FS1 Gewichten van de onderdelen
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
FS1 Gewichten van de onderdelen
Gewichtsbesparing is de makkelijkste en veruit goedkoopste manier van tunen!
Post dus hier gewichten die je vaststelt van FS1 onderdelen:
originele tank, smal model, geen plaatjes: 2.6Kg
plaatjestank 2.6Kg
teller + contactslot orri 900g
koplamp en oortjes 1Kg
originele hoge uitlaat 2.7Kg
2RU orri achterspatbord met lamp 1.8Kg
2RU voorspatbord 880g
2RU voorwiel met remklok 5.9Kg
Oud type achterwiel met remklok en tandwiel
luchtfilter klein rond 800g
metalen zijkappen (2stuks) 1Kg
achterbrug 3.5Kg
imitatie sportbuddy: 2Kg
Post dus hier gewichten die je vaststelt van FS1 onderdelen:
originele tank, smal model, geen plaatjes: 2.6Kg
plaatjestank 2.6Kg
teller + contactslot orri 900g
koplamp en oortjes 1Kg
originele hoge uitlaat 2.7Kg
2RU orri achterspatbord met lamp 1.8Kg
2RU voorspatbord 880g
2RU voorwiel met remklok 5.9Kg
Oud type achterwiel met remklok en tandwiel
luchtfilter klein rond 800g
metalen zijkappen (2stuks) 1Kg
achterbrug 3.5Kg
imitatie sportbuddy: 2Kg
Laatst gewijzigd door YamaSam op 18 feb 2009, 12:10, 2 keer totaal gewijzigd.
when men were men, and helmets were for divers
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
ik ben na een rondrit ook altijd 2kg zwaarder
misschien ook wel es interessant van al onze fizzies es 'voorwiel+achterwiel' op een personenweegschaal te wegen..
als je kijkt hoeveel verschil er bv al zit op de modellen zelf (streetzadel, metalen kappen en blokbeugels, pinkers, trapstellen, bandenmaten etc)
dat loopt al vlug in de kilo's
misschien ook wel es interessant van al onze fizzies es 'voorwiel+achterwiel' op een personenweegschaal te wegen..
als je kijkt hoeveel verschil er bv al zit op de modellen zelf (streetzadel, metalen kappen en blokbeugels, pinkers, trapstellen, bandenmaten etc)
dat loopt al vlug in de kilo's
when men were men, and helmets were for divers
-
- 7500km gereden
- Berichten: 9209
- Lid geworden op: 25 okt 2007, 23:12
-
- 2000km gereden
- Berichten: 2110
- Lid geworden op: 26 mei 2007, 11:51
- Locatie: St.Maarten
- Contacteer:
- phoebeer
- 1000km gereden
- Berichten: 1042
- Lid geworden op: 05 jul 2008, 20:53
- Locatie: hengelo
- Contacteer:
- phoebeer
- 1000km gereden
- Berichten: 1042
- Lid geworden op: 05 jul 2008, 20:53
- Locatie: hengelo
- Contacteer:
-
- 10000km gereden
- Berichten: 14285
- Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
- Locatie: Hilversum
- Contacteer:
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
mpro09 schreef:wha op sommige dagen...
ik heb he twel eens gemeten en volgens mij zijn spaak wielen net iets lichter dan gegoten
een pak lichter
net een avondje wegen achter de rug,
ik zal morgen de eerste post updaten met een massa gewichten..
ook de fietsjes zelf es gewogen,
de rooie street weegt 74Kg, met alles erop en eraan.
Loos je alle tierelantijntjes (pinkes, kappen, zadel, luchtfilter, teller, contact, koplamp en oortjes, spatborden etc)
dan kom ik op een 63kg uit..
Metteen ook de andere sportmobieltjes gewogen.. Bleek dat de Flandria slachts 64kg woog! (mét tierelantijntjes)
en nog groter was de ontsteltenis toen bleek dat de Royal Nord nét aan de 60Kg kwam!
benieuwd wat die motarno cirquitracer weegt, dat moet een hoop meer zijn denk ik..
de Spaanse supermotard-velgen voor de gasracer zouden uitkomen op een 5kg meergewicht.. snelle telling levert dan 68Kg..
we gaan dus voor de 65Kg voor de racer!
when men were men, and helmets were for divers