erg ver verlopen van hpi ontsteking

Opvoeren en modificeren van de FS1

Berichtdoor Jeremy » 27 sep 2013, 12:38

van een dt cilinder bedoel je toch NIX.

ik heb de zoek functie ook nog een keer gebruikt en laat vanavond me vader even wat lezen over de puch cilinder. denk dat ik er dan een 65cc polini cilinder op maak.

laat jullie het nog wel weten.
Jeremy
Aan het inrijden
Aan het inrijden
 
Berichten: 45
Geregistreerd: 26 jul 2013, 18:17
Woonplaats: Almelo

Berichtdoor Jeti » 27 sep 2013, 13:34

Nix bedoelt dat de spoelpoorten van je blok niet aansluiten op de cilinder. Om het passend te krijgen, moet je dus carters van je blok aanpassen (eventueel met oplassen).

Zie over het aanpassen van carters het topic van Gino's Tuning.

Mag ik even heel eerlijk zijn?
Ik denk dat het FS1 tunen een beetje te hoog gegrepen is als ik dit allemaal lees. Ik begrijp dat je snel wilt, een AJH (x2) en HPI is niet goed genoeg, je wilt meer.
FS1 is naar mijn mening niet echt een handige beginnersbrommer om te leren tunen. Er is veel mogelijk, maar er zijn maar 4-5 mensen hier op het forum die echt wat bereiken met het tunen (gino, sam, dirk, arno, en vast nog wel iemand ;)). Zij hebben jaaaarenlange ervaring opgedaan hierin, sommigen wel 35 jaar (ik noem geen namen, dan voelen mensen zich oud). En ze begrijpen de techniek door en door. En niet onbelangrijk: ze hebben ook het budget om af en toe een 5bakje te verknallen.. (auw!)

Handig dat je een draaibank thuis hebt, maar er is echt meer voor nodig om een FS1 goed te tunen.

Wat ik denk dat je het beste kunt doen, is bijvoorbeeld een Puch Maxi kopen en wat oefenen met tunen en opvoeren. En niet alleen het blok, want dan begeeft je frame het. En natuurlijk ook je remmen voor de veiligheid.
Of anders een DT, daar is veel meer opvoerspul voor te vinden en een stuk makkelijker te versleutelen. En andere onderdelen die het eventueel begeven, zijn ook een stuk makkelijker (en betaalbaarder) verkrijgbaar.

Eigenlijk vind ik het een beetje zonde hoe je met je mooie FS1 omgaat.
Ik heb wel waardering voor wat je probeert en opzoekt, en vraagt. Je probeert het wel.

Amen ;)
Avatar gebruiker
Jeti
17500km gereden
17500km gereden
 
Berichten: 19339
Geregistreerd: 10 aug 2008, 15:05
Woonplaats: Edam

Berichtdoor Tombo » 27 sep 2013, 13:43

Het kan wel, in Nederland rijdt iemand met een DT cilinder op een fs1 blok. Je moet wel je carters aanpassen.
Als je handig genoeg bent en t gereedschap er voor hebt zou ik er voor gaan
Avatar gebruiker
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
 
Berichten: 17846
Geregistreerd: 12 jun 2006, 07:52
Woonplaats: Achterhoek

Berichtdoor Jeremy » 27 sep 2013, 15:18

ik ga het van het winter toch proberen. de techniek leer ik wel en gereedschap hebben we wel omdat we ook onze 2takt kart tunen etc.

het is vallen en opstaan anders leer ik het ook niet.
we zullen we zien wat er gebeurt.
Jeremy
Aan het inrijden
Aan het inrijden
 
Berichten: 45
Geregistreerd: 26 jul 2013, 18:17
Woonplaats: Almelo

Vorige

Keer terug naar Tuning

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten

cron