aanvragen papieren in belgië

Informatie en vragen over kentekens en wetgeving
the_destroyers
5000km gereden
5000km gereden
Berichten: 6744
Lid geworden op: 14 jan 2010, 20:35
Locatie: gent

aanvragen papieren in belgië

Bericht door the_destroyers »

Is er iemand uit België die de gehele procedure kent?
Ik heb hier thuis ene 1j6 frame liggen, zonder papieren.
En wil deze gaan verzekeren, dus wat moet ik dan doen?

:P
GoM!cky
1000km gereden
1000km gereden
Berichten: 1145
Lid geworden op: 18 jan 2007, 23:03
Locatie: Hoepertingen België

Bericht door GoM!cky »

3 mogelijkheden:

1) ge gaat naar het politiekantoor (van de gemeente) en ge vraagt verlies van papier van GVA aan, hiermee gaat ge naar een lokale Yamaha verdeler en die vraagt u een duplicaat aan van GVA en dan kunt ge naar uwe verzekeraar gaan met uw duplicaat.

2) Indien uwe makelaar geen al te moeilijke is, maakt hij u zonder GVA te zien, uw verzekering aan bromfiets klasse B. Dus je kan proberen zonder GVA of duplicaat naar uwe verzekeraar te gaan en verzekering aan te vragen.

3) ge koopt motorpapieren, slaat die nummer (van het inschrijvingsbewijs) in uwe kader en ge hebt binnen de maand een motoplaat en ge rijdt zo snel ge wilt (respecteren van verkeersregels uiteraard :) ). Als ge het inschrijvingsbewijs (motopapieren) in uw bezit hebt, gaat ge hierbij naar uwe verzekeraar en die verzekert uw motorfiets => kost u iets van een 125 euro/jaar als moto.
the_destroyers
5000km gereden
5000km gereden
Berichten: 6744
Lid geworden op: 14 jan 2010, 20:35
Locatie: gent

Bericht door the_destroyers »

GoM!cky schreef:3 mogelijkheden:

1) ge gaat naar het politiekantoor (van de gemeente) en ge vraagt verlies van papier van GVA aan, hiermee gaat ge naar een lokale Yamaha verdeler en die vraagt u een duplicaat aan van GVA en dan kunt ge naar uwe verzekeraar gaan met uw duplicaat.

2) Indien uwe makelaar geen al te moeilijke is, maakt hij u zonder GVA te zien, uw verzekering aan bromfiets klasse B. Dus je kan proberen zonder GVA of duplicaat naar uwe verzekeraar te gaan en verzekering aan te vragen.

3) ge koopt motorpapieren, slaat die nummer (van het inschrijvingsbewijs) in uwe kader en ge hebt binnen de maand een motoplaat en ge rijdt zo snel ge wilt (respecteren van verkeersregels uiteraard :) ). Als ge het inschrijvingsbewijs (motopapieren) in uw bezit hebt, gaat ge hierbij naar uwe verzekeraar en die verzekert uw motorfiets => kost u iets van een 125 euro/jaar als moto.


Bedankt Michael.
Mss als ik die motopapieren eens tegenkom..
Maar ik ben er nog nooit tegen gekomen eigenlijk.

;)
GoM!cky
1000km gereden
1000km gereden
Berichten: 1145
Lid geworden op: 18 jan 2007, 23:03
Locatie: Hoepertingen België

Bericht door GoM!cky »

the_destroyers schreef:
GoM!cky schreef:3 mogelijkheden:

1) ge gaat naar het politiekantoor (van de gemeente) en ge vraagt verlies van papier van GVA aan, hiermee gaat ge naar een lokale Yamaha verdeler en die vraagt u een duplicaat aan van GVA en dan kunt ge naar uwe verzekeraar gaan met uw duplicaat.

2) Indien uwe makelaar geen al te moeilijke is, maakt hij u zonder GVA te zien, uw verzekering aan bromfiets klasse B. Dus je kan proberen zonder GVA of duplicaat naar uwe verzekeraar te gaan en verzekering aan te vragen.

3) ge koopt motorpapieren, slaat die nummer (van het inschrijvingsbewijs) in uwe kader en ge hebt binnen de maand een motoplaat en ge rijdt zo snel ge wilt (respecteren van verkeersregels uiteraard :) ). Als ge het inschrijvingsbewijs (motopapieren) in uw bezit hebt, gaat ge hierbij naar uwe verzekeraar en die verzekert uw motorfiets => kost u iets van een 125 euro/jaar als moto.


Bedankt Michael.
Mss als ik die motopapieren eens tegenkom..
Maar ik ben er nog nooit tegen gekomen eigenlijk.

;)


Graag gedaan!

Ze zijn ook zeer zeldzaam ... :wink:

En ge moet op de juiste plaats zoeken :D
the_destroyers
5000km gereden
5000km gereden
Berichten: 6744
Lid geworden op: 14 jan 2010, 20:35
Locatie: gent

Bericht door the_destroyers »

;)
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10771
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Optie 1 is de enige correcte en legale.

Optie 4 is papieren in NL krijgen en dan exporteren naar Belgie. Heb je alleen een Nederlander die meewerkt voor nodig.
Kijk eerst even in de FAQ.
GoM!cky
1000km gereden
1000km gereden
Berichten: 1145
Lid geworden op: 18 jan 2007, 23:03
Locatie: Hoepertingen België

Bericht door GoM!cky »

NIX schreef:Optie 1 is de enige correcte en legale.

Optie 4 is papieren in NL krijgen en dan exporteren naar Belgie. Heb je alleen een Nederlander die meewerkt voor nodig.


Niet helemaal mee akkoord NIX, wat is er mis met optie 2?? Als je de juiste frame en motorbloknummer opgeeft aan je verzekeraar en de juiste gegevens, dan verkrijg je je verzekering voor die bepaalde FS1 en dan ben je 100% LEGAAL :-)

Optie 1 kost je zowizo tussen de 50 en 75 euro voor een DUPLICAAT GVA, en dan moet het nog lukken ook want soms verkrijg je er geen...

Optie 3 is de MOOISTE en ik zou het niet illegaal noemen, eerder de wet omzeilen :wink: Met een origineel motopapier, motoplaat aanvragen en je kadernummer aanpassen ;-) PERFECT in orde en niemand kan je iets ten laste leggen ;-)

Ik heb mijn goudkleurige FS1 met correcte motoplaat (overeenstemmende nummer) en de FS50 idem en dan heb ik nog 1 motoplaat waarmee ik soms op 2RU rijd, maar wanneer ik van FS1 verander dan switch ik de plaat mee ... Dat is ILLEGAAL :-) maar heb er nog nooit problemen mee gehad, als je verstandig rijdt met de FS1 en de politie ziet motoplaat dan laten ze je hier gerust.
Yamaha rd50m
7500km gereden
7500km gereden
Berichten: 9209
Lid geworden op: 25 okt 2007, 23:12

Bericht door Yamaha rd50m »

als er binnen een paar jaar hier kenteken plicht komt en er duikt een frame op met de nummer van jou motorpapieren heb je wel ene probleem mickey.
En een bromfiets van na 74 moet een gva hebben, dus optie twee is puur wettelijk gezien niet inorde, maar meestal zal er bij de politie niet moeilijk over gedaan worden.
Yamaha, Flandria (x2), Honda (x2), Malaguti, MV Agusta, Negrini, Peugeot, Kreidler, Mobylette, Royal Nord, Otus, Superia
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

na '74 moet ge een gva hebben of ge zijt illegaal bezig..

dat ben je ook als je in al je brommers dezelfde nummer slaat bv.

voor januari trouwens haast geen DIV acties meer, met die aflopende premies is het daar momenteel een gekkenhuis..

optie 1 is voor hem het beste alternatief denk ik
when men were men, and helmets were for divers
GoM!cky
1000km gereden
1000km gereden
Berichten: 1145
Lid geworden op: 18 jan 2007, 23:03
Locatie: Hoepertingen België

Bericht door GoM!cky »

YamaSam schreef:na '74 moet ge een gva hebben of ge zijt illegaal bezig..

dat ben je ook als je in al je brommers dezelfde nummer slaat bv.

voor januari trouwens haast geen DIV acties meer, met die aflopende premies is het daar momenteel een gekkenhuis..

optie 1 is voor hem het beste alternatief denk ik


Ge bekijkt het zielig zwart ze man, illegaal bezig als ge voor FS1 na '74 geen GVA hebt, is dat niet een beetje zwartgallig?? Ge moet zorgen dat ge verzekerd zijt das het belangrijkste wat telt als het erop aankomt.

Wie spreekt er trouwens van allemaal dezelfde nummers in je brommers slaan?? Ik niet alleszins...

Tis daarom dat gij ook van mij (en trouwens nog forumleden) motopapieren gekocht heb?? Wat doe jij er dan mee Sam? Leg mij dan dat eens uit??

Ik vind dat hier echt zwaar geblazen wordt over dit topic...
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

"zwart-zielig" :speachless: ja, zo ben ik wel :lol:


die papieren hangen hier aan de muur in e kaderken als ge't wilt weten.

Ik had die nodig om mijn Oostenrijkse vijfbak op motorpapieren te krijgen en te bewijzen dat die ooit bestaan hebben in belgië...

voor de rest zeiden we enkel wat de wet is.

ik heb twee motoren, één gekocht van niels, en één van Jelle. Dat weet iedereen hier dacht ik?
when men were men, and helmets were for divers
GoM!cky
1000km gereden
1000km gereden
Berichten: 1145
Lid geworden op: 18 jan 2007, 23:03
Locatie: Hoepertingen België

Bericht door GoM!cky »

YamaSam schreef:zwart-zielig :whipe: ja, zo ben ik wel :lol:


die papieren hangen hier aan de muur in e kaderken als ge't wilt weten.

Ik had die nodig om mijn Oostenrijkse vijfbak op motorpapieren te krijgen en te bewijzen dat die ooit bestaan hebben in belgië...

voor de rest zeiden we enkel wat de wet is.

ik heb twee motoren, één gekocht van niels, en één van Jelle. Dat weet iedereen hier dacht ik?


Dan moet ge uwe goede raad van hierboven: "Ik denk dat optie 1 is het beste is" niet weggeven, maar voor uw eigen houden ;-)

Ge geeft zelf toe dat ge de motopapieren gebruikt heb voor uwe street (met een zwak argument weliswaar ... tuurlijk hebben die bestaan in België), die dus ook niet klopt hè met de WET! En daarbij heb ik u al een paar keer gezien met die betreffende motoplaat tijdens verscheidene bromfiets-treffen Sam ;-)

Dus mijn punt is maar dat ge niet muggenziftend 100% de wet moet citeren terwijl ge ze zelf niet respecteert...


Meer woorden ga ik hier niet meer aan vuil maken.
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

Afbeelding

nog vragen jongen?
when men were men, and helmets were for divers
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

en voor Nick:
Afbeelding
when men were men, and helmets were for divers
Arnoute
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 2532
Lid geworden op: 28 mar 2010, 10:35
Locatie: Meulebeke

Bericht door Arnoute »

je moet zelf al geen attest van verlies meer hebben om een gva aan te vragen
ik heb er onlangs 2 van suzuki besteld zonder enig attest
gewoon alle gegevens op een post-it geschreven en heb mijn papieren :)
en koste me 70 euro :shock: :shock: :shock:
Plaats reactie