1000000000% zeker van bent
dat je ontsteking juist staat
Wie naar het verleden kijkt, staat met zijn rug naar de toekomst.
pee67
5000km gereden
5000km gereden
 
Berichten: 5323
Geregistreerd: 06 jun 2007, 10:19
Woonplaats: Mieldere

Re: 2RU opvoeren

Berichtdoor Steijg » 31 dec 2015, 15:13

Net een 150 en een 130 geprobeerd.
De 150 verzuipt hij meteen, bij de 130 rijd hij wel maar gaat er niet sneller door.

Misschien toch de inlaat verkeerd afgesteld?
Steijg
Aan het inrijden
Aan het inrijden
 
Berichten: 15
Geregistreerd: 19 jul 2015, 21:05

Re: 2RU opvoeren

Berichtdoor Jeti » 31 dec 2015, 16:58

Vermeld voor de gein eens of je korte of lange, imi of ori sproeiers gebruikt..
Avatar gebruiker
Jeti
17500km gereden
17500km gereden
 
Berichten: 19339
Geregistreerd: 10 aug 2008, 15:05
Woonplaats: Edam

Re: 2RU opvoeren

Berichtdoor NIX » 31 dec 2015, 17:27

En wat voor 60cc cilinder en wat voor kop en wat voor schijf en kijk even lekker in de FAQ of ie goed staat, dat kan ik op afstand niet ruiken. Dat achtertandwiel is waanzinnig. Met 60cc is 14/44 leuk om te beginnen.
Kijk eerst even in de FAQ.
Avatar gebruiker
NIX
10000km gereden
10000km gereden
 
Berichten: 10064
Geregistreerd: 25 nov 2009, 15:46
Woonplaats: Milsbeek

Re: 2RU opvoeren

Berichtdoor ginofs1 » 31 dec 2015, 20:08

misschien een slechte imitatie 60 cc fs1 cilinder van 40 euro? met deze slechte spoelpoorten kan je niets.
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/
Avatar gebruiker
ginofs1
Tombo is mijn testpiloot
Tombo is mijn testpiloot
 
Berichten: 14451
Geregistreerd: 27 dec 2006, 11:58
Woonplaats: hilversum

Re: 2RU opvoeren

Berichtdoor Steijg » 31 dec 2015, 20:17

Het is zo'n 60cc set van jmdb. De sproeiers zijn originele, korte varianten.

Ook als die imitatie cilinders zo slecht zijn, dan zou ik toch wel iets sneller moeten kunnen?

Verder heb ik hem netjes ingereden, goede verbranding en klinkt hij gewoon goed.

Hij gaat gewoon niet harder, haha.
Steijg
Aan het inrijden
Aan het inrijden
 
Berichten: 15
Geregistreerd: 19 jul 2015, 21:05

Re: 2RU opvoeren

Berichtdoor ginofs1 » 01 jan 2016, 13:28

kan je een foto maken van de onderkant van de cilinder. nee een slechte imi gaat niet snel lopen .
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/
Avatar gebruiker
ginofs1
Tombo is mijn testpiloot
Tombo is mijn testpiloot
 
Berichten: 14451
Geregistreerd: 27 dec 2006, 11:58
Woonplaats: hilversum

Re: 2RU opvoeren

Berichtdoor NIX » 01 jan 2016, 13:45

NIX schreef:... en wat voor kop en wat voor schijf en kijk even lekker in de FAQ of ie goed staat, ...
Kijk eerst even in de FAQ.
Avatar gebruiker
NIX
10000km gereden
10000km gereden
 
Berichten: 10064
Geregistreerd: 25 nov 2009, 15:46
Woonplaats: Milsbeek

Re: 2RU opvoeren

Berichtdoor Steijg » 02 jan 2016, 10:41

Dat daar dan toch zo'n verschil in zit!Image

Beste Nix,
De schijf die er in zit is een plastick, witte schijf.
Volgens de mannen can jmpb zou dit de snelke variant moeten zijn. Wat betreft de zuiger zit de zuiger er op die bij de cilinder zat.

https://www.jmpbonderdelen.nl/yamaha-on ... -43mm.html

Alvast bedankt voor de hulp mannen!
Steijg
Aan het inrijden
Aan het inrijden
 
Berichten: 15
Geregistreerd: 19 jul 2015, 21:05

Re: 2RU opvoeren

Berichtdoor NIX » 02 jan 2016, 10:51

Deze cilinder is bijna niet snel te krijgen. 70 max. Vooral de kwaliteit van de spoelpoorten is helemaal prut. Het is zonde dat deze koppen uberhaupt gemaakt worden. Je maakt net zo makkelijk goede cilinders. JMPB had ze nooit moeten inslaan en moet ze eigenlijk niet verkopen. Graag nog een foto van de kop, met name de verbrandingsruimte. De witte schijf is niet snel. Check de FAQ, daar heb ik het allemaal uitgelegd. Cilinders, schijven, opvoeren, alles.
viewtopic.php?f=6&t=5150
viewtopic.php?f=6&t=327
viewtopic.php?f=6&t=509

Wat voor rubber zit er tussen frame en filterbus?
Kijk eerst even in de FAQ.
Avatar gebruiker
NIX
10000km gereden
10000km gereden
 
Berichten: 10064
Geregistreerd: 25 nov 2009, 15:46
Woonplaats: Milsbeek

Re: 2RU opvoeren

Berichtdoor kittop » 02 jan 2016, 17:27

zit de witte rotatie schijf wel op de juiste timing gemonteerd?
Hierdoor "kan" (hoeft natuurlijk niet) de lucht 3x langs de sproeiernaald blazen waardoor deze behoorlijk vet wordt.
Dit kan ook de sproeier "90" verklaren.

De eigenschappen lijken een beetje op de eigenschappen van een DT400 van een maatje die niet fatsoenlijk wilde lopen, maar alles leek te kloppen.
Uiteindelijk zagen we 2 spoelpoorten in de zuiger toen we via de uitlaatspruitstuk het blok in keken.
(m.a.w.) de zuiger zat verkeerd om gemonteerd waardoor de spoeling in het blok niet klopte.
kittop
Aan het inrijden
Aan het inrijden
 
Berichten: 45
Geregistreerd: 22 nov 2015, 11:15

Re: 2RU opvoeren

Berichtdoor Steijg » 04 jan 2016, 11:00

Beste Nix, je uitleg is erg helder. Wat jammer dat deze cilinders dan worden aangebode. Volgens de mannen van jmpb hadden xe er nog geen klachten over gehad.

Ik ga maar eens op zoek naar een andere cilinder en wel een snelle schijf. Kijken wat er dan uit komt.

Alvast bedankt voor de info mannen!
Steijg
Aan het inrijden
Aan het inrijden
 
Berichten: 15
Geregistreerd: 19 jul 2015, 21:05

Volgende

Keer terug naar Tuning

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast