SOBW gebabbel
-
- 7500km gereden
- Berichten: 7718
- Lid geworden op: 29 mar 2009, 13:36
- Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens
- Tombo
- 17500km gereden
- Berichten: 18324
- Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
- Locatie: Achterhoek
-
- 7500km gereden
- Berichten: 7718
- Lid geworden op: 29 mar 2009, 13:36
- Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens
ja maar de opbouw van dat blok is wel gebaseerd op een fs1 en andersom.
manier waarop de bak is opgebouwd, krukas die hoge toerentallen aankan enz enz
ja koppeling is ondermeten, maar dat is makkelijk aan te passen.
een kreidler cillinder kan je ook aanpassen.
maar dat verandert niets aan het blok, ik denk dat een fs1 vrij potent kan zijn wat dat betrefd
manier waarop de bak is opgebouwd, krukas die hoge toerentallen aankan enz enz
ja koppeling is ondermeten, maar dat is makkelijk aan te passen.
een kreidler cillinder kan je ook aanpassen.
maar dat verandert niets aan het blok, ik denk dat een fs1 vrij potent kan zijn wat dat betrefd
- Tombo
- 17500km gereden
- Berichten: 18324
- Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
- Locatie: Achterhoek
-
- 7500km gereden
- Berichten: 7718
- Lid geworden op: 29 mar 2009, 13:36
- Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens
- Tombo
- 17500km gereden
- Berichten: 18324
- Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
- Locatie: Achterhoek
Naja, niet dat ik Kreidler top vind, maar je moet soms gewoon een beetje kritisch zijn
Ja, in theorie kan een FS1 best racegeschikt zijn, maar je loopt al snel gewoon tegen een hoop problemen aan. Koppeling, koeling, beperkte ruimte voor grotere spoelkanalen, een groter membraan is lastiger te plaatsen, versnellingsbak die qua verhoudingen niet heel geschikt is om te racen (en een 5-bak is duuuuuuuuuuuuuur en relatief zwak, en in die sportklasse o.i.d. mag je maar een 4-bak ehbben)
Ja, in theorie kan een FS1 best racegeschikt zijn, maar je loopt al snel gewoon tegen een hoop problemen aan. Koppeling, koeling, beperkte ruimte voor grotere spoelkanalen, een groter membraan is lastiger te plaatsen, versnellingsbak die qua verhoudingen niet heel geschikt is om te racen (en een 5-bak is duuuuuuuuuuuuuur en relatief zwak, en in die sportklasse o.i.d. mag je maar een 4-bak ehbben)
-
- 7500km gereden
- Berichten: 7718
- Lid geworden op: 29 mar 2009, 13:36
- Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens
Ik bedoel voor SOBW idd, dan moet je hem dus vergelijken met kreidler en mb5
Kreidler heeft exact dezelfde boring-slag , vandaar dat je ook met kreidler cillinders kan werken
Dan kan je bij die merken idd wel wat meer poortruimte maken.
Maar alle andere problemen zijn op een voor het reglement legale manier op te lossen volgens mij
Of het ooit die andere snelle merken kan bijbenen? Ik heb geen idee eigenlijk.
Kreidler heeft exact dezelfde boring-slag , vandaar dat je ook met kreidler cillinders kan werken
Dan kan je bij die merken idd wel wat meer poortruimte maken.
Maar alle andere problemen zijn op een voor het reglement legale manier op te lossen volgens mij
Of het ooit die andere snelle merken kan bijbenen? Ik heb geen idee eigenlijk.
-
- Aan het inrijden
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 27 sep 2009, 20:40
het blijft gewoon een feit dat het ook met een kreidler moeilijk blijft om competitief te zijn tenopzichten van een honda MB. Als ik zie hoeveel tijd, geld, moeite en nog veel meer leergeld heb moeten betalen om die van mij op dit nivo te kunnen brengen...... Een MB heeft standaart al een veel mooiere basis, membraan inlaat, spoelpoort layout ala 125cc racer, rechte vertanding, normale koppeling, veeeeeel meer ruimte in het carter om de spoelpoorten aan te passen ( bij een kreidler ga je er zo doorheen ). Het enige wat ik kan bedenken waar een kreidler in het voordeel is op het thermishe vlak en mischien de versnellingsbak.
Ik denk persoonlijk als je echt wil en bereid bent om veel tijd en geld er in te steken dat een fs1 ook best competitief te krijgen is.
Iets anders wat je heel goed ingedachten moet houden is dat het rijwielgedeelte mischien nog wel belengrijker is op de korte SOBW baantjes.
Ik denk persoonlijk als je echt wil en bereid bent om veel tijd en geld er in te steken dat een fs1 ook best competitief te krijgen is.
Iets anders wat je heel goed ingedachten moet houden is dat het rijwielgedeelte mischien nog wel belengrijker is op de korte SOBW baantjes.
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
-
- 10000km gereden
- Berichten: 14285
- Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
- Locatie: Hilversum
- Contacteer:
-
- 7500km gereden
- Berichten: 7718
- Lid geworden op: 29 mar 2009, 13:36
- Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens