Uitlaten vergeleken

De meest gestelde vragen worden hier beantwoord
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18323
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Re: Uitlaten vergeleken

Bericht door Tombo »

Tom schreef: 12 okt 2023, 22:12 Iemand ervaring met deze?
https://fs1parts.nl/shop/product_info.p ... ts_id=1745
Jammer dat er geen foto van de zijkant is gemaakt. Misschien dat Koppel er meer over kan vertellen? Die is aardig thuis in het assortiment van FS1parts. Voor dat geld lijkt het mij niet dat het een gewone Luhao/Luhac pijp (die dus niet past)
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18323
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Re: Uitlaten vergeleken

Bericht door Tombo »

Ik heb gemaild voor wat meer informatie, ben wel benieuwd namelijk. Dus of het niet gewoon een aangepaste Luhao is en of er toevallig ook een foto van de zijkant is
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18323
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Re: Uitlaten vergeleken

Bericht door Tombo »

En bericht terug. Helaas zonder foto, maar het is wel een andere uitlaat dan de Luhao die overal verkocht wordt
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18323
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Re: Uitlaten vergeleken

Bericht door Tombo »

Ik denk dat ik dezelfde uitlaat heb gevonden bij een andere webshop:
https://www.gpparts.nl/product/11901456 ... -a-quality
NIet alle foto's kloppen volgens mij, maar het lijkt mij om foto 1 en 2 te gaan
Rammmy
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 18
Lid geworden op: 25 mar 2023, 10:26

Re: Uitlaten vergeleken

Bericht door Rammmy »

Is deze ook niet vergelijkbaar ? De felsrand is hier ook aaneengesloten. Bij slechte imitaties zie je een onderbreking.
https://www.mopedrenovering.se/veteranm ... avgas.html
Gebruikersavatar
Dr. Bob
500km gereden
500km gereden
Berichten: 884
Lid geworden op: 23 dec 2010, 20:26
Locatie: Achterhoek

Re: Uitlaten vergeleken

Bericht door Dr. Bob »

699 euro! Koopje..
Niet lullen maar poetsen!
Rammmy
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 18
Lid geworden op: 25 mar 2023, 10:26

Re: Uitlaten vergeleken

Bericht door Rammmy »

Zweedse kronen, ca.55 euro...
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18323
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Re: Uitlaten vergeleken

Bericht door Tombo »

Dat lijkt 'm idd. Overigens, die uitlaten met onderbroken naad, die passen beter dan de Luhao uitlaten met doorlopende naad, en ze klinken beter (minder blikkerig)
Tom
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 37
Lid geworden op: 21 aug 2019, 23:09

Re: Uitlaten vergeleken

Bericht door Tom »

Gelukkig spreek ik een aardig woordje Zweeds:
"Dit systeem past goed op de originele cilinder en op onze cilinder van NTS. Bij veel andere cilinders zit de uitlaatpijp anders, waardoor het uitlaatsysteem zonder aanpassingen en soms herlassen niet past"
Is dit altijd het geval? Dat het aan de cilinder ligt?
Ik dacht dat een originele wel fatsoenlijk past op immi cilinders namelijk..
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10775
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Re: Uitlaten vergeleken

Bericht door NIX »

Mijn ervaring is dat imi uitaten niet altijd de juiste vorm hebben en herlast moeten worden. Heb dat veel met de hoge pijpen gedaan en met sommige lage. Prima pijpen, alleen altijd schuin tegen de cilinder waardoor er spanning op de pijp stond en het chroom van de bocht sprong of de felsrand brak. Of bij alu cilinders de draad stripte.
Kijk eerst even in de FAQ.
yamjan
100km gereden
100km gereden
Berichten: 208
Lid geworden op: 12 feb 2016, 16:10
Locatie: Arnhem

Re: Uitlaten vergeleken

Bericht door yamjan »

Klopt, pasvorm van de imitatie uitlaten is vaak slecht. Bocht bovenin doorzagen en in de juiste positie vastlassen zoals Nix doet is een prima oplossing maar helaas niet voor iedereen weggelegd om zelf te doen.

Ik heb een keer zo’n naadpijp met schuine achterkant beter laten passen door de uitlaat te klemmen in een workmate. Daarna een bezemsteel (of was het een nou een stevige stalen buis?) in de bocht gestoken en er flink aan getrokken totdat de felsrand wel op de goede positie uitkwam. In mijn geval stond de felsrand gelukkig niet al te schuin t.o.v. de cilinder. Werkt misschien niet altijd maar het valt te proberen.
Plaats reactie