Als je de logica (als die er al is) achter de framenummers zou volgen, dan zou dit een 5-bakje moeten zijn. De FS1 5-bak is altijd FS1-00, de eerste serie brommers (1969-1970) FS1-10, de tweede serie FS1-brommers (1970-1971) FS1-20. Dit klopt ook voor de 1J5 : 1J5-00 is motor, 1J5-10 is 1975-1976 ofwel de Kenny Roberts en 1J5-20 is de 1J5 met plastic kappen. Ik kan mijn niet voorstellen dat dit niet zou gelden voor de 378/379.
Het was immers zo dat de motorfietsversie van een bepaald type er altijd het eerste was. Een jaar later volgde dan de brommer van dezelfde type. Dus eerst was daar de FS1-blauw-wit motor van modeljaar 1969 en toen kwam de FS1-blauw-wit-brommer van modeljaar 1970 (die overigens dus al eind 1969 werd verkocht, net als met auto's dus).
379 is van de goudkleurige GS van 73 de blauwe 72er GS begon met fs1-55
Censuur op onderschriften is als sinterklaas zonder zwarte piet.
Als je de logica (als die er al is) achter de framenummers zou volgen, dan zou dit een 5-bakje moeten zijn. De FS1 5-bak is altijd FS1-00, de eerste serie brommers (1969-1970) FS1-10, de tweede serie FS1-brommers (1970-1971) FS1-20. Dit klopt ook voor de 1J5 : 1J5-00 is motor, 1J5-10 is 1975-1976 ofwel de Kenny Roberts en 1J5-20 is de 1J5 met plastic kappen. Ik kan mijn niet voorstellen dat dit niet zou gelden voor de 378/379.
Het was immers zo dat de motorfietsversie van een bepaald type er altijd het eerste was. Een jaar later volgde dan de brommer van dezelfde type. Dus eerst was daar de FS1-blauw-wit motor van modeljaar 1969 en toen kwam de FS1-blauw-wit-brommer van modeljaar 1970 (die overigens dus al eind 1969 werd verkocht, net als met auto's dus).
379 is van de goudkleurige GS van 73 de blauwe 72er GS begon met fs1-55
Dat vermoede ik ook al. Weet jij dan ook de nummers van de '74 beumer ? Die met een druppeltank. Of zouden die dan hetzelfde zijn als alle andere '74 378jes
74 had officieel geen GS meer , er waren er wel maar dat waren overjarigen uit 72 en 73. Sommige bromfiets zaken kochten er meer in dan dat ze verkochten ik herrinner nog dat mijn neef die in 1978 16 werd een splinternieuwe gele 378 kocht die stond al sinds 1975 in de etalage en die zaak had er nog meer ook een blauwe van 76 en een paarse van 74. maar officieel is de GS alleen in 1972 en 73 verkocht en er zijn daarom ook maar 2 framenummers fs1-55 en 379. Ik weet eerlijk gezegd niet of de GS ook buiten Nederland is verkocht ik dacht van niet maar ik verbaas me nergens meer over wat de fs1 betreft.
Ik heb namelijk een beumer van 74 met tank en kappen dichte kettingkast zoals in de partslist van 74 als assessoire staan. Maar het framenr begint met 378 100****. Hij is met de kwast overgeschilderd en ik denk ooit in een caranavalsoptocht gebruikt.
Ik heb een aantal sleutels zonder slot, en andersom. Hier een lijstje, de gekleurde nummers matchen, die wil ik niet kwijt. Voor de sloten zoek ik nog sleutels, de losse sleutels zijn te koop.
Dr. Bob schreef:Ik heb een aantal sleutels zonder slot, en andersom. Hier een lijstje, de gekleurde nummers matchen, die wil ik niet kwijt. Voor de sloten zoek ik nog sleutels, de losse sleutels zijn te koop.
1777 heb ik de sleutel van.
Censuur op onderschriften is als sinterklaas zonder zwarte piet.