Ik heb zelf ook de 70cc parmakit op mijn brommer nu, maar wel een boel problemen. Ik had em er opgezet met maar een voetpakking, maar dan loopt ie idd tegen de kop aan. Dus zoals ik al op dit topic gelezen had heb er 2 voetpakkingen opgezet, en deed ie het goed. Ik had ook al gelezen dat je er een 180 sproeier in moet doen, dus dat had ik ook gedaan en stond gelijk goed afgesteld (voor zover ik weet, bougie was bruin). Ik liet em eerst wat warmlopen, gewoon stationair voor een minuut of 3. Toen ging ik er mee rijden en na 30 seconden deed ie het niet meer. Ik denk dat dit of een warmloper is, of dat een pakking goed lek was. Wat wel een feit is dat er rook van de cilinder afkwam, en dat ie enorm heet was. Maar dat heb ik wel vaker. In de cilinder zitten geen groeven ofzo, en ik kon em niet zo lang daarna al weer starten maar hij maakte een enorm hard geluid en de pakking was er slecht aan toe. Dus ik denk dat het dat is.
Voor degene die de moeite hebben gelezen dit verhaal te lezen, nog tips en of wat denken jullie dat het is? Leuk weetje: ik ga er maandag mee op een tour van [s]2000km[/s] edit: het is ongeveer 1000
Aan de hand van wat stationair lopen weet je niet of je brommer goed is afgesteld
Wiebo rijdt met origineel mikuni 150 kort. Dus 180 kort moet ook goed zijn (eerder te groot). Met dubbele voetpakkingen moet je wel oppassen dat je niet gaat lekken. Maar herrie, dat kan oko duiden op een niet goed aangedraaide uitlaat (dat 'ie daar lekt)
Daan1990 schreef:Ik heb zelf ook de 70cc parmakit op mijn brommer nu, maar wel een boel problemen. Ik had em er opgezet met maar een voetpakking, maar dan loopt ie idd tegen de kop aan. Dus zoals ik al op dit topic gelezen had heb er 2 voetpakkingen opgezet, en deed ie het goed. Ik had ook al gelezen dat je er een 180 sproeier in moet doen, dus dat had ik ook gedaan en stond gelijk goed afgesteld (voor zover ik weet, bougie was bruin). Ik liet em eerst wat warmlopen, gewoon stationair voor een minuut of 3. Toen ging ik er mee rijden en na 30 seconden deed ie het niet meer. Ik denk dat dit of een warmloper is, of dat een pakking goed lek was. Wat wel een feit is dat er rook van de cilinder afkwam, en dat ie enorm heet was. Maar dat heb ik wel vaker. In de cilinder zitten geen groeven ofzo, en ik kon em niet zo lang daarna al weer starten maar hij maakte een enorm hard geluid en de pakking was er slecht aan toe. Dus ik denk dat het dat is.
Voor degene die de moeite hebben gelezen dit verhaal te lezen, nog tips en of wat denken jullie dat het is? Leuk weetje: ik ga er maandag mee op een tour van [s]2000km[/s] edit: het is ongeveer 1000
Met wat voorn kop rij je rond? Enne haal gewoon elke dag es de vier moertjes los en kijk in je cyl en voel met je vinger de wand. Dat zegt al een hoop! Ik zit zelf al boven de 1000 km met parmakit, en dat ging vlekkeloos.
Daan1990 schreef:Ik heb zelf ook de 70cc parmakit op mijn brommer nu, maar wel een boel problemen. Ik had em er opgezet met maar een voetpakking, maar dan loopt ie idd tegen de kop aan. Dus zoals ik al op dit topic gelezen had heb er 2 voetpakkingen opgezet, en deed ie het goed. Ik had ook al gelezen dat je er een 180 sproeier in moet doen, dus dat had ik ook gedaan en stond gelijk goed afgesteld (voor zover ik weet, bougie was bruin). Ik liet em eerst wat warmlopen, gewoon stationair voor een minuut of 3. Toen ging ik er mee rijden en na 30 seconden deed ie het niet meer. Ik denk dat dit of een warmloper is, of dat een pakking goed lek was. Wat wel een feit is dat er rook van de cilinder afkwam, en dat ie enorm heet was. Maar dat heb ik wel vaker. In de cilinder zitten geen groeven ofzo, en ik kon em niet zo lang daarna al weer starten maar hij maakte een enorm hard geluid en de pakking was er slecht aan toe. Dus ik denk dat het dat is.
Voor degene die de moeite hebben gelezen dit verhaal te lezen, nog tips en of wat denken jullie dat het is? Leuk weetje: ik ga er maandag mee op een tour van [s]2000km[/s] edit: het is ongeveer 1000
Met wat voorn kop rij je rond? Enne haal gewoon elke dag es de vier moertjes los en kijk in je cyl en voel met je vinger de wand. Dat zegt al een hoop! Ik zit zelf al boven de 1000 km met parmakit, en dat ging vlekkeloos.
Ik heb dat met de vinger gedaan, niks aan de hand. Maar de cilinderkop is zo'n kleine immitatie 70cc, dus die wordt wel snel warm!
inderdaad je kop laten uitdraaien, heb ik ook met een alu 60 gehad, de zuiger heeft een bolle kop en komt iets uit de cylinder in BDP, bij een te vlakke kop en/of diameter minder dan 43 mm geven ze elkaar een kusje.........niet zo fijn voor je zuiger/drijfstang/krukas.
ff een vraag voor de ervaringsdeskundigen:
wat zijn de verschillen in topvermogen en koppel tussen een alu 60 en een parmakit 65? de parmakit heeft een relatief kleine uitlaatpoort tov de alu.
theoretisch zou een parmakit dus minder topvermogen maar meer koppel moeten leveren tov een alu.
Ik denk dat er weinig mensen zijn die met alletwee de cilinders hebben gereden op exact dezelfde brommert. Eigenlijk zouden we een keer een testbank dag moeten organiseren
koppel schreef:inderdaad je kop laten uitdraaien, heb ik ook met een alu 60 gehad, de zuiger heeft een bolle kop en komt iets uit de cylinder in BDP, bij een te vlakke kop en/of diameter minder dan 43 mm geven ze elkaar een kusje.........niet zo fijn voor je zuiger/drijfstang/krukas.
ff een vraag voor de ervaringsdeskundigen:
wat zijn de verschillen in topvermogen en koppel tussen een alu 60 en een parmakit 65? de parmakit heeft een relatief kleine uitlaatpoort tov de alu.
theoretisch zou een parmakit dus minder topvermogen maar meer koppel moeten leveren tov een alu.
of is deze vraag al 10.000 x gesteld?
grt
bas
Eeen parmakit is onderin een erg sterke cylinder maar in de touren jagen gaat niet met zo'n ding. Een allu zal zeker een hogere top hebben, als je de zelfde setup gebruikt en alleen van cylinder wisselt
Ik heb mezelf net bekroond tot ervaringsdeskundige:
Ik heb net een lange tour achter de rug (±900 km) met een nog niet ingereden parmakit, er is vanalles kapot gegaan aan mijn fs1, maar mijn parmakit niet. Ik had de cilinder er letterlijk minder dan 12 uur voor de tour erop gezet, en daarvoor nog bijna een warmloper gehad met die kleine cilinder kop (speciale 65cc). Dat ding is dus echt troep! Wat ik heb gedaan is gewoon de originele 50cc met 2 koppakingen erop gezet. En niet een warmloper gehad de hele tour en die parmakit is MEGA SNEL. Alleen gingen er heel snel veel dingen aan mijn brommert kapot, dus lang heeft ie het niet optimaal gedaan. Maar als je een parmakit hebt met expansie en goed afgesteld, dan kan je zo'n 80cc aprillia rs bijhouden! Alleen dan zorgen dat die koppeling niet slipt. Ik ga er strakkere veertjes in zetten en een extra drukplaat, misschien helpt dat
Edit: ik heb de cilinderkop van dat plaatje gebruikt en bij mij liep ie dus de hele tijd warm
[quote="Daan1990"]dan kan je zo'n 80cc aprillia rs bijhouden!
ik weet zeker dat je een goed afgestelde minarelli am6 met orginele cilinder en orginele uitlaat en een 16 of 17,5mm carb nooit gaat bijhouden
laat staan een 50snel 70 of 80 cc......
Daan1990 schreef:dan kan je zo'n 80cc aprillia rs bijhouden!
ik weet zeker dat je een goed afgestelde minarelli am6 met orginele cilinder en orginele uitlaat en een 16 of 17,5mm carb nooit gaat bijhouden laat staan een 50snel 70 of 80 cc......
ik kon een klein beetje opgevokte aprillia rs bijhouden met een Z1 cil en hij was nog niet eens perfect afgesteld.