Hoi,
M'n setup is: f5b 60 immi
snelle pijp
16 mm carb immi
170 sproeier
gasnaald in het midden
Het probleem is dat wanneer mn motor warm is hij gewoon bijna niet meer
optrekt.. Mn contactpunten heb ik gewoon op het oog gesteld...
Waar kan dit aan liggen?
gr Wesley
Trekt warm niet op
Nou vandaag nog ff gekeken en ik trof toch wel iets raars aan..
Mn cilinder en cilinderkop waren hartstikke nat echt gewoon hele
druppels zaten erop.. terwijl mn bougie best droog is en een beetje bruin..
Zou dit komen omdat ik met choke open rij? Want dan rijdt ie namelijk veel beter..
Wat trouwens ook vreemd is, is dat elke keer mn koppakking gaat lekken, ik heb
hem in 2 weken nou al voor de tweede keer moeten vervangen, ik heb zelfs mn
kop nog afgevlakt.. Kan dit komen omdat de schroefdraad van 1 tapeinde kapot
is gedraaid? Want het is ook elke keer aan de linker kant waar ie lekt en daar zit
ook dat tapeinde..
gr Wesley
Mn cilinder en cilinderkop waren hartstikke nat echt gewoon hele
druppels zaten erop.. terwijl mn bougie best droog is en een beetje bruin..
Zou dit komen omdat ik met choke open rij? Want dan rijdt ie namelijk veel beter..
Wat trouwens ook vreemd is, is dat elke keer mn koppakking gaat lekken, ik heb
hem in 2 weken nou al voor de tweede keer moeten vervangen, ik heb zelfs mn
kop nog afgevlakt.. Kan dit komen omdat de schroefdraad van 1 tapeinde kapot
is gedraaid? Want het is ook elke keer aan de linker kant waar ie lekt en daar zit
ook dat tapeinde..
gr Wesley
-
- 1250km gereden
- Berichten: 1278
- Lid geworden op: 12 jun 2006, 12:00
- Locatie: Nijmegen tegenover de buurman
Ja dit komt door dat kapotte tapeind.
Vervang het en je probleem zal over zijn .Doordat je cilinder warm word zet hij uit incl.kop,De ruimte tussen je koppakking word groter.Waardoor je steeds minder compressie krijgt,dus onvolledige verbranding.
Tip:Kun je zo gauw niet aan een tapeind komen,dan kan je als noodoplossing een stukje draadeind gebruiken. In elke doehetzelfzaak te koop. Zet het vast in je blok met dubbele moeren tegen elkaar aangedraaid.
Succes
Vervang het en je probleem zal over zijn .Doordat je cilinder warm word zet hij uit incl.kop,De ruimte tussen je koppakking word groter.Waardoor je steeds minder compressie krijgt,dus onvolledige verbranding.
Tip:Kun je zo gauw niet aan een tapeind komen,dan kan je als noodoplossing een stukje draadeind gebruiken. In elke doehetzelfzaak te koop. Zet het vast in je blok met dubbele moeren tegen elkaar aangedraaid.
Succes