FS1E:......154cc in the right hand fork and 136cc in the left hand fork.....
FS1M (and FS1):...... 137cc per Fork
All DX Models:........134cc per Fork
FS1-SE:................151cc
Je kunt voorvorkolie gebruiken, maar gewone motorolie tussen 10W30 en 15W40 kan ook. Ikzelf geef de voorkeur aan 15W40, want die is lekker dik en dempt het beste.
cc = ml
Voor een trommelrem dus: Remkant: 154cc Andere kant: 136cc
De binnenpoot van de remkant is iets anders, vanwege de remnok zit het zuigerdeel daar iets hoger om bij vervorming klemmen te voorkomen.
Ik pak zelf altijd 130 of 140cc, gaat altijd goed.
TY50/DT50M: 140cc per poot DT50MX: 208cc per poot
Laatst gewijzigd door NIX op 04 sep 2011, 11:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe vervang je eigenlijk gemakkelijkst de vorkolie? Heel de poot demonteren en laten leeglopen langs het boutgat en erna de juist hoeveelheid erin gieten?
of is er een efficiëntere manier?
Eindelijk heb ik de linkerpoot van mijn dochters TY dicht.
Ik kwam er achter dat de zitting van de olieafdichting in de buitenpoot beschadigd was.
Na wat las- slijp en polijstwerk is het me gelukt om de olie aan de goede kant van de buitenpoot te houden.
De vering vind ik nogal slapjes en eigenlijk ben ik nieuwsgierig hoeveel olie in de veerpoten van RD80mx poten horen te zitten, omdat deze voorvorkpoten gestoken zijn in het kroonstuk van de Trial. Hopelijk kan iemand zijn wetenschap/ervaring hierin delen, of weet iemand waar ik deze info kan ophalen.