Cillinder tuning
-
- Aan het inrijden
- Berichten: 30
- Lid geworden op: 11 jan 2007, 18:07
- Locatie: gelderland
Cillinder tuning
Kan iemand me niet gewoon een paar pratische tips geven hoe ik een cillinder goed kan bewerken een orri yamaha cillinder. dus hoe breed en groot moet de uitlaat poort en wat kan ik doen aan de inlaad of iets bij werken aan de zuiger enzo.
welke cilinder wil je bewerken?? aan de zuiger valt weinig te tunen. je kunt hem lichter maken (geen ervaring mee maar ik zou het niet doen). je kunt er natuurlijk voor zorgen dat je je de goede maat hebt. ook de zuigerveren. wat
yamahasam deed is de zuiger van de onderkant een scherp maken zodat er beter olie tussen kwam. maar ook hier gaat ie niet harder van lopen
yamahasam deed is de zuiger van de onderkant een scherp maken zodat er beter olie tussen kwam. maar ook hier gaat ie niet harder van lopen
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
hij houd het harder lopen wel langer vol
uitlaat is bij mij een 2mm omhooggebracht, het kanaal verbreed tot de diameter v d uitlaat, boostpot ietsje lager als de transfertpoorten, alle bramen etc verwijderd uit de poorten, en de spoelers wat geruimd, binnenbocht ook scherper gemaakt, ook overgang van de poorten naar de blok mooi gelijk getrokken,
segmentvoeg wat verbreed (koppen), smeerrand gevelen aan de rok van de piston (ongeveer 1.5mm hoog, en afgeschuind tot de helft van de dikte)
randen afgestemd op de cylinder..
uitlaat is bij mij een 2mm omhooggebracht, het kanaal verbreed tot de diameter v d uitlaat, boostpot ietsje lager als de transfertpoorten, alle bramen etc verwijderd uit de poorten, en de spoelers wat geruimd, binnenbocht ook scherper gemaakt, ook overgang van de poorten naar de blok mooi gelijk getrokken,
segmentvoeg wat verbreed (koppen), smeerrand gevelen aan de rok van de piston (ongeveer 1.5mm hoog, en afgeschuind tot de helft van de dikte)
randen afgestemd op de cylinder..
when men were men, and helmets were for divers
-
- 250km gereden
- Berichten: 345
- Lid geworden op: 14 jun 2006, 23:24
bij mijn fs1 cilinder zijn alle spoelers wat omhoog gefreesd
hij heeft nu een hele mooie powerband en trekt lekker op
http://video.google.nl/videoplay?docid= ... s1+hasselt
(2e brommer)
verdere setup: 16mm carb. homoet uitlaat, membraam en orginele kop en zuiger
hij heeft nu een hele mooie powerband en trekt lekker op
http://video.google.nl/videoplay?docid= ... s1+hasselt
(2e brommer)
verdere setup: 16mm carb. homoet uitlaat, membraam en orginele kop en zuiger
-
- 10000km gereden
- Berichten: 14285
- Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
- Locatie: Hilversum
- Contacteer:
-
- 10000km gereden
- Berichten: 14285
- Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
- Locatie: Hilversum
- Contacteer:
-
- 250km gereden
- Berichten: 345
- Lid geworden op: 14 jun 2006, 23:24