wilt niet ontkoppelen

Alles over de techniek en sleutelen
philippeg
100km gereden
100km gereden
Berichten: 143
Lid geworden op: 05 okt 2010, 07:20
Locatie: gent

Bericht door philippeg »

het voortandwiel wordt vervangen naar iets groter watdenken jullie dat ideaal is? zit een 16 carb op, fs1 cilinder en membraaninlaat. de bedoeling van de bromfiets is een die genoeg kracht heeft om naar boven te gaan en vlotjes rijd. zit nu een tandwiel van 12 op.
the_destroyers
5000km gereden
5000km gereden
Berichten: 6744
Lid geworden op: 14 jan 2010, 20:35
Locatie: gent

Bericht door the_destroyers »

philippeg schreef:het voortandwiel wordt vervangen naar iets groter watdenken jullie dat ideaal is? zit een 16 carb op, fs1 cilinder en membraaninlaat. de bedoeling van de bromfiets is een die genoeg kracht heeft om naar boven te gaan en vlotjes rijd. zit nu een tandwiel van 12 op.


welk achter tandwiel zit erop?
een fs1 cilinder vertand je beter niet te zwaar als je vlotjes naar boven wil, dan trekt hij alles wat beter. :)
philippeg
100km gereden
100km gereden
Berichten: 143
Lid geworden op: 05 okt 2010, 07:20
Locatie: gent

Bericht door philippeg »

er zit nog een origineel op, weet niet vanbuiten hoeveel tanden dat zijn. maar ik zou een tandwiel van 13 opsteken vanvoor want hij moet volgende zomer de pyreneeën nog over kunnen en wil niet te veel inboeten op zijn trekkracht. Of kan het nog een tandje hoger?

Groeten
the_destroyers
5000km gereden
5000km gereden
Berichten: 6744
Lid geworden op: 14 jan 2010, 20:35
Locatie: gent

Bericht door the_destroyers »

philippeg schreef:er zit nog een origineel op, weet niet vanbuiten hoeveel tanden dat zijn. maar ik zou een tandwiel van 13 opsteken vanvoor want hij moet volgende zomer de pyreneeën nog over kunnen en wil niet te veel inboeten op zijn trekkracht. Of kan het nog een tandje hoger?

Groeten


Kijk maar eens hoeveel tanden het zijn.
Dat kan je eig nooit zeker weten, de enige manier is eens proberen met allebei, en dan zien wat het aangenaamst is en het best rijd. Alle motortjes zijn een beetje verschillend. :)
philippeg
100km gereden
100km gereden
Berichten: 143
Lid geworden op: 05 okt 2010, 07:20
Locatie: gent

Bericht door philippeg »

op mijn achtertandwiel zitten er 44T en mijn voortandwiel 12. Ik zou nu gaan naar een voortandwiel van 13 en een nieuw achtertandwiel kopen, maar daar zitten 41T op. Wat zou dit als mogelijk effect kunnen hebben?
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23398
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Bericht door marco »

Moet je uitproberen.

Het ligt er ook aan hoe zwaar je bent en hoeveel bagage je meeneemt op je vakantie in de pyreneen.
Dan moet je niet te zwaar vertanden anders loopt de temperatuur te hoog op.
Yamaha Sheriff 1981
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10770
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Kies of 12/41 of 13/44. Is bijna hetzelfde. Los daarvan: een FS1 is een toerenmaker. Lees de cilinderFAQ.
Kijk eerst even in de FAQ.
philippeg
100km gereden
100km gereden
Berichten: 143
Lid geworden op: 05 okt 2010, 07:20
Locatie: gent

Bericht door philippeg »

thx
cdraaisma
100km gereden
100km gereden
Berichten: 106
Lid geworden op: 10 aug 2018, 09:31

Re:

Bericht door cdraaisma »

marco schreef:Meet de lengte van je koppelingsdrukstift eens op misschien is die te kort.
Ik lees niet hoe lang de stift moet zijn ??
Gr-Kees.
athenayamaha
500km gereden
500km gereden
Berichten: 564
Lid geworden op: 27 sep 2007, 23:02
Locatie: Hoogeveen

Re: wilt niet ontkoppelen

Bericht door athenayamaha »

ik rij zelf met een bewerkte Z1 cilinder/16mm 14-41. dat rijdt erg relax eigenlijk. trekt niet vreselijk hard op maar rijdt wel lekker, ik toer met mijn brommertje, ik sprint er niet mee. met flinke wind val hij wel terug in de 4
Plaats reactie