Foto topic: Brommer uitlaten
-
- 50km gereden
- Berichten: 63
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 18:09
- Locatie: Bemmel
Re: Foto topic: Brommer uitlaten
omdat ik toch de fs1 houd heb ik gister een lekker stukje gereden en een paar mooie foto's gemaakt.
( met me net nieuwe gespoten cilinder, zag er niet meer zo mooi uit)
had hem alleen nog niet gepoetst dus hier en daar wat vlekjes, maarja merk je niks van als je rijd
( met me net nieuwe gespoten cilinder, zag er niet meer zo mooi uit)
had hem alleen nog niet gepoetst dus hier en daar wat vlekjes, maarja merk je niks van als je rijd
- hans.m
- 1500km gereden
- Berichten: 1684
- Lid geworden op: 29 mei 2011, 21:41
- Locatie: Nijlen, België
Re: Foto topic: Brommer uitlaten
in dit topic net dezelfde fs1 als de jouwe: viewtopic.php?f=14&t=5896
Op de foto is het niet heel duidelijk, maar heb je de kop en cilinder gespoten? Toch hittebestendige verf gebruikt hé
Normaal is de cilinder zwart en de kop gewoon blank aluminium
Op de foto is het niet heel duidelijk, maar heb je de kop en cilinder gespoten? Toch hittebestendige verf gebruikt hé
Normaal is de cilinder zwart en de kop gewoon blank aluminium
-
- 50km gereden
- Berichten: 63
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 18:09
- Locatie: Bemmel
Re: Foto topic: Brommer uitlaten
Gaaf die 1j6 dit is een 1j5 maar wat is het verschil?
Ja ik heb de cilinder en kop allebei gespoten. Met hittebestendige verf tot 800 graden stond op de bus.
Maar als ik met me vingers over de cilinder ga geeft die toch nog een beetje af
Ja ik heb de cilinder en kop allebei gespoten. Met hittebestendige verf tot 800 graden stond op de bus.
Maar als ik met me vingers over de cilinder ga geeft die toch nog een beetje af
-
- 500km gereden
- Berichten: 792
- Lid geworden op: 29 aug 2013, 15:59
- Locatie: Kruibeke
Re: Foto topic: Brommer uitlaten
thijs-66 schreef:Gaaf die 1j6 dit is een 1j5 maar wat is het verschil?
Ja ik heb de cilinder en kop allebei gespoten. Met hittebestendige verf tot 800 graden stond op de bus.
Maar als ik met me vingers over de cilinder ga geeft die toch nog een beetje af
België of Nederland dacht ik
-
- 5000km gereden
- Berichten: 6140
- Lid geworden op: 11 apr 2010, 20:14
- Locatie: Mechelen
Re: Foto topic: Brommer uitlaten
Inderdaad. België = 1J6, Nederland = 1j5
Leuke FS1 trouwens, in het grijs ziet ge ze ni zoveel. Originele lak nog?
Leuke FS1 trouwens, in het grijs ziet ge ze ni zoveel. Originele lak nog?
-
- 2500km gereden
- Berichten: 3862
- Lid geworden op: 16 okt 2008, 23:31
Re: Foto topic: Brommer uitlaten
Leuk brommertje Kleur zie je inderdaad wat minder nu het was voor de 1j5 in Nederland de enige metallic kleur in 1977 de andere 2 kleuren waren brilliant kleuren.
Het is jammer dat je de trappers eraf gesloopt hebt dat had deze brommer net wat mooier gemaakt, maar dat is persoonlijk natuurlijk.
Van de andere kant passen de vaste steunen wel weer een beetje in het totaal plaatje met de gebruikte onderdelen als stuur spatbord en zadel.
Ik weet niet of het mogelijk is bij dit zadel omdat ik dit imitatie zadel nooit echt goed bekeken heb maar het originele brede randje dat er eigenlijk origineel op hoort
zou m net wat meer uitstraling geven maar ook dat is weer net wat je zelf mooi vind.
Het is jammer dat je de trappers eraf gesloopt hebt dat had deze brommer net wat mooier gemaakt, maar dat is persoonlijk natuurlijk.
Van de andere kant passen de vaste steunen wel weer een beetje in het totaal plaatje met de gebruikte onderdelen als stuur spatbord en zadel.
Ik weet niet of het mogelijk is bij dit zadel omdat ik dit imitatie zadel nooit echt goed bekeken heb maar het originele brede randje dat er eigenlijk origineel op hoort
zou m net wat meer uitstraling geven maar ook dat is weer net wat je zelf mooi vind.
- hans.m
- 1500km gereden
- Berichten: 1684
- Lid geworden op: 29 mei 2011, 21:41
- Locatie: Nijlen, België
Re: Foto topic: Brommer uitlaten
Ben echt blij dat er in België geen trappers op brommers zaten
@Jos, hebben de trappers bij jou niet meer te maken met herinnering/nostalgie? Bepaald echt mooi kan je het nu toch niet noemen vind ik
@Jos, hebben de trappers bij jou niet meer te maken met herinnering/nostalgie? Bepaald echt mooi kan je het nu toch niet noemen vind ik
-
- 2500km gereden
- Berichten: 3862
- Lid geworden op: 16 okt 2008, 23:31
Re: Foto topic: Brommer uitlaten
hans.m schreef:Ben echt blij dat er in België geen trappers op brommers zaten
@Jos, hebben de trappers bij jou niet meer te maken met herinnering/nostalgie? Bepaald echt mooi kan je het nu toch niet noemen vind ik
Nee hans ik heb in het verleden vaste steunen gehad maar heb ze er weer snel afgegooit het zit op de een of andere manier niet lekker.
Daarnaast kijkt een fs1 met 2 kettingkastjes veel voller dan zo een armtierig afdek plaatje met een rubber dop in het midden.
Trappers zijn ook veel praktischer met bijvoorbeeld vervoer op een aanhanger vooral als er meerdere op de aanhanger moeten of in de schuur als er weinig plaats is
je doet ze omhoog en ze kunnen dichter op elkaar.
Natuurlijk is het ook een stukje nostalgie maar dat is zeker niet de hoofd reden daarnaast vind ik de kickstarters van een 2ru want die zou er dan op moeten gewoon niks.
En omdat je in Nederland trappers gehad hebt lijkt een brommer van de bouwjaren die ik rij met vaste steunen al snel op een omgebouwde 2ru.
Maar om op je eerste 2 zinnen terug te komen ik vind vaste steunen echt lelijk en ook afbraak doen aan het type P maar ik moet er wel bij zeggen dat de smalle trappertjes die er vanaf 77 op zaten weer een stuk minder zaten.
Maar ieder zijn eigen ding natuurlijk zou ik hier een 2ru erbij hebben dan zou ik er wel weer de vaste steunen op laten waarschijnlijk maar dat heeft er meer mee te maken dat een 2ru geen P is dus het feit dat ik trappers liever heb is 1 ze zijn praktischer en zitten lekkerder , 2 het kijkt in mijn ogen mooier (voller) 3. Nostalgie.
Dat belgen het niet mooi vinden heeft er denk ik toch mee te maken dat ze daar inderdaad nooit als P zijn uitgebracht en dus ook niet beter weten en het daardoor dus mooier vinden.
Je kunt ook vragen waarom moet ik altijd een 3.00 achterband hebben dat is ook vanwege nostalgie en het kijkt mooier en het rijd ook nog eens prettiger dan een 2.50 achterbandje, goedkoper is het zeker niet zowel die dikke achterband als het trapsysteem
-
- 50km gereden
- Berichten: 63
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 18:09
- Locatie: Bemmel
Re: Foto topic: Brommer uitlaten
Dank jullie, heb geen idee of dit de originele lak is
En ja ergens vind ik dat je een fs1 origineel moet laten, maar toch in eigen stijl is ook wel gaaf. Dus alles wat ik eraf heb gehaald zoals de trappers zit geheel compleet in een doos zodat het weer kan worden terug gezet.
Eigenlijk zoek ik nog een zadel met een vaste achterkant zoals de oranje fs1 op pagina 20.
Maar niet te krijgen in mijn tank kleur
En ja ergens vind ik dat je een fs1 origineel moet laten, maar toch in eigen stijl is ook wel gaaf. Dus alles wat ik eraf heb gehaald zoals de trappers zit geheel compleet in een doos zodat het weer kan worden terug gezet.
Eigenlijk zoek ik nog een zadel met een vaste achterkant zoals de oranje fs1 op pagina 20.
Maar niet te krijgen in mijn tank kleur
-
- 2500km gereden
- Berichten: 3862
- Lid geworden op: 16 okt 2008, 23:31
Re: Foto topic: Brommer uitlaten
ja dat zijn leuke zadels eigenlijk voor de eerste modellen maar je hebt een makkelijke kleur dus is wel te spuiten.
als je al aan zo een zadel kan komen zijn vaak 3x te duur, maar dan heb je wel wat.
je hebt wel grijze 3e9 modellen maar volgens mij zijn die net wat donkerder en of ze ook met een kort zadel geleverd zijn in het grijs weet ik even niet
ik dacht van wel maarja die worden ook steeds duurder.
als je al aan zo een zadel kan komen zijn vaak 3x te duur, maar dan heb je wel wat.
je hebt wel grijze 3e9 modellen maar volgens mij zijn die net wat donkerder en of ze ook met een kort zadel geleverd zijn in het grijs weet ik even niet
ik dacht van wel maarja die worden ook steeds duurder.
- Jeti
- 17500km gereden
- Berichten: 19340
- Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05
Re: Foto topic: Brommer uitlaten
Blijft een mooie brom, Thijs!
Goed dat je hem gehouden hebt.
Goed dat je hem gehouden hebt.
-
- 50km gereden
- Berichten: 63
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 18:09
- Locatie: Bemmel
Re: Foto topic: Brommer uitlaten
Dankje, ben er ook heel blij mee
Alleen nog ff oude kopje erop, zodat die niet te heet word.
En laatst ging ik een stukje rijden( eerste 1000 km ) en toen deed niks het meer verlichting niet, neutraal en rem doen het alleen als ik het stuur naar rechts draai.
Iemand tips?
Alleen nog ff oude kopje erop, zodat die niet te heet word.
En laatst ging ik een stukje rijden( eerste 1000 km ) en toen deed niks het meer verlichting niet, neutraal en rem doen het alleen als ik het stuur naar rechts draai.
Iemand tips?
- Piet den Breejen
- 250km gereden
- Berichten: 355
- Lid geworden op: 08 mei 2009, 16:19
- Locatie: Sommelsdijk
Re: Foto topic: Brommer uitlaten
kabelbreuk in de kabelboom of è.è.a. los in de koplamp. Gewoon alles eens goed na lopen.
- marco
- Sheriff of the Posbank
- Berichten: 23406
- Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
- Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam
Re: Foto topic: Brommer uitlaten
thijs-66 schreef:Gaaf die 1j6 dit is een 1j5 maar wat is het verschil?
Ja ik heb de cilinder en kop allebei gespoten. Met hittebestendige verf tot 800 graden stond op de bus.
Maar als ik met me vingers over de cilinder ga geeft die toch nog een beetje af
Verf moet nog uitharden
- Jeti
- 17500km gereden
- Berichten: 19340
- Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05
Re: Foto topic: Brommer uitlaten
Eind van de middag eindelijk weer ff een klein ritje gereden.