Wat heb jij vandaag met of op een brommer gedaan v7.0

Voor alles wat niet FS1-gerelateerd is
Jens36
5000km gereden
5000km gereden
Berichten: 6140
Lid geworden op: 11 apr 2010, 20:14
Locatie: Mechelen

Bericht door Jens36 »

Ja lap seg, wa is me da allemaal :shock:
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23398
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Bericht door marco »

Niet zo mooi allemaal.
Yamaha Sheriff 1981
Gebruikersavatar
Nickvdb
250km gereden
250km gereden
Berichten: 351
Lid geworden op: 22 jul 2012, 21:04
Locatie: Antwerpen

Bericht door Nickvdb »

hans.m schreef:welke bout bedoel je, boutje van koppelingsveer? of van het hele koppelingshuis?
wanneer vertrekken jullie?

om te vertrekken hebben we niet echt een dag afgesproken, zodra alles in orde is pas :D
Gelukkig is dit nu gebeurd, en niet in het midden van frankrijk :P
Was een boutje van de koppelingsveer.
hans.m schreef:waarom de lager?

Lager bleek ok bij het opendoen, keerring was het probleem blijkt nu ;)

Komt wel in orde, no stress. Die dingetjes vervangen en hij rijdt weer zo goed als nieuw!
Yamaha FS1 1976 "Black Bomber" Café Racer
Suzuki TR500 replica project
Honda XL500s 1980
Gebruikersavatar
fantomas
500km gereden
500km gereden
Berichten: 518
Lid geworden op: 23 dec 2011, 13:41
Locatie: Geldrop

Bericht door fantomas »

Ik heb een ander blok onder mijn brommer gelegd waar contactpuntvervangers zijn ingebouwd.Proefgedr aaid en het werkt.
Morgen alles netjes afbouwen
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23398
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Bericht door marco »

fantomas schreef:Ik heb een ander blok onder mijn brommer gelegd waar contactpuntvervangers zijn ingebouwd.Proefgedr aaid en het werkt.
Morgen alles netjes afbouwen


Ontstekingstijdstip ook gecontroleerd?
Yamaha Sheriff 1981
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10771
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Me in een RD draadboom verdiept.
Kijk eerst even in de FAQ.
Yamaha rd50m
7500km gereden
7500km gereden
Berichten: 9209
Lid geworden op: 25 okt 2007, 23:12

Bericht door Yamaha rd50m »

NIX schreef:Me in een RD draadboom verdiept.


iets wijzer uit geworden?
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10771
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Rode draad van accu naar gelijkrichter erin gelegd, alle zwarte draadjes goed aangesloten zodat er weer een vonk is, enkele stekkers erop geknepen, enkele in elkaar gedraaide draadjes gesoldeerd en met krimpkous geisoleerd, het contactslot binnenin vastgezet, de draaischijf goedom erin gedaan, de grondplaat goed vastgezet en 2 losse draden opnieuw gesoldeerd, alles in de koplamp opnieuw aangesloten, achterknippers omgekeerd aangesloten alles doorgemeten, enkele lampjes vervangen en nu doen alleen de linkerknippers het niet, er komt geen stroom op de donkerbruine draad, dus ik gooi het handvat open.
Kijk eerst even in de FAQ.
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10771
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Verder geprutst aan de RD: voorband geplakt, voorremas schoongemaakt en gesmeerd, blokken geschuurd, trommel geschuurd, hevel anders afgesteld, kabel gesmeerd, voorremlichtschakelaar open gemaakt en contacten schoongemaakt, remhevel vervangen door een met pin, donkerbruine draad teruggesoldeerd in knippelichtschakelaar, voorband nogmaals geplakt, carb schoongemaakt en gevlakt, demper ontkoold, oliepeil gecheckt, oliepomp gecheckt en 1 o-ring bij de banjo vervangen, tank en kraantje schoongemaakt en een keer gestart en de oprit heen en weer gereden.
Kijk eerst even in de FAQ.
Gebruikersavatar
joosie1234
250km gereden
250km gereden
Berichten: 413
Lid geworden op: 07 nov 2011, 20:39
Locatie: delft

Bericht door joosie1234 »

NIX schreef:Rode draad van accu naar gelijkrichter erin gelegd, alle zwarte draadjes goed aangesloten zodat er weer een vonk is, enkele stekkers erop geknepen, enkele in elkaar gedraaide draadjes gesoldeerd en met krimpkous geisoleerd, het contactslot binnenin vastgezet, de draaischijf goedom erin gedaan, de grondplaat goed vastgezet en 2 losse draden opnieuw gesoldeerd, alles in de koplamp opnieuw aangesloten, achterknippers omgekeerd aangesloten alles doorgemeten, enkele lampjes vervangen en nu doen alleen de linkerknippers het niet, er komt geen stroom op de donkerbruine draad, dus ik gooi het handvat open.


NIX schreef:Verder geprutst aan de RD: voorband geplakt, voorremas schoongemaakt en gesmeerd, blokken geschuurd, trommel geschuurd, hevel anders afgesteld, kabel gesmeerd, voorremlichtschakelaar open gemaakt en contacten schoongemaakt, remhevel vervangen door een met pin, donkerbruine draad teruggesoldeerd in knippelichtschakelaar, voorband nogmaals geplakt, carb schoongemaakt en gevlakt, demper ontkoold, oliepeil gecheckt, oliepomp gecheckt en 1 o-ring bij de banjo vervangen, tank en kraantje schoongemaakt en een keer gestart en de oprit heen en weer gereden.


:clap:

Alleen als ik maar zo veel op een dag kon doen.... :roll:
Alles wat ik wil is oud en ruig.
Gebruikersavatar
fantomas
500km gereden
500km gereden
Berichten: 518
Lid geworden op: 23 dec 2011, 13:41
Locatie: Geldrop

Bericht door fantomas »

marco schreef:
fantomas schreef:Ik heb een ander blok onder mijn brommer gelegd waar contactpuntvervangers zijn ingebouwd.Proefgedr aaid en het werkt.
Morgen alles netjes afbouwen


Ontstekingstijdstip ook gecontroleerd?



Hoeft niet...
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10771
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Poten met ieder 100cc olie bijgevuld, koplampje vervangen, luchtfilter gecheckt (niet aanwezig, dus ook geen verstopping).
Kijk eerst even in de FAQ.
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23398
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Bericht door marco »

fantomas schreef:
marco schreef:
fantomas schreef:Ik heb een ander blok onder mijn brommer gelegd waar contactpuntvervangers zijn ingebouwd.Proefgedr aaid en het werkt.
Morgen alles netjes afbouwen


Ontstekingstijdstip ook gecontroleerd?



Hoeft niet...


Ook goed maar ik zou dat toch wel even nakijken voordat je een gat in de zuiger hebt.
Yamaha Sheriff 1981
fs1man
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3862
Lid geworden op: 16 okt 2008, 23:31

Bericht door fs1man »

Vandaag voor het eerst weer een uurtje gesleuteld waar anders dan aan de fs1 :lol: de chrome loopt weer goed vrees ik heb er ff een stukie in de straat mee gereden
dat deed ie nu wel goed, de sproeier lag los in t bakje nadat dat verholpen was liep hij nog niet goed dus de bougie vervangen en hoppa het huppelt weer.
was wel ff vreemd de fs1 is zoveel lichter als de tzr ook de koppeling ik dacht eerst dat de kabel kapot was :lol: die van de tzr gaat een stukje zwaarder maarja die heeft ook 2 platen meer.
daarna heb ik de street uit gegraven uit de schuur, maar was toch te moe en heb m maar weer terug gezet ding heeft weer 2 lege banden :evil:
378 blok moet er nog onder vandaan maar heb eerst de tank leeg laten lopen zodat hij volgende week als hij uitgedampt is naar zolder kan voor de winter ding loopt toch niet.
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18321
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

M'n nieuwe blokje laten lopen. Klinkt goed en loopt al aardig 8)
Plaats reactie